TV-veggen før og nå

Jeg kan ikke huske sist jeg var så nervøs, som da jeg åpnet lokket på malingsspannet i går.. Ville innholdet ligne på fargen jeg egentlig var ute etter – eller ville det være en fargenyanse der som jeg ikke ville like?

Jeg holdt faktisk pusten da jeg åpnet lokket og så blåfargen, for jeg har ikke malt på mange år og visste ikke om jeg skulle se på fargen i lokket, eller fargen i spannet.. Hjelp!

 

 

Men så tenkte jeg skitt la gå, nå må jeg bare få malingen på veggen! Blir det for ille får jeg heller male over med en annen farge senere. Ute skinte sola, og etter første strøk svettet jeg oppover fordi veggen så i overkant turkis ut. Turkis er fint, men jeg var ute etter en dyp blåfarge..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hjelp – igjen!

 

Etter et par timers tørketid var det klart for strøk nummer to, og allerede etter første penselstrøk langs topplisten, så jeg at det begynte å ligne noe.. Den fine blåfargen jeg var ute etter begynte å ta form!

Jeg hadde forøvrig helt glemt hvor slitsomt det er å male, og hvor mye maling som faktisk går med på en vegg! Etter strøk nummer to måtte jeg le for meg selv da jeg innså at jeg satt i sofaen og bokstavelig talt så på maling som tørket, haha 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hurra! Endelig er altså det første maleprosjektet unnagjort, og den grå stua vår har fått litt deilig liv. Det føles helt utrolig behagelig å se på TV med en mørk vegg bak, jeg hadde ikke trodd at det var noe man skulle legge så godt merke til. Jeg skulle jo malt den veggen for lenge siden!

Sånn så veggen ut før:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
.. Med testflekk bak TV’n.. 😉

 

Det skulle vise seg at det er helt umulig å få et nøyaktig bilde av den nye fargen på veggen – men omtrentlig sånn ser veggen ut nå:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
I dagslys

 

Jeg er superfornøyd! Selv Peter ble imponert over sluttresultatet, for han ble også litt smånervøs da han så den turkise veggen etter første strøk.. (“Oisann!”, var det eneste han klarte å få fram)

Nå gjenstår bare å få opp et par bilder og diverse, så er vi i mål. Og jeg som alltid har drømt om å henge opp bilder på en mørk vegg!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Helt tilfeldig kunst som skal opp på veggen ;-P

 

/ Blue dabadee – god onsdag

49 kommentarer
    1. Det ble fint. Men det er den fargen alle velger nå, så snart er alle stuene like blå som de har vært hvite i mange år.

    2. Vart kjempefint! Blir lunere når alt annet er lyst. Har målt tv-veggen i en kontrastfarge selv med gardiner i samme farge. Mye lunere stue😊

    3. Kan man få spørre hva slags gråfarge dere har i resten av stua? Syns du gråfargen ser annerledes ut ved siden av den nye blå veggen? Nå ble jeg nemlig veldig inspirert til å lage en sånn vegg selv!! (Det tar nok litt tid å realisere riktignok. Tiden akkurat nå er fylt med omgangssyke😭)

    4. Det så jo kjempefint ut👍 akkurat noe sånn jeg vil ha på veggen hjemme. Deler du fargekode?😉

    5. Skjønner hva du mener, for vakre Minty Breeze har havnet litt nede på lista mi ettersom “alle” har den 🙂 Mange fine blåfarger da, så fort gjort å ende opp med lik vegg som naboen. Det viktigste er uansett at man blir fornøyd i egen stue, vel? 😉

    6. Off omgangssyke! Håper dere blir fort friske igjen, for det der er pyton 🙁
      Resten av stua er malt i “Hvit lin” fra Jotun, og jeg elsker fargen selv etter tre år. Syns kanskje den ble hakket finere og gråere etter at kontrastveggen ble ferdig 🙂

    7. Okay der har du sååå herma etter Fotballfrues fargevalg for den nye fabolouse stuen hennes altså! Bare sjekk bloggen hennes for oppdateringer!

    8. Å mala “blått” e ikkje enkelt altså.. ;D .. Nå har eg ett lite prosjekt pågåande sjøl, og Kånå har valgt fargane..
      Det gjorde hu sist me hadde male prosjekt på gang og, men då tok eg ein “sjefs” avgjørelse.. Og valgte ein fargetone lysare på alle fargane hu hadde valgt ut..
      Sa det ikkje te hu, før hu hadde kommentert kor fint det va.. E som sagt forskjell på å vær toskjen og idiot.. Uansett, så blei hu nå fornøyd.. =D
      Men denna gangen fikk eg klar beskjed.. “Ikkje tull med fargekodane” .. Dei fargane hu hadde valgt ut, dei sko på veggen, ferdig snakka.. Deco Blue og Sophisticated Blue..
      Hjølpe meg..
      Den første va grei.. Og forsåvidt blei det ganske så fint på veggen.. Altså Deco Blue.. Sjøl om eg syns an e meir grå.. enn blå..
      Men Sophisticated Blue, den va jaggu meg ikkje mye blå.. Nærmare svart skal man leita lenge itte å komma.. Garantert..
      Men, men… Så lenge Kånå e fornøyd, så kan man vel ikkje klaga.. Eg blir vel vant med den eg og.. =D
      Syns veggen din blei flott eg.. Sjøl om tydligvis nåken andre hadde “brukt” den opp.. Fortærande og, at man ikkje kan få velga farge sjøl, uten at nåken meina man herma..
      Tjera vena meg… Vil man ha den blå fargen, så tar man den blåfargen.. Man kan jo ikkje lesa all verdens andre blogger, for å forsikra seg om at ingen har brukt den før deg..
      Får væra måte på flisespikking, spør du meg..
      =D

    9. Kjempefint! Har selv en kontrastvegg i brun-grå. Men vurderer kanskje noe annet? Vet ikke om jeg tør da, men 😛

    10. Hei!
      Kommentaren har ingen sammenheng med innlegget, men: husker du etterlyste knekkebrød fra semper. Så de hadde fått inn flere sorter og i store mengder på rema1000 nå hvis du fortsatt leter 🙂

    11. åååhhh, det ble jo knallfint. Er noe sånt jeg også ser for meg. skal si du hadde guts når du bare bestemte deg sånn. Det skal jeg ta med meg til den tid når jeg skal male, den gutsen 😀

    12. Hele stua vår er skyggeblå – elsker det!! Startet med en blå kontrastvegg for 3 år siden og har fylt på etterhvert og stua ble helt blå i høst. Skjønner ikke at jeg bare gjorde det med en gang!;-)

    13. Kjempefint! Her har alt gått i b/w/jordfarger i alle år, men det begynner å bli fryktelig kjedelig når det er så mange deilige farger i trendbildet! Helt nydelig med den blå veggen og friske grønnplanter 🙂

    14. Gøy å komme inn her og få interiørinspirasjon!
      Hadde bare lyst til å fortelle deg at jeg synes det er så gøy med bloggen din, og jeg beundrer virkelig hvor down-to-earth og ekte den er. Takk for det!

    15. Lekkert! Vi har også en blå TV-vegg, men vi valgte (som alle andre) deco blue. Jeg liker at tv’en “forsvinner” mot den mørke veggen når den er avslått. Farger gir også mer liv til stua, selv om at den bare er på én vegg. Og blir man ikke fornøyd er det jo bare å male på nytt 😁

    16. Kjempestilig! Har akkurat malt stua bomull (var en grusom beige-stripete tapet der) etter å ha gitt opp å finne en “passe lun men lys men ikke grå men ikke grønn” farge… Kanskje vi må gå for noe slikt vi også?

    17. Veldig fin farge på veggen, det gjorde susen:) Jeg er på jakt etter ny tvbenk og likte deres godt. Hvor er den fra?

    18. Wow! Kånå har guts (Sophisticated Blue – den er mørk, men rålekker!) – men det har jo du også som valgte en fargetone lysere, hahaha 🙂 Det er faktisk ikke innafor, godt du fikk beskjed om å droppe det denne gangen 😉

      Jeg syns det er spesielt å bli beskyldt for å kopiere en annens stil når jeg ikke aner hvordan vedkommende har det hjemme, hehe. Men jeg har hørt rarere ting i min fartstid som blogger! God onsdag, og hils kona 🙂

    19. Ble vældig lækkert!
      Blir somregel bra når man tar tida t hjælp.
      Men hadde du brukt en grovere rulle hadde du fått mer struktur på væggen, nåkka æ e vældig fornøyd me i vårres stue.

    20. Det ble kjempefint 🖒 Et godt eksempel på at forandring fryder 😄 Nå fikk jeg også lyst til å male, men da tror jeg mannen steiler 😅

    21. Hei! Digger denne fargen, men kan eg spørre kva farge du har på resterande vegger i stua? :). Har du evt tips til farge som kan passe til? Må vere relativt lys 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg