Når ekstragiret setter inn

Dette innlegget starter med bilder av årsaken til at denne dagen ble som den ble. For i dag morges drakk jeg mine første kopper kaffe på flere uker. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde forventet, men la meg bare si det sånn at jeg aldri skal undervurdere et koffeinkick igjen!

Jeg har klart meg helt fint uten kaffe de siste ukene, jeg har ikke følt meg ekstra trøtt engang – men jeg innser jo nå at jeg har manglet det lille som man i blant trenger for å få ting gjort..

For hold deg fast – du vil nemlig ikke tro hva som skjedde i dag. Vinglepetra har kjøpt inn 9 liter med veggmaling!

Og det er faktisk ganske spesielt, for på fredag var jeg jo innom en malebutikk og kjøpte med meg nok en prøveboks med maling:

 

 

Og noen av dere hadde faktisk klart å tyde halve fargekoden på bildet (!), og googlet dere fram til at boksen inneholdt “Warm Blush”. Denne fargen midt mellom rød og rosa, var et veldig merkelig valg til meg å være, for selv om jeg elsker fargen – så har jeg jo lenge kjørt meg fast i den grå-blå-grønne gata.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kaboooom!

 

Grunnen til at jeg ble litt snusen på Warm Blush, var at jeg i forrige uke var hos en venninne som hadde denne fargen på veggen i en lesekrok i stua, og jeg ble helt solgt. Makan til varme, sjel og liv hadde jeg ikke sett på noen av fargeprøvene mine hittil. Da innså jeg at fargene som jeg så langt har likt på papiret, rett og slett ikke har klart å gi veggene mine den energien og varmen jeg trenger i min kontorkrok.

For eksempel ser jeg først nå, etter tre år, at gråfargen vi har i stua er ganske dau. Jeg elsker den, men den gir ingen verdens ting! Peter tror det har klikket for meg, men sånn er det hvertfall 😉

Peter ble forøvrig enda mer oppgitt da jeg i helgen konkluderte med at Warm Blush ikke var den riktige fargen, den heller. Jeg hadde virkelig trua, men det ble bare for mye vegger i et stort rom til å gå for rødrosa, rett og slett.

Men.. Så skjedde altså det utenkelige. Da jeg kjøpte denne siste prøveboksen på fredag, tok jeg med meg to små papirprøver med farger som matcher Warm Blush.

Og bingo. Her sitter jeg altså, rimelig forfjamset, med ni liter maling foran meg. Jeg velger å skylde på koffeinkicket jeg fikk i morges, for hvordan ellers kunne jeg ende opp med å kjøpe en malingsfarge jeg ikke har sett på annet enn en liten papirlapp? Jeg, som har prøvemalt i ukesvis..?

Hvor kom avgjørelsen fra? Selvsikkerheten? Anti-vinglingen?! Jeg skjønner ingenting, men nå kan jeg ikke annet enn å krysse fingrene. I dag har jeg vasket vegger, teipet lister og klargjort malepensler og ruller. I morgen smeller det!

 


Hva i all verden skjuler seg i disse spannene, mon tro..?

 

/ Hjøøøøølp!

10 kommentarer
    1. Haha, helt sykt hvor spent jeg er på fargevalget! Enn at noe så “lite” som å male et rom kan være så spennende😂 Tyder kanskje på at jeg har blitt voksen etter å ha flytta inn i hus selv og planlegger maling av diverse vegger🤔😂

    2. Spent jeg også. Og jeg googla ikke, for er det noe jeg kan, så er det fargekoder. Hilsen ei som maler samme veggen i stua annenhver måned 😂

    3. Du kan det å gjøre veggmaling spennende😉
      Gleder meg til å se hvilken farge du har gått for!😄👍🏻

    4. Blir spennende å se resultat! Men du hva heter den blåfargen i midten på bildet? Syntes den var super fin

    5. Vi har Warm Blushs fyrrige storesøster som kontrastvegg, nemlig Whispering Red, og resten av stua har ikledd seg Fargerikes Sjøsand, som er sånn varmbeige-greie. Det er smut.
      Spent på resultatet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg