Lørdagslykke uten kaffe

Denne helgen har jeg rett og slett koblet av litt, og det har vært så deilig! Hodet har liksom vært 100% tilstede, og jeg er tilbøyelig til å tro det har en eller annen sammenheng med at jeg ikke har drukket kaffe på snart to uker..

Jeg har i alle fall klart å komme meg over den kneika der jeg ha kaffe for å våkne, og hodet føles mer og mer “klart” uten tre kopper kaffe innabords. Jeg trodde faktisk ikke det var mulig, og jeg er såpass barnslig at jeg nå føler jeg er i ferd med å seire over koffeinen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det hjelper på humøret å ta helg med rent hus også, og da jeg kom hjem fra frisøren på torsdag hadde Peter jaggu svingt seg med vaskebøtta! Han hadde vasket hele 2. etasje inkludert badet – og jeg ble altså så hoppende glad. Glem blomster, glem sjokolade, glem ferdig middag – en mann som vet hvor han finner vaskebøtta slår pokker’n meg det meste 🙂

I går fikk vi overnattingsbesøk av lillesøster og svoger, og vi hadde en skikkelig trivelig kveld med fredagstaco og brettspill. Ungene elsker jo når noen sover over, for det beste de vet er selvfølgelig å være vekkerklokke om morgenen.. I dag klarte vi å holde dem igjen i 1,5 time, før det klokka 07.50 var fritt fram – og gjestene fikk besøk av fire kalde små totelotter som spurte om å få lov til å krype opp i sengen 🙂

Akkurat nå sitter jeg og tenker på hvor heldig jeg er som har en så fin familie, for i dag har vi vært i bursdag og feiret min bestefar som ble 81 år i går. Han ønsket seg ingen verdens ting, så vi endte opp med å kjøpe noe han har dilla på for tida, nemlig små tomater og kruspersille! Sammen med en rad Flaxlodd syns jeg det ble en herlig gave – og jubilanten selv humret godt da han åpnet opp.

Dessuten er det bare én uke igjen til vi stiller klokka til sommertid – og snart er det jaggu påske også! Nei nå, nå er det håp i tunnellen for frøken frysepinne 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Fortsatt god helg – håper den er fin

5 kommentarer
    1. Det hjelper godt med en kopp pukka te da, de er så utrolig gode 🙂
      Fargen på veggen din er jo bare strålende, gjorde seg så fint med en gul blomst ilage med. Kaaaaanskje det må males en vegg eller to her hjemme og om ikke så lenge 😉

    2. Åja! Jeg har full nedtelling på dager til stilling av klokka her! Nå er det bare en seinvakt hvor jeg må kjøre hjem i mørket etterpå igjen på denne siden av sommeren! Og i går våknet jeg til 15 cm nysnø… *sukk* Men nå skinner sola og snøen renner bort – deilig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg