Kickstart på uka

Påsken er passé – og jeg kickstartet liksågodt den nye uka med en svipptur innom legekontoret. Og mens jeg satt der, gikk det opp for meg hvor heldig jeg er 🙂

 

 

Helt siden fastlegen min oppdaget at jeg ikke hadde tatt blodprøver på nærmere åtte år – har jeg sjekket vitamin- og mineralnivåene mine jevnlig. Det viste seg at jeg hadde gått med B- og D-vitaminmangel i flere år – og i dag var det altså dags for en ny kontroll. Målet er å ligge helt i toppen av de øvre sjiktene – og da må det knaskes litt tilskudd!

Ikke bare føles det bra å få tatt en blodprøvestatus i nye og ne for å få en slags oversikt over hvordan det ligger an – men hver gang jeg er innom for å få tatt disse prøvene må jeg klype meg litt i armen.

Venteværelset er jo fullt av mennesker i ulike aldere som ikke har det bra, og det får meg til å innse hvor heldig jeg er. Å ha en kropp som virker skal man ikke ta for gitt! For en takknemlig følelse det er å være på et legekontor uten å trenge hjelp.

Så gjenstår bare å krysse fingrene for at det kommer til å holde seg sånn i minst femti år til 😉

 

/ God ny uke, folkens!

12 kommentarer
    1. <3 Slik tenker jeg hver gang jeg er på legevakten, enten for egen del, men som oftest bare i følge med andre; hvor ufattelig heldig jeg er som er frisk. Sinnsykt takknemlig for helsen!

    2. Så lenge jeg ikke har klart å få nivåene helt opp der de skal være, tar jeg en sjekk en gang i kvartalet sånn ca. Når alt ser bra ut blir det nok sjeldnere 🙂

    3. Jeg tenker alltid hvor heldig jeg er når jeg sitter på venterommet med barna. Både på at de ikke er alvorlige syke, men minst like mye på at jeg bor i Norge og kan ta med barna til legen fordi de er litt syke eller jeg er bekymret for noe, uten å betale noe for det!

    4. Absolutt off topic altså 😛 Men den snap storyen din i dag, med face swap… lå det ett hint inni der eller? Sånn siden alle bildene var over teksten “ER JEG GRAVID?”
      :p 🙂
      Eller behøver jo sånn sett ikke være off topic, da blodprøver jo er en naturlig del av kontroller også på det området 😀 😛

    5. Men tenker ikke legen at det er en grunn til at du ikke tar opp tilstrekkelig med b12 og d vitamin? Jeg har lært at man alltid må lete etter årsak når man finner b12 mangel hos pasienter.

    6. Så lurt! Det der ønsker Jeg men Jeg trur ikke min lege kidder å skrive opp alle de vitaminer og mineral prøver.. Må Du til lege hver gang du tar de prøver?

    7. Go kveld😊
      Vil fortelle en litt søt historie fra et legekontor:
      Jeg satt på venterommet til min lege sist fredag, det var først bare meg og en eldre mann med stokk som satt der, så kommer ei eldre, flott dame, jeg vet hun er mye eldre enn hun ser ut til (hun er kusinen til min mor, men hun kjente meg ikke igjen) så begynte disse to å prate sammen å jeg måtte trekke på smilebåndet, for etter litt prat om høreapparatee sine, så spør han hun: ” kjører du ennå du eller? Nei, jeg sluttet med det når jeg var 90 jeg..jeg er 94 nå, han var også over 90 og han kjørte ennå å hadde sertifikatet et år av gangen å hadde nettopp fått det for et år til. De var så søte, fine å spreke til å være over 90!! Jeg vil også være sånn om jeg blir 90😉

    8. Det er bare å be om en status på blodet – så tipper jeg legen også syns det er en god idé 🙂 Prøvene tas på legekontoret, men du trenger ingen legetime da. Men det er vanlig med en time etter 1-2 uker når svarene foreligger 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg