Superfrokost og helgekos

/ Sponset innlegg

Lørdag og søndag er uten tvil ukas favorittdager her i huset. Barnehagefri, og følelsen av å våkne med senkede skuldre og vite at man har en halv dag i joggedressen foran seg, hvis man vil.

I helgen er det ingen krise hvis et vannglass går i bakken eller det krangles om hvem som egentlig kom seg først ned trappa. For man har tid til å tørke opp vannsølet og roe ned diskusjoner uten at man blir stresset over at klokka tikker avsted.

Og mens resten av uka går med til å lage frokost i en fei, tar vi oss ekstra god tid når vi ikke trenger å stresse. Vi lager frokosttallerkner med “litt forskjellig” – mens lukten av nystekte rundstykker sprer seg i huset.

For enhver helgedag med respekt for seg selv inneholder selvfølgelig ferske rundstykker 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Min favoritt i lang tid har vært Glutenfri Havrestykker fra Hatting, rett og slett fordi jeg glemmer at jeg spiser glutenfritt. Misforstå meg rett, men glutenfri bakst har en tendens til å være både tørt og dårlig på smak, i tillegg til at det metter dårlig fordi det ofte inneholder altfor mye karbohydrater.

Men disse havrestykkene er supersaftige, de smaker helt nydelig, og innholdet av havre gjør at man faktisk blir mett! Og det er noe jeg har savnet i min fartstid i det glutenfrie markedet.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hatting jobbet lenge og iherdig før de lanserte serien med glutenfrie bakevarer for et par år siden, og er veldig stolte av den gode smaken og den myke, saftige konsistensen. Og det kan jeg se meg enig i! Alle produktene er fri for en hel rekke typiske allergener, og inneholder ikke hvetestivelse – noe de fleste andre glutenfrie produkter gjør.

Hatting garanterer dessuten at Havrestykkene inneholder ren og glutenfri havre, da de får havren fra en dedikert bonde som kun leverer korn til denne produksjonen.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Helg = frokost i stua, tegnefilm og helgekos 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Goooood morgen 🙂

 

I serien “Hatting Glutenfritt” finnes også Glutenfrie Rundstykker, Glutenfri Pølsebrød, Glutenfri Hamburgerbrød, og Glutenfri Pitabrød. Pitabrødene er ekstra store, og når vi skal kose oss litt ekstra – fyller vi et pitabrød med ost, skinke og pizzakrydder før vi varmer det lett i stekeovnen. Like godt for liten som for stor!

Bare et lite stalltips fra oss til deg, der altså 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ God bakst – god stemning 🙂

Mer informasjon om Hatting sine produkter finner du her.

* Følg Hatting på Facebook *

17 kommentarer
    1. Haha, godt oppservert – det stemmer på en prikk 😀 Det er visst en uslåelig kombo også, hvis vi skal stole på den lille luringen.. God søndag til deg også!

    2. Takk for tips om glutenfritt! Må prøve ut 😊 vi har noe vi kaller sløvesøndag, da går hele dagen tilningenting. Kan også være en lørdag. Alt ettersom hva slags planer vi har for helgen. Ha en fin søndag !

    3. Har du cøliaki? 🙂 Liker godt at du forteller om gf produkter. Enig med du, mye i den glutenfrie verden er uhyre tørt og smuldrer bare av å se på det. Min vei rundt har for eksempel vært å sverge til knekkebrød foran brød. Heldigvis blir det bare bedre og bedre utvalg for oss 👌🏻

    4. Har ikke cøliaki, men kroppen min kræsjer av gluten – skulle gjerne likt å vite hvorfor 🙂 Har spist glutenfritt i mange år, og det har vært mye tørre smulete greier ja, hehe 🙂 Godt det går framover på utvalgsfronten!

    5. Hei Christina!
      Jeg blir altså så glad av å titte innom bloggen din daglig 🙂 Du skriver så bra og på en måte der jeg er sikker på at alle kan kjenne seg igjen, og ikke minst så sprer du utrolig mye glede! Tusen takk for at du er du og ikke som alle andre – keep up the good work!
      God klem fra meg♡

    6. Hei Elisabeth, tusen takk for koselig kommentar! Den satte jeg virkelig pris på – nå er i alle fall denne mandagen i boks 🙂
      Håper du får en fin dag – god klem tilbake!

    7. Bare så synd at dem koster skjorta, vi er to stykker i familien her som må spise glutenfritt tross ikke utslag på cøliaki testen. Så 4 stk i pakka til over 50 lappen blir grisedyrt, for dem er gode.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg