Disse følger jeg på Snapchat

Jeg angrer fortsatt ikke på at jeg har tatt Snapchat tilbake i livet mitt. Det er moro å snappe selv, men det er minst like artig å sjekke storyen til alle de forskjellige folka jeg følger!

Noen dager rekker jeg ikke å få med meg alt, men det gjør liksom ikke noe. Snapchat er enda mer ferskvare enn blogg – og det er jo det som gjør det ekstra artig.

Jeg følger selvsagt en del venner (og noen bloggere, deriblant Pappahjerte, hehe) – men i tillegg til dem ser lista i dag slik ut:

 

Herman Flesvig (Hurraskotupp1)
Helt tilfeldig at jeg nevner han først altså.. Hadde jeg vært litt yngre og litt mer singel, så hadde jeg nok printet ut noen bilder av ham og hengt dem opp på veggen. Med den lune og utrolig fine humoren sin, har han blitt en av mine absolutte favoritter – og jeg gleder meg til hver fredag der han drar “Heut’ ist mein tag”-strofa med øyenbryn synket til perfeksjon.

 


“Hei Herman! Dama mi liker deg bedre enn hu liker meg..” – sitat Peter

 

Geeohsnap
De fleste har vel hørt om denne karen nå.. Geir Ove Pedersen er rangert som en av verdens mest kreative snapchattere – og han er fra Kristiansand! Han tar bilder av folk på gata i helt vanlige hverdagssituasjoner – før han omskaper dem til rene kunstverk ved å tegne inn diverse effekter slik at personene blir en del av helt nye situasjoner. Geir Ove virker i tillegg som en skikkelig jovial og trivelig fyr – og er det noe jeg liker, så er det sånne folk 😉

Makeupmalin
Apropos joviale og trivelige folk, Malin Nesvoll Vangnes er for mange kjent som jenta i “Jeg mot meg” som gikk på Nrk for en stund siden. Jeg vet ikke hva det er med denne jenta som får meg så glad, men hun deler av seg selv på en måte som gjør at man blir litt hekta. Malin lever av Youtube og Snapchat, og oppdaterer derfor litt oftere enn gjennomsnittet. Jeg har vel nevnt det før, men jeg glemmer aldri den uka det var helt stille fra henne, og da hun endelig oppdaterte storyen sin, rant tårene nedover kinnene hennes mens hun unnskyldte seg for den lange pausen. Så forklarte hun at det skyldtes at det hadde blitt slutt mellom henne og “verdens beste Erlend”. Jeg grein så fælt at Peter lurte på hva i all verden det var som hadde skjedd. Det hjalp jo ikke akkurat, at jeg bare klarte å hikste fram at “Det er slutt med Erlend”.

VGTVRampelys
Denne kontoen oppdateres av Morten Hegseth Riiber og Vegard Harm, og det er av en eller annen grunn veldig artig å være med disse gutta på jobb. Jeg elsker kjemien mellom dem – selv om jeg blir litt svimmel av å tenke på at jeg er 14 år eldre enn Vegard. Getting old.

Kostholdsdamene
Dette er en fantastisk inspirerende konto som rett og slett går på rundgang blant en gjeng utrolig flinke damer! Samtlige er av ulike årsaker opptatt av kosthold og livsstil, og det er like spennende å se hvem som snapper hver eneste dag. Alle er flinke til å presentere seg hver gang de skal på, og man blir godt kjent med dem og deres historie. Her er det mange tips å hente, alt fra barnemat til kraftkoking, samt tips og triks i hverdagen!

Helsesnappen
Denne drives også av en gjeng dedikerte folk, og kontoen går på rundgang. Lister over hvem som snapper når, legges fortløpende ut på facebooksiden deres Helsesnappen – og her besvares også spørsmål som kommer inn, og som de av ulike årsaker ikke rekker å svare på i snap-tiden. Mye inspirasjon å hente fra dag til dag.

NRK P3nyheter (nrkp3nyheter)
Litt nyheter i snap-form er jo aldri feil 🙂

Jared Leto (Jaredleto)
Haha, hva er det med denne rare mannen som gjør at jeg ikke klarer å slette ham?! Jeg var hodestups forelsket i ham da jeg var ung og satt klistret foran tv-skjermen og My So-Called Life, at jeg regner med det er noe av dette som henger igjen. Mannen ser ikke ut som han er en dag over 28 (han er 45!) og er utvilsomt like kjekk fortsatt. Men han er altså så utrolig sær og spesiell at jeg får litt fnatt og blir litt fascinert på samme tid 😉

Jenny Skavlan (Jennyskavlancom)
Snapper veldig sjeldent – noe jeg mistenker har en sammenheng med travel hverdag som småbarnsmor. Men når hun først snapper, er det som oftest veldig artig.

Thomas Gullestad (fingern1)
Snapper like sjeldent som kona Jenny, men jeg håper det tar seg opp igjen snart.

Snapkollektivet
Denne kontoen har jeg akkurat begynt å følge, i beskrivelsen står det at de er en gjeng med jenter som ønsker et mer åpent og tolerant samfunn. Jeg har trua!

Mammabanden
8 ulike mødre bytter på å snappe fra hverdagen, og her er det ufattelig mye morsomt. Fra tid til annen har de også gjestesnappere – og det kan jo være at noen dere kjenner litt fra før kanskje dukker opp i nærmeste framtid.. 😉

 


(Skjermbilde fra Mammabandens facebookside)

 

Jeg utvider gjerne snap-lista mi – så tips meg dersom det er noen jeg har gått glipp av! Det er alltid plass til noen flere favoritter 😉

 

/ Konatil på Snap = umulius82 

15 kommentarer
    1. Jeg hadde tenkt å foreslå snapkollektivet, for de damene er noe for seg selv – de er så kule! Ellers kan jeg anbefale SuperMarie, eller superbrud som hun heter på snap – hun er helt rå! Mye latter, og mye alvor der ja 🙂

    2. Enig med “a february girl”, supermarie er fantastisk! Suntfokus er en annen konto som går på rundgang mellom flotte mennesker som fronter en sunn, balansert hverdag. Alle med sin tolking av “sunn hverdag”, en konto jeg storkoser meg med å følge 🙂
      Lykke til med avokadoen❤️

    3. Heeelt enig med at du må følge Komikerfrue. Hun er kjempeflink til å oppdatere ofte, Og jeg ler godt av snappene hennes. Nå er hun i Nepal, Og det er også spennende å følge med på 🙂
      Ellers følger jeg selvfølgelig deg og Pappahjerte. Lykke til med avokadoen, håper den beste vinner 😉

    4. Jøss,det er jo en hel verden på snapchat jeg ikke har fått med meg! Så artig,her skal det følges i harde tak! 😀

    5. Følger makeupmalin på snap sjøl og glemmer ikke da hun var på vei til drake konserten og på snap hørte jeg først Ninni(venninna hennes) si at Marlene var der og da sa Malin: “Åja, Marlene Arlo? Heeei Marlene Arlo!” Så det var litt stas å få hilsen på mystory 😊 Du må følge venninnen hennes også, expensive.mama 😊 Artig person!

    6. Tusen takk for kule tips, lagt til mye nytt på lista mi:) Kostholdsdamene var skikkelig snork synes jeg, for en vanvittig lang og kjip skravleseanse i går..så de ble fort sletta, kanskje jeg var uheldig med dagen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg