Vinterferie hver for oss

I går skrev Peter på bloggen sin at han har reist til fjells, og i den anledning tenkte jeg det var smart med en forklaring – for i år tar nemlig Peter og jeg vinterferie hver for oss.

 

 

Heldigvis ligger det ingen dramatikk bak – og takk og lov for det. Men det har seg altså sånn, at Peters foreldre har leid en stor hytte på fjellet i hele vinterferien, med plass til Peter og hans tre søsken, med familier.

Noe av det jeg syns har vært mest moro med å komme inn i Peters familie, er uten tvil at de er så mange! Jeg kommer selv fra en liten familie der ingen snakker i munnen på hverandre, og de første gangene jeg var sammen med Peters storfamilie, satt jeg bare helt stille og kikket på alle som snakket i kor. Skulle man bli hørt, måtte man snakke høyt – og det forklarte jo hvorfor Peter er født med en stemme som eh.. Bærer, hvis jeg kan si det sånn, haha 😉

Lenge var planen at vi skulle dra til fjells i ferien alle sammen, men så kom januar med sykdom opp og ned i mente, og faktum er at jeg er ganske sliten fortsatt. Så samtidig som jeg følte meg litt utakknemlig, spurte jeg Peter om det kunne være en mulighet for at vi tok vinterferien hver for oss i år. Vi snakket litt om det, og fant til slutt ut at det sannsynligvis var den beste løsningen.

Derfor pakket Peter med seg femåringen og satte snuta mot fjellet i går – mens lillesnupp og jeg ble igjen hjemme. Og selv om det er litt kjipt å ikke være sammen i ferien, så er det koselig at Peter får litt alenetid med femåringen, og at jeg kan kose meg sammen med minsten. Det er ikke ofte vi splitter oss, og jeg tror begge de to små har godt av å ikke måtte dele på oppmerksomheten noen dager.

Så nå sjekker jeg altså innom Pappahjerte flere ganger om dagen for å se om han har oppdatert bloggen, hehe.. For på tur med fem barn mellom 3 og 8 år, går det nok i ett fra morgen til kveld – og mye tyder på at barnet på 35 år også har det som plommen i egget der oppe:

 


Ja, det var visst skare – ikke nysnø..

 

I går kveld fikk jeg et lite stikk av anger da jeg så for meg skikkelig hyttekos, solskinn, skiføre og utendørs boblebad, men så oppdaget jeg som sagt at Peter hadde blogget fra fjellet:

“Jeg kommer fra en stor familie der alle er født med mye energi og kronisk utestemme, så her kommer det til å bli skikkelig rusetreff de neste dagene.”

Akkurat da innså jeg at man ikke skal kimse av en stille og rolig hjemmeferie heller 😉

 

/ Hjemmeferie VS Russetreff: 1-0

8 kommentarer
    1. Skjønner deg godt, det må vær deilig å få noen roliger dager hjemme med lillejenta😀 Jeg skjønner godt at du ikke vil snakke om sykdommen din, men tenk hvor stor forskjell du kunne gjort ved å vise frem at faktisk oppegående, smarte,vanlige mennesker kan rammes av ME. Å vise at mange faktisk kan være syk uten at det vises utenpå. Håper du får en fin og rolig vinterferie :–)

    2. Såååå mysigt för er alla att få ha bara 1 helt för sej själv några dagar!!
      Jag ska snart få vara ensam med lillegutt i 1 vecka, o vi ska på date o äta pizza, han ska ha fluga på sej o han har frågat nej om jag kan ha den rosa parfymen då? Det var det bästa o finaste för honom tydligen. Lykke ska till mormor o bli kosad o ompysslad 24/7 !!! Deiligt för oss alla, men hur ska jag klara en hel vecka utan henne….. Kos dej med lilla söta Nora ❤

    3. Høres ut som en super plan 😄 Selv har jeg dratt på husmorferie, skal være 3 dager hos søstra mi, bare slappe av og lade batteriene. Kos deg med lillesnupp og nyt ro og fred 😄

    4. Å, det er som å høre om oss dette!
      Det hender seg at mannen og barna får ta seg en tur på den “store” hytta med svigers ++ (sånn 10kvm og 25 pers), mens jeg blir igjen hjemme og vasker (les: slapper av i fred og ro) 😅 misforstå meg rett, jeg elsker svigerfamilen min, men alle på en gang i et pittelite rom kan bli i det meste laget ;p

    5. Superlurt! Og bra for både Plutt og lillesnupp i tillegg til at både mamma og pappa får ladet batteriene på hver sin måte. Vi har praktisert å ta med oss hver vår tvilling på ulike saker. Akkurat nå er det vanskelig, fordi de alltid har lyst til å være med den foreldren som drar noe sted 😊
      Er nok en periode det også! Nyt stillheten og lillebarnet ditt. Den tiden går altfor fort over.

    6. Godt å høre det er flere som gjør sånt😉 Her har jg tatt med treåringen til fjells mens lillebror på seks mnd er hjemme med paps😉
      Kos deg med lillesnupp😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg