Håp i tunnelen

Aah! I går hadde vi akkurat spist middag da jeg kikket på klokka. Den var 17.30, og til min store forbauselse oppdaget jeg at det fortsatt var lyst ute! Og den følelsen når det går opp for deg at vi sakte, men sikkert er i ferd med å nærme oss vår og sommer.. Den følelsen er magisk, spør du meg 🙂

Jeg elsker i alle fall denne tida på året, for som formann i frysepinne-foreningen (neida, men kunne fint vært det) syns jeg vinteren kan bli i overkant kald og fryktelig lang.

Også er det nesten litt flaut å innrømme det, men helt siden jeg ble syk for tre uker siden har jeg sovet med pysj. Og sokker. Og varmeflaske. Jeg tror faktisk jeg har blitt avhengig også, for bare jeg ser varmeflaska mi blir jeg helt sånn salig innvendig også begynner jeg å glede meg til å krype under dyna og varme føttene mine.

Jeg må innrømme at jeg får visse assosiasjoner, og det minner meg på ting jeg så i min fartstid som ekstrahjelp på sykehjemmet. Så da kan jeg vel bare konkludere med at det ikke er spesielt ungdommelig å sove med klær 😉

Men nå, nå er jeg altså i ferd med å øyne håp i tunnelen! Jeg skal selvfølgelig ikke si at vi har mørketid her sørpå, sist jeg skrev at det er høst og mørkt ute fikk jeg så hatten passet i kommentarfeltet og i mail-innboksen. Joda, det er mørkt her nerrafor om vinteren, men mørketid er et ord som er forbeholdt dere nordpå.

Si hva du vil om vinter og snø, men vi trenger lys. Vi trenger varme, vi trenger sol, vi trenger å kunne gå uttafor døra uten å måtte pakke oss inn!

 

 


O yeee.. 🙂

 

En liten strek i regninga at vi våknet til 10 minusgrader i morges, men pytt sann. Snart er det vår 😉

 

/ .. Tralalala vår ♥

4 kommentarer
    1. Eg er heilt seriøst avhengig av varmeflaske. Søv helst med det kvar natt året rundt, men når eg heime med mamma og pappa om sommaren tek mamma den frå meg og gøymer den. Ho meinar at det er altfor gæmlis og direkte usunt å sove med varmeflaske når det er sommarvarmt. Har også våkna med varmeutslett på magen fleire gongar fordi eg brukar for varmt vatn. I det eg skriv dette byrjar eg å innsjå at eg kanskje har eit problem.. haha!

    2. Trodde alle frysepinner hadde elektrisk varmelaken i senga? 😉 hadde aldri klart meg uten det. Brukes hver eneste natt. Super digg!!! Har elektrisk pelspledd også….haha

    3. Min tanke eksakt! Nå er det håp! Dagen har blitt over tre timer lenger siden vintersolverv (Har ikke sjekket kilde, som er nrk, men siden det passer inn i drømmene mine tror jeg naivt på det) og selv om det er kaldt om natten, så varmer solen godt på dagen. Når den synes, da. I dag er det ertesuppetåke, tre kuldegrader og regn! Håpløs kombinasjon, men under 14 dager igjen av vinteren så da kan man se stort på det!
      Har begynt å snakke med ungene om hopping på trampoline, shortser og t-skjorter (For sommerklærne må jo sjekkes i god tid!)Livet er herlig, osten er rund!
      God vår til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg