Gruff Gruffalo

Jeg elsker å skrive lister! Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten listesystemet mitt, og det er helt avgjørende for at hodet ikke skal gå i spinn i løpet av dagen.

Jeg skriver lister om det meste, noe jeg ikke kan huske jeg gjorde da jeg var singel og barnløs – så det tar jeg som et tegn på at mammahuer får kjørt seg litt ekstra 😉

I løpet av en uke er det handleliste, middagsliste, idéliste, to-do-liste, huskeliste og gruffeliste som gjelder. Den siste der var det Peter som oppfant – for han fant ut at det var like greit å samle alt gruffet på én og samme liste istedenfor å spre den dårlige stemningen over på andre lister.

Gruff er rett og slett ting som legger seg som et gnagsår oppi hjernen et sted, og gjør deg bittelittebittelittegranne sur helt fram til det er gjort. Litt som når du merker at du er i dårlig humør, også viser det seg at det skyldes tyggisen du har i munnen som begynner å bli gammel, hard og smakløs.

Slik ser denne ukas gruffeliste ut hos meg:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

* Bestille tannlegetime

Tannlegen min er egentlig broren til Peter, men det blir litt langt å dra til Kolbotn for en tannsjekk. Og nå fant jeg ut at det er tre år siden forrige gang jeg satt i tannlegestolen, så det er på høy tid med en statusrapport. Jeg må ringe og bestille time hos en ny tannlege denne uka. Det er gruff, for jeg er livredd for at jeg har hull – og ønsker aller mest å utsette det litt til. Eller egentlig resten av livet.

* Kjøkkenkran

Krana på kjøkkenet har begynt å lekke litt, akkurat som begge vaskene vi har på badet. Jeg trodde dette var noe man kunne fikse selv, men etter å ha snakket med noen som hadde fått store problemer med forsikringsselskapet etter en vannskade fordi reparasjonene var utført av privatpersoner, bestemte vi oss for å tilkalle rørlegger.

Han var innom i forrige uke og fikset begge kranene på badet, men ville ikke røre den på kjøkkenet siden den er fra Ikea. Så nå har dette blitt gruff også, mest av alt fordi regningen på to kraner på badet kom på over FEM TUSEN KRONER. Trodde det var 1. april da regningen dumpet ned i postkassa, men det var det ikke. Hvordan har folk råd til å pusse opp hus? Herregud!

* Tømme mobilen for bilder

Dette er noe av det verste jeg vet, og jeg burde skaffet meg sånn automatisk lagring for lengst! Men nå er det altså så fullt på telefonen min at den ikke klarer å ta flere bilder. Det går jo ikke.

* Bryllup

Du vet det går litt trått med papirarbeidet når bryllupet havner på gruffelista, haha! Men vi jobber nå med at bryllupet skal gå fra “avlyst” til “utsatt” – yey!

* Prosjekt male vegger

Nå har jeg kjøpt fire (!) nye malingsprøver som står klare – og jeg gleder meg til dette maleprosjektet kan flyttes fra gruffelista og over på to-do-lista. Det går liksom ikke framover, men jeg gir ikke opp så lett. I kveld skal jeg male noen testflekker på veggen, også regner jeg med å spørre om deres synspunkter i morgen. Beslutningsvegring lar seg ikke kurere så lett 🙂

 

 

/ God onsdag – med eller uten lister fulle av gruff

23 kommentarer
    1. Denne ukas og neste ukes lister blir skikkelig gruff gruffalo mtp at flytting står for tur. Det innebærer egentlig bare mye vrede før den gode glede. Gruff!

    2. Hvis du trenger tannlege i nærmiljøet kan jeg ikke få fullrost Jan Nordberg i Stavern nok! Pendler selv fra Oslo for å gå hos ham.

    3. Det var lurt med en gruff-liste! Forøvrig er det lurt å ha Min Sky eller Dropbox som du kan flytte bilder og video over til – og så slette på vanlig galleri 😄😄

    4. Hurra for malingsprøver! Kjenner jeg gleder meg unormalt mye til maleprosjektet ditt er i gang! Haha,synest faktisk det er skikkelig gøy å følge med på! Og det ble jo så fint!! Men hvordan går det med penisen på veggen?

    5. Slike lister må jeg ha og😉 Men en egen gruff liste var et smart tips 😉Den tar jeg med videre😉👍
      Vi har flere likheter, det med beslutningsvegring kjenner jeg meg veeldig godt igjen i 😉Du har kommet hakket lenger med å hvertfall å få i hus noen prøvebokser👍 Jeg følger spent med videre😊👍

    6. Synes det var trist du hadde bryllup på hatlista. Bryllup skal jo være noe hyggelig og meningsfullt!

    7. Haha! Leste “prosjekt møte veggen” først🙈😂
      Men hurra for lister! Dagen går ikke rundt uten👍👏🏻

    8. Jeg lurer mest på hvordan du klarer å følge listene? Hvordan husker du å sjekke de? Hvor legger du de?
      Mvh ei som alltid skriver lister, men aldri følger de 😅

    9. Lister er livsviktige!😉 Har en hukommelse som ikke henger på greip lenger, så jeg burde nok begynne med en lignende gruffe-liste for de tingene jeg BESTANDIG glemmer å gjøre!😝

    10. Og når du er lei av å titte på gruffelista, kan du lese om Gruffalo sammen med barna. Garantert god stemning 🙂 (Gjelder forøvrig alle bøkene til Julia Donaldson) 🙂

    11. Tør jeg foreslå at du bruker Dropbox eller lignende til å overføre bilder til pc mac?
      Legg inn dropbox på datamaskinen også, og så dukker de opp automatisk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg