Hva med en grandis, da?

Akkurat nå kunne det like gjerne vært søndag kveld, for denne lørdagen har vært altså sååå lang. Vanligvis pleier lørdagene å fise avgårde, men i dag har det gått ufattelig tregt!

Det kan jo ha noe å gjøre med at stakkars Muttern og Fattern har ligget som to slakt på sofaen siden i morges. Jeg sa ganske tidlig at det var forståelig hvis de ville dra hjem, men de mente at det var det samme hvilken sofa de lå på.. Som takk dyttet jeg i dem hver sin store smoothie fullstappet med grønnkål og ingefær og frossen brokkoli og spinat, og svigermors egenplukkede blåbær fra fryseren. Håper det gjorde susen 🙂

Ingen av dem har naturligvis hatt noe matlyst i dag, så da det nærmet seg middagstid sa jeg at jeg kunne stikke en kjapp tur på butikken og kjøpe noe godt. Jeg kunne lage hva som helst. Hva med den supergode ostepaien til Muttern? Den faller jo alltid i smak! Ikke..? Noe annet da? Hva som helst?

Etter fem sekunder pep det fra Fattern borte i kroken: – “Hva med en grandis, da..?”

Og sånn hadde det seg at det ble to pakker med god, gammeldags til middag i dag.

 

 

Heldigvis er de to minste i farta igjen, og i dag har jeg fått servert de lekreste retter fra lekekjøkkenet. Alt var til og med gratis siden det var lørdag! Dessuten har vi vært på en liten tur i skogen uten et eneste hosteanfall, så nå tenker jeg Peter gleder seg til å komme hjem fra Stockholm i morgen 🙂

Dagens oppturer:

  • Straks friske barn
  • Peter koser seg på tur
  • Husket å kjøpe hundeposer på butikken, etter å ha brukt lilla bleieposer i tre dager
  • Han nye programlederen på Barne-TV! Er det Anders han heter? Asså.. Wow! (Okei, kan ikke tro at dette ble et eget punkt.. Haha!)

Dagens nedturer:

  • Syke foreldre
  • Har begynt å hoste selv (Men kommer ikke til å bli like syk som de andre, basta)
  • Møtte Mormor på butikken, som syns det er for mye banning på bloggen nå (Unnskyld Mormor, jeg skal skjerpe meg!)

Nå skal jeg inn og sjekke bloggen til gubben for å se hvordan han har hatt det i Sverige i dag – tenk så koselig det er å være på tur med mor og far og de fire barna, akkurat som i gamle dager! Svigerfar jobbet i Stockholm for mange år siden, og har lenge snakket om at han kunne tenke seg å dra tilbake. Derfor fikk han tur i 70 årsgave, og har de siste ukene lagt opp en skikkelig helgerute med spisesteder og museer og annen moro han ville vise flokken sin. Utrolig trivelig!

Helt avslutningsvis må jeg bare beklage at jeg ikke har flere bilder å vise fra denne dagen, enn en pizza. Det er både litt trist og litt beskrivende på samme tid 😉

 

/ I morgen er en ny dag for nye bilder! Og mindre banning.

5 kommentarer
    1. Takk for tips på sykemat. Må innrømme at det hadde jeg aldri tenkt på. Men tror nok det fungerer!
      Den største forskjellen på hundeposer og bleieposer er størrelsen. Litt kleint å vifte rundt med en lilla handlepose med bæsj i….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg