Den perfekte vielsen

Vips så var det mandag, og bryllupshelgen som vi hadde gledet oss sånn til, føles allerede som en uvirkelig drøm. Men det beste av alt; helgen ble enda bedre enn vi hadde drømt om!

Etter mange år som forlovet, og flere forsøk på å planlegge bryllup – hadde vi jo for lengst funnet ut at vi er “sånne folk” som passer til å ha en bitteliten vielse. Jeg har aldri hatt noen drøm om å gå ned kirkegulvet med alles øyne rettet mot meg, og har egentlig tenkt; jo mindre, jo bedre.

Og heldigvis var Peter enig! Da vi bestemte oss for en borgerlig vielse på Tinghuset i Larvik, hadde vi sett for oss bursdagen min som dato. I fjor ble nemlig Farmor begravet på denne dagen, og det føltes både viktig og riktig å gjøre bursdagen min ekstra fin i år ♥

Men siden 13 mai falt på en lørdag, bestemte vi oss for å ta selve vielsen på fredag – og heller vente med å sette på ringene til dagen etter. Da ble liksom 13 mai datoen for oss likevel, selv om alt det formelle ble tatt dagen før 🙂

Og kanskje skyldtes det at vi ikke hadde så høye forventninger til seansen på Tinghuset, men vi ble altså så tatt på senga over hvor utrolig fint det var! Det viste seg nemlig å være en helt perfekt vigsel, med kjempefin stemning – høytidelig og veldig romantisk på samme tid.

Hadde jeg visst hvor fint det var å vie seg borgerlig, ville jeg bestemt meg for det for lenge siden 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rett etter vielsen på fredag satte vi oss i bilen sammen med våre to forlovere, og suste innover mot hovedstaden. Vi hadde fått barnevakt hele helgen, og på veien innover fikk de to forloverne helgens første ledetråd.

For Peter og jeg hadde nemlig planlagt en hel helg fullpakket med gøy og moro.. 😉

 

/ Nygift! Tjoho!

11 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med overstått bryllup.
      Vi har bryllupsdag 12.mai, og på fredag hadde vi vært gift i 17 år. Det er en flott dato. Hipp hipp hurra

    2. Gratulerer som nygifte <3
      Vi giftet oss også borgerlig og hadde ikke noe forventning til vielsen i det hele tatt. Der ble vi overrasket gitt!! Var kjempe fint og romantisk 🙂

    3. Mamma og pappa feira gullbryllup på lørdag. Jeg liker å tro at det må bety litt lykke for dere!
      Tillykke i ekteskapet og hverdagen! Fortsett å vekk kjærligheten hver dag, så ender dere nok på rett side av statistikken

    4. Gratulerer med bryllup og gratulerer som mann og kone! Og så hyggelig å høre at dere likte den borgelige vielsen, hilsen en annen borgelig vigsler 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg