Bryllup i lufta

Er det rart våren er den beste årstiden, eller?! Herreminhatt for en dag! Sorry til dere oppi nord som har slitt med snøstorm i dag – men for å ta det positive først: Hvis det er noen som takler kjipt vær så er det dere tøffinger nordpå! Hadde snøstormen rast over sør-østlandet i dag, ville dere hørt klagingen vår helt ytterst i Finnmark 😉

 

 

Sola har smilt om kapp med vårblomstene i dag, og det har faktisk vært bryllup i lufta. Vi har riktignok ikke giftet oss, men som Peter skrev tidligere i uka (her), har bryllupsforberedelsene i alle fall gått fra “avlyst” til “på igjen”. Vi snakker litt om bryllup hele tida nå, og det føles fantastisk bra!

Søknadspapirer er sendt inn (til riktig adresse denne gangen):

 

 

.. Og ringer er bestilt (yey!):

 

 

Ting begynner altså å falle på plass, og det ser utrolig nok ut til at alt er i rute før den planlagte datoen. Jeg hadde forøvrig aldri trodd at et bryllup var noe jeg ville dele noe som helst om på bloggen, men jeg må innrømme at jeg gleder meg skikkelig til å fortelle mer.

En leser kommenterte at det var så fint å se at vi velger å gjøre vår egen greie, uten å ta hensyn til familie og venners ønsker og forventninger til en så stor dag. Og det hadde jeg faktisk ikke tenkt over selv engang, det er liksom bare Peter og meg i et nøtteskall. Det kommer til å bli minnerikt og det kommer til å bli skikkelig fint – for oss 🙂

I august skal jeg være forlover for lillesøster i hennes store bryllup, og jeg gleder meg like mye til det som jeg gjør til å gifte meg selv. Kontrasten mellom de to bryllupene er stor – men samtidig helt riktig!

Selv om jeg såklart gleder meg aller mest til å bli Fru Kihlman, spesielt på en nydelig dag som denne. Med sommertemperatur, sol og bryllup i lufta 🙂

 

/

11 kommentarer
    1. Off, ring på fingeren er jo ingen garanti for noe som helst.. Men satser jo på at det går veien <3 Også håper jeg du har det bedre som skilt enn du ville hatt det som fortsatt gift - hvis du skjønner hva jeg mener. God klem fra meg 🙂

    2. Vi tåler uværet ja. Nyter vinden fra sofaen innpakket i godt og varmt pledd.
      Så kan bare stormen herje der ute! ☺

    3. Brud og brudgom er hovedpersonene som feires på en viktig dag som bryllupet er. Såklart bør den dagen bli akkurat slik Dere vil ha den💞
      Selv gjorde jeg og mannen min det enklest mulig, fordi muligheten var der og vi ønsket det enkelt. Tok med oss min onkel, hans sønn med frue og dro til Sverige hvor vi giftet oss – i en liten kirke som ligger ved der onkelen min og hans fam. har sommerhus🙂 Det var oss og ca 3-4 til i kirken inkl. den kvinnelige presten. De jobbet i kirken og var også naboer av onkelen min den gang. Det snodige var at der borte/nede pleide de å ta bryllupsbildene Før(!) vielsen😱 Så mannen min fikk jo se kjolen før vi var inne i kirka.. men men. Det var bare morro🙂 Etter vielsen dro vi på en liten restaurant og spiste deilig middag med jordgubb-tårta😃

    4. Åh, for en deilig dag, da! Jeg bor ikke lenger “nord” enn i Ålesund, men her har det mildt sagt ikke vært særlig til temperatur å skryte av altså =/ Satser på at våren snuser på oss også snart 🙂
      Så spennende med bryllup, det skal bli gøy å få høre mer om det 🙂

    5. Bryllup er stas😊 Og det er viktig at dere gjør det slik DERE ønsker det, for det er deres dag❤ Skulle vi gjort det hele igjen, hadde vi hatt et mindre bryllup denne gangen. Det hele ble koselig, men ikke oss..
      Og at det har vært dårlig vær her nord, ja, det kan jeg skrive under på! Det har snødd, haglet, regnet og blåst en hel del her vi bor, og det er sjeldent mye vind her. Så det var et liiite sjokk å se hvilke temperaturer det var sørpå mens vi satt ikke og så den ene bygen komme etter den andre..😝

    6. Her er det også bryllupsplanlegging <3 så gøy, har booket lokale, kirke og prøvd kjoler, bestemt oss for hvordan vi vil ha det og det er fortsatt to år til 😂😂😂

    7. Vil bare si tusen takk for at du er positiv angående været og ikke deltar i denne tullete kampen mellom nord og sør! Hilsen en vaskeekte nordlending 😀

    8. Vi hadde som dere bodd sammen i mange år, da vi valgte å gifte oss. Fra vi bestemte til vi gjennomførte tok det ca 1 mnd he-he… Vi giftet oss “hemmelig” med kun barn og forlovere tilstede. ( føltes rett siden det var bryllyp nr 2 for begge.) Perfekt for oss, men noen i slekta ble så skuffet og sint …Å gifte seg er opp til hver enkelt-håper deres dag blir akkurat som.DERE ønsker. Lykke til ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg