Gifteringene har kommet ♥

Jeg skal gifte meg! Herreminhatt.. Nå begynner det for alvor å gå opp for meg!

For én ting er nemlig å få prøvingsattesten fra skatteetaten og så smått begynne planleggingen av selve dagen – noe helt annet er det å plutselig sitte der med ringene i fanget..

Jeg innser jo at jeg har tenkt på bryllupet som en ren formalitet til nå, det er som om jeg ikke har forstått hva som faktisk skal skje. Men da vi fikk melding om at gifteringene lå klare og ventet på oss hos gullsmeden, begynte jaggu sommerfuglene å flakse vilt.

Det blir så rart å gå med ring igjen! Både Peter og jeg la forlovelsesringene på hylla for flere måneder siden, de var i hvitt gull og hadde blitt både slitte og ripete, men vi fikk aldri somlet oss til å levere dem inn for en oppfriskning. Mye enklere å legge dem på hylla 😉

Nå er de uansett borte for godt, for vi byttet dem inn da vi plukket ut gifteringer. Denne gangen gikk vi forresten for den klassiske varianten i gult gull, og jeg må innrømme at jeg gleder meg skikkelig til de skal på. De ble så fine!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg har en følelse av at det ikke er innafor å prøve ringene på – før selve vielsen..? Jeg har i alle fall bestemt meg for å la være, og heller krysse alt jeg har for at den passer. Forlovelsesringen var nemlig bittelitt for stor, så jeg gikk liksågodt for én størrelse mindre 😉

 

/ YOLO

31 kommentarer
    1. Så gøy! Gleder meg til å høre mer om den store dagen 🙂 tipper plutten og fersken får noen viktige roller også☺

    2. Hei. Så fine ringer 🙂 Masse lykke til med planleggingen. Jeg er enig i at ringene ikke skal settes på før vielsen 🙂
      Hilsen Hanne.

    3. Nydelige,klassisk er best! Jeg har akkurat maken,går ikke av moten med det første .Vi har hatt de samme ringene i 7! År og vil ikke bytte de ut med noen andre ringer i det hele tatt! Jeg måtte bare prøve ringene før vielsen.. tenk om de ikke passet var jeg så redd for.. men de gjor jo self. det. Så det er din avgjørelse-magefølelsen som avgjør hva DU velger å gjøre;) Lykke til med den STORE dagen!

    4. Gratulerer med gifteringene! Flotte ringer og god kvalitet. Gullsmed Rønning (om jeg ikke så feil) er en flink gullsmed. Lykke til med den store dagen når den tid kommer.

    5. Et lite innside-tips fra en som fryktet ringen ikke ski passe når vi stod der i kirken: håndkrem. Smør deg godt med håndkrem like før du går inn i kirken, så sklir ringen fint på 🙂 Skulle bare ønske jeg hadde husket å tipse mannen om det også, for der måtte jeg slite litt for å få på ringen 😛

    6. Blanke ringer ja – helt flaut å tenke på at vi gikk med de slitte og ripete forlovelsesringene når det er så enkelt å shine dem opp litt hos gullsmeden.. 😀

    7. Tusen takk! TV-stua er ferdig, du får scrolle deg litt nedover på bloggen, så finner du et innlegg om fargevalget. Flere bilder kommer når jeg får ordnet på plass møbler og diverse 🙂

    8. Tusen takk – så hyggelig å høre! Damen hos gullsmeden sa at flere og flere vil ha de klassiske ringene i gult gull nå, og det er jo moro da 🙂

    9. Ja, det stemmer – kjempeflinke damer som jobber der og super kundeservice! Tok seg god tid, sånn at vi vinglehuer fikk bestemt oss 😉
      Tusen takk for lykkeønskninger også <3

    10. Damen hos gullsmeden skulle vise litt forskjellige ringer som passet sammen med andre smykker, og da måtte jeg si at jeg ikke var spesielt glad i å gå med smykker – heller ikke diamanter. Og damen bare: “HVAA?!” Ikke så vanlig å ha sånne kunder innom tror jeg, hehe 😉

    11. Skjønner deg godt jeg! Dersom jeg noen gang skal gifte meg selv, skal jeg ikke ha noe diamant jeg heller 🙂 synes rett og slett det enkle er det beste! (Og tenk, så har man i tillegg spart litt der og;))
      Håper ikke du tolket kommentaren min som frekk eller spydig eller noe, var bare ment som et svar til han/hun over 🙂

    12. Vi giftet oss i 2008 etter å bodd sammen i 19 år. Vi hadde Humanistisk vielse i vår egen spisestue.
      Bakgrunnen var rent juridisk, men vi ble faktisk overrasket begge to over hvor spesiell dagen ble.

    13. Jeg skjønte at du svarte meg, men jeg sa aldri at hun måtte ha en diamant. Jeg sa bare at hun hadde fortjent en. Forskjell!

    14. Åhhh jeg gleder meg til å se bilder fra bryllupet! Helt nydelige ringer, akkurat slik jeg vil ha også.
      Og du over her som sa at du aldri sa hun MÅTTE ha en diamant. Nei, du brukte ikke ordet “måtte”, men når du skriver “du hadde fortjent en diamant i det minste”, virker det som du mener det ikke er “bra nok” uten diamant. Jeg forstår bare ikke hvorfor man skal kommentere på slikt uansett, det er jo åpenbart at de har valgt de ringene de selv synes er finest (vil jeg tro) 🙂 Noen liker diamanter, andre ikke, og det har da ingenting med hva man fortjener å gjøre.

    15. Mulig det, men jeg har også kjent de som har gått uten diamant fordi de ikke hadde råd til det. Grunnene kan være mange!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg