Venninnebesøk og søvnmangel

Forrige fredag var hele familien Klonk på tacomiddag hos min bestevenninne, hennes mann og to barn – hvilket selvfølgelig var stor stas for både store og små!

Kjøkkenet så riktignok ut som et kjøkken skal se ut etter at tre barn på 2, 4 og 5 år har goflet i seg tacolefser så kjøttdeig og mais hoppet veggimellom – men humøret var på topp hos alle mann.

Det var en stund siden venninnen min og jeg hadde møttes sist, og da vi satte snuta hjemover den kvelden, ble vi enige om å treffes om ikke lenge for å ta igjen litt skravling. For si hva du vil om besøk med mann og barn på slep – det blir kanskje mye prating, men det blir definitivt ingen skravling 😉

Så da jeg fikk melding om at mannen til venninnen min skulle på konsert i går kveld, var jeg ikke sen å be. Etter at barna var i seng, brummet jeg utover på ny, bare fire dager siden jeg var der sist.

Og det viste seg å bli en veldig merkelig opplevelse! Det var altså så stille. Jeg kan ikke huske sist venninnen min og jeg satt i hver vår sofa og førte en hel samtale, uten en eneste avbrytelse.

Ingen barn som måtte tisse, ingen klatring i sofaen eller krangling om hvilke tog som tilhørte hvem på togbanen. Bare to venninner som ikke kunne huske sist de rakk å fortelle en hel historie, fra begynnelse til slutt.

Haleluja.

Aberet med sånne kvelder, er jo såklart at tida går altfor fort. Så da jeg plutselig kikket ut vinduet, oppdaget jeg at det var blitt i overkant mørkt ute. Jeg hadde sagt til Peter at jeg skulle kjøre hjemover senest 22.30 – og da jeg kikket på klokka viste den kvart over tolv..

Det ble med andre ord sent før jeg endelig var i seng, og da jeg ble vekket i dag tidlig følte jeg meg rett og slett ødelagt. Uten sammenligning forøvrig, så kunne det minne om opplevelser jeg hadde i mine yngre dager da jeg våknet etter et og annet nachspill.

Det hjalp litt ganske mye da min venninne kunne bekrefte at det sto minst like dårlig til hos henne i dag, og nå har vi vel innsett at vi ikke er 17 år lenger og kan sitte oppe halve natta uten at det får konsekvenser.

Så nå vet jeg om to slitne mammaer som straks tar kvelden – men med en skravlekonto hver som er fylt opp for en stund. Og det føles veldig bra 🙂

english bulldog laying on back sleeping - 7 months old

/ Neste gang blir det lunsjtreff 😉

4 kommentarer
    1. Hei, konatil. Postet denne kommentaren nettopp hos din bedre halvdel, men ønsker å gjøre det her og, slik at den når ut til flest mulig!
      Du er ikke bare mamma til to nydelige barn, men matmor for et tredje barn: den nydelige hunden deres. Vi har også en hund, en fin bichon frisee, som begynner å bli dårlig, og vi er nødt til å avlive den i løpet av året. Mamma er uføretrygdet, og har mye glede i denne hunden vår, og vi er så redd for hvordan det vil gå med mamma da. En ny hund er dyrt – minst 10 000 kr for en valp. Vi ønsker å hjelpe hun økonomisk med å få råd til en valp, før vi må avlive gamlefar, slik at de tre kan kose seg sammen og bli godt kjent med hverandre. Vi, døtrene, er studenter, og har derfor ikke råd til å finanisere alt selv – derfor har vi opprettet en spleis. Er DU med? Hvert øre teller! På forhånd, takk <3
      https://www.spleis.no/project/10307

    2. Jeg får ikke antall barn til å stemme ut fra de første avsnittene! Føler meg riiimelig teit som bruker energi på dette, men det må bety at venneparet deres har et barn som ikke spiser taco? 😀 haha, tar gjerne imot fasit!
      Og vet ikke helt hvorfor, men vil tipse om insta konto; avodaily, som poster skikkelig fine bilder av avokado 😀

    3. Til Caroline med kronerulling. Må dere bruke 10 000 på en ny hund til din mor når det er så mange hunder som blir gitt bort/solgt for billig penger grunnet allergi og andre ting? Sett på finn om noen har den rasen dere ønsker til omplassering ? Må det være en rasehunder? Vi har rasehunder nå, men hadde blandingshund før. Verdens hærligeste fineste blandingshund. Hadde også (uplanlagt) hvalpelull på denne blandingshunden og siden det var blanding følte vi at det ikke var riktig og ta betalt i dyre dommer for de, så når vi solgte dem hadde vi fokus på at de skulle få et trygt og godt hjem 🙂 vet dyrebeskyttelsen og har hunder til omplassering. Men det koster utenom å kjøpe også, mat? Vaksine og uforutsette dyrlegeutgifter… lykke til! Håper dere finner en fin og god hund 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg