Sommermagi og hverdagspause

Jeg satt på brygga i helgen og kikket på mine to små, der de svinset rundt på plenen med fetterne og kusinene sine. Ingen bekymringer, bare en sol som varmet vårbleke ben. Lek og moro så langt øyet kunne se.

Og akkurat da slo det meg; det er ting som dette som er viktig. Sommerminner for livet. En hyttetur med hele familien mens resten av verden er satt på pause – og det eneste som betyr noe er livet her og nå.

Barna mine vet ikke at dette er opplevelser de kanskje kommer til å huske for alltid. Men jeg liker tanken på at Peter og jeg er med på å lage minner de skal ha med seg videre. Og jeg elsker at det ikke trenger å være noe fancy!

I fjor hadde vi ingen spesielle planer for sommeren, men det gjorde ikke sommeren mindre fin. Vi fant på mye rart, og det femåringen husker best fra i fjor, var de gangene vi dro til en matbutikk og kjøpte lunsj som vi spiste i sola på parkeringsplassen på utsiden. Det høres kanskje spesielt ut, men det var altså så utrolig koselig!

Kanskje skyldes det mine egne barndomsminner fra utallige fine sommere med foreldre og besteforeldre, men for meg er denne årstiden virkelig spesiell. Og nå gleder jeg meg over at den såvidt er i gang. For gode sommerminner er de beste minnene å ha.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Og straks er det juni

3 kommentarer
    1. Så koselige minner å ha med seg. Vi var hjemme i hele fjor sommer. Men vi fant på så mye koselig. Jeg følte faktisk at vi fant roen i ferien. Noe det ikke alltid er lett å gjøre når man skal utforske nye land. Men fram til saken; tenkte å tipse dere om stolpejakten. Kanskje mest moro for eldstemann. Vi lastet ned appen og la på tur i fjor, man velger jo selv om man vil gå eller sykle. Vi syklet! Og vet du hva sønnen vår har nevnt i våres,som han vil at vi gjør i sommer også? Nettopp stolpejakten. Det kostet ingenting og vi hadde med mat og drikke som vi koste oss med i en park midtveis i løypa. Altså fysisk aktivitet, man må tenke litt, man blir kjent rundt der man bor, man gjør ting sammen og det beste er at det er gratis. 👍😊

    2. Dette var et veldig fint innlegg å lese 😊👍 I dagens samfunn er man så opptatt av at man må reise til utlandet, på høyfjellshotell o.l for å gi barna gode ferieopplevelser og man får nesten dårlig samvittighet hvis man ikke gjør det, men det enkle er ofte det beste og det er de minnene barna sitter igjen med 😉

    3. Ej sei som Lene over her! 🙂 veldi kjekt at du skriv om opplevelsa å at de ikkje treng å ver så voldsomt. De e foreldre som sitt heime å grin forde dei ikkje he råd til å gi ongane sine en sydenferie. E så mykje anna en kan gjer istaden. Som foreksempel piknikk på parkeringsplassen! Såååå kjekt å lese 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg