Litt ekstra snork, takk

Stort sett pleier Peter og jeg å stå opp samtidig i helgene, for barna våkner omtrent på samme tidspunkt uansett. Men i dag var jeg helt ødelagt etter en hektisk uke med altfor lite søvn – og mens Peter romstere på badet med begge barna i morges, lå jeg helt stille under dyna og prøvde å mobilisere alt jeg hadde for å karre meg ut av sengen.

Jeg fant ut at jeg kunne bli liggende helt til de var ferdige på badet, men like etter tittet Peter inn på soverommet og hvisket: – “Bare ligg du, jeg tar med ungene ned og lager frokost!”

Haaaleluja! Det hadde ikke slått meg å spørre om å få en sovemorgen engang, og jeg ble så ufattelig glad. Hele kroppen skrek etter noen minutter til med søvn, og jeg mumlet et: – “Tusen takk, jeg kommer ned om ikke så lenge, jeg lover!”, før Peter smilte og lukket døren.

Snork.

Da jeg våknet helt fortumlet etter noe jeg trodde var tjue minutter senere, måtte jeg først finne ut hvor jeg var. Så kikket jeg på klokka og oppdaget at jeg hadde sovet i TO timer! Herreminhatt. Jeg spratt ut av sengen, og da jeg åpnet døren ble jeg møtt av lukten av nystekt toast og nytraktet kaffe. Nytt haaaaleluja!

 

 

To timer med bonussøvn gir smale øyne og skikkelig mårratryne, men det er helt greit! Så hvis du har små morgenfugler i hus (og en partner som gjør det mulig såklart) er dagens supertips å fordele sovedager i helgen.

En sovemorgen kan gjøre underverker, dessuten får den som står opp med ungene massive mengder bonuspoeng. Og det skal man heller ikke undervurdere 🙂

 

/ God lørdag fra Snorkefrøkna

10 kommentarer
    1. Hvordan har dere klart dere uten helt til nå? 😉 Vi har hatt en sovedag hver i helgene helt siden barna var babyer – hadde neppe overlevd uten 😉

    2. Jeg skjønner heller ikke hvordan dere har klart dere uten? Vi har også hver vår dag. Må jo ikke stå opp samtidig hele tiden?

    3. Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor dere ikke tar en sovedag hver i helgene? Vi gjorde det sånn at om vi ikke hadde planer som medførte tidlig avhang så fikk den ene sove til 10 på lørdag og den andre på søndag. Vi hadde også 2 stk med nesten 2 år mellom. :o)

    4. Nei absolutt ikke, men helgene er jo de eneste dagene der man kan spise lange frokoster uten å stresse.. Jeg syns det er så koselig! 🙂 Blir ikke det samme å stå opp etter at de andre har spist.

    5. Slik helgedeling har vært tvingende nødvendig når tvillingene var små!
      Nå er de så store at de forstår at de skal la mamma eller pappa sove i fred, men vi hadde en mellomperiode hvor de nektet å la oss bestemme. Den var tøff!
      Vi tar heller en kosebrunsj litt senere . Ungene får lov å starte dagen med det de kalte Åbit der jeg kommer fra: Et lett måltid før frokost, bestående av enten brød, knekkebrød eller grøt.

    6. Åbit 🙂 Smart løsning! Spent på hvordan ting utvikler seg med tida. Alle sier at plustelig får vi ikke dratt dem opp til frokost engang.. Hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg