Hobby horsing og en naken mann

/ Inneholder annonselenke

Ah, endelig mandag! Denne dagen har jeg gledet meg til i flere uker – for endelig er det slutt på hemmeligheter, hysj hysj og hekstisk planlegging. Forrige helg var det bryllupshelgen til Peter og meg som krevde sitt – og denne helgen har jeg vært med på å arrangere utdrikningslag for lillesøster som skal gifte seg i august.

Det er mye som skal ordnes i forkant av en sånn helg, og selv om vi har vært to forlovere, så har hodet mitt vært helt på bærtur de siste ukene. Jeg har egentlig ikke tenkt på annet, og det verste har naturligvis vært alle hemmelighetene, og ikke minst å måtte juge til svogeren min som jeg er så glad i.. (Lillesøster jugde jeg så mye for da vi var små, at det føltes ikke ille, haha 😉

For greia var nemlig at vi hadde fortalt svoger at lillesøster skulle drikkes ut denne helgen, samtidig som vi fortalte lillesøster at det var svoger som skulle drikkes ut denne helgen. Dermed unngikk vi at de la andre planer, og såvidt jeg vet hadde de satt av hele helgen til avslapping og plenklipp og grilling.

Lite visste de at begge skulle drikkes ut samtidig!


Tidlig lørdag morgen, utenfor en Kiwibutikk i Oslo..

Så da både guttegjengen og jentegjengen stormet hagen deres klokka 9 lørdag morgen, og banket iherdig på alle vinduene deres, var det naturligvis ingen som åpnet døra.. Den kommende bruden og brudgommen lå fortsatt i senga, men siden han trodde hun skulle drikkes ut og vice versa, hadde de blitt liggende slik, i det som må ha vært næmere tre minutter:

– “Therese, du må åpne, det er til deg!”

– “Eh, nei. Det er til deg!”

– “Det er til deg.”

– “DET ER TIL DEG!”

– “NEI! Det er til deg. Jeg lover!”

Jeg kommer til å leve lenge på forskrekkelsen i begges ansikter da de endelig tittet ut og oppdaget at hagen var fylt med 14 venninner og 14 kompiser som stod klare med bobler og glassene høyt hevet..


En som hadde gledet seg til å slappe av alene hjemme denne lørdagen..


.. Og ei som hadde tenkt seg en liten tur til Larvik 😉

Noe av det viktigste i utdrikningslag, er såklart matchende t-skjorter! Gutta sine var mørkeblå med sølvskrift, og jentene sine var såklart rosa. Brudgommen er en rev på brur’a-vitser, og fikk derfor skriften:

Mens min lillesøster fikk en påskrift som var myntet på de tre årene på barnskolen hun var i overkant hesteinteressert og fikk bestefar til å bygge en trehest til henne som hun hadde på fór innerst i garasjen..

T-skjortene bestilte vi fra Novia.no – et firma som tilbyr hjelp til absolutt alt innen bryllupsplanlegging (skulle jeg hatt et stort bryllup hadde jeg definitivt benyttet meg av kunnskapen til disse søte jentene!). Farger, tekst og skrifttype på t-skjortene valgte vi helt selv, og vi ble skikkelig fornøyde!

Etter at gutta hadde blitt hentet av en minibuss, begynte dagen til jentene. Vi hadde ordnet en aldri så liten frokost, for det er såklart viktig med mat i skrotten når man har en lang dag foran seg.

Jeg brukte forøvrig to timer på butikken da jeg skulle handle inn, for jeg klarer såvidt å planlegge matmengde til min lille familie på fire.. 14 jenter derimot, det ble nesten for mye for huet mitt 🙂

Etter frokost og litt underholdning i form av et introkurs i brudens mange forelskelser opp gjennom årene, var det klart for første stopp på dagens program: Dansestudio!

Der skiftet vi til dansedrakter med glitter og fjas, for bruden er gammel Mester i Freestyle Discojazz! Denne dansegrenen er rett og slett helt grusom, tempoet og splitthoppene og brunkremen og de glitrende draktene er egentlig nok til å skremme de fleste..


Bruden skinner!


Det gjorde Siri og Mari og 🙂

Vi ga alt i en hel time med koreografi, og endte faktisk opp med å lære oss en hel dans! Tror ikke vi får bruk for den noensinne igjen, men det var både hysterisk og veldig vondt å se video av hele dansenummeret etterpå, haha 🙂

Deretter ble vi hentet i maxitaxi, og kjørt ut til et ridesenter i Sørkedalen. Der ventet to hester på oss, og det var tid for ridestafett! Jeg har erfaring fra hesteryggen, hvis det teller den ene gangen jeg satt på hesteryggen på leirskole i sjette klasse på barneskolen. Viste seg at hestene ikke har blitt noe mindre med årene..

Det morsomste var egentlig at bruden ikke hadde ridd siden hun “la opp” som 10-åring, og at det kom ganske tydelig fram at hun ikke syns hest er best lenger..

Etter hestesporten gikk vi til hytta vi skulle være på resten av kvelden, og der ventet strålende vær i hytteveggen med iskald drikke, mens vi ventet på at grillen skulle tennes. Det er utrolig moro når så mange jenter samles, og det var skikkelig koselig å bli bedre kjent med dem alle sammen.


Alle trengte en pust i bakken..

Da vi hadde spist og koset oss, og til og med fullført et par drikkeleker, var stemningen på topp da vi delte ut tegneark og kullstifter til hele gjengen. Søsteren min har gått både kunst- og håndtverkslinja, samt et år på Designinstituttet, før hun begynte på arkitektutdanningen – så det er klart vi måtte få med litt tegning i programmet!

Vi la et eple på midten av bordet, og alle jentene fikk to minutter på seg til å tegne det. Men like før tida var ute, mumlet ei av jentene:

“Okei.. Det er en naken mann utenfor..”

Så banket det på døra, og inn kom Morten, en splitter naken aktmodell..

Selv om nakenhet er naturlig, så er det jo ikke til å stikke under en stol at det var litt spesielt å bli overrasket på denne måten.. Særlig da vi skulle tegne “elefanten i rommet” – det var.. interessant.. 😉

Men Morten var veldig profesjonell og utrolig hyggelig, og selv om det var kleint så var det liksom ikke så ille heller.. Jeg spurte ham om hva han tenkte om å bli tatt bilde av, og da svarte han at det var helt greit – så lenge ingen bilder ble postet på sosiale medier.

– “Hva med blogg, da?”, spurte jeg.

“Blogg? Æhh..”, svarte han, “Hvor mange lesere har du da? Eller.. Det er greit så lenge du legger inn en link til aktmodell.no som er hjemmesida mi.”

Haha, så da er det gjort, Morten! Jeg dropper å legge ut bildene der “alt” syns, selv om halve kamerarullen dermed ikke kunne brukes..


Brur’a måtte til pers når Titanic-posituren skulle tegnes..

Etter at Morten kledde på seg og dro, var det fest resten av kvelden og natta. Vi fikk besøk fra nabohytta også, der var det utdrikningslag for en stakkar fra Ålesund, så på et tidspunkt var hytta vår stappfull av feststemte karer som trengte en unnskyldning for å få danset litt.

Da maxitaxien kom for å hente oss midt på natta, var vi ganske klare for å dra hjem. Det er forøvrig den stilleste taxituren jeg har vært med på i hele mitt liv..

Så i går var det rimelig laber dagen-derpå-stemning her i heimen, faktisk gikk Peter og jeg og la oss klokka 21. Peter har skrevet om brudgommens utdrikningslag her – der var det også full fres fra morgen til kveld.

Akkurat nå er det så deilig å ikke måtte juge for noen lenger, at det føles som jeg svever på en sky! Aldri har vel mandagen vært så fin som i dag 🙂

 

/ Også blir det lenge til neste fest..

11 kommentarer
    1. Så ut som en fin helg! 🙂
      Han Morten hadde jeg som mattelærer på videregående, faktisk! Hahahaha 🙂

    2. Er det sant!! Haha – hørte han var ingeniør og brukte fritida si på rekreasjon i kunstens navn 😀 Men ikke hver dag man ser mattelæreren sin naken 😉

    3. Så kult! Da får du si hei hvis du møter henne, hehe 🙂 Elsker området, og snart kommer jo kaffebrenneriet også! Da får dere det enda finere!

    4. Ser ut som dere har hatt en trivelig helg! Men det er mulig jeg ikke ser så godt.. men hva er det hesten har i munnen? Ser nesten ut som den har slukt en parykk, haha! Lo godt når jeg så det bildet😄 Så ut som en trivel helg!

    5. Ååå!! Dere var på elveli! Og Mikke (hesten du har bildet av her) er så søt:) Elveli er verdens beste stall 🙂 Håper dere hadde det fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg