Den flate konvolutten

I dag kom jeg på at det er en ting jeg helt har glemt å fortelle.

Den lørdagen Peter og jeg giftet oss, var også bursdagen min. Så da vi våknet opp på hotellrommet den morgenen, var det ikke bare en morgengave fra Peter som ventet på nattbordet – det var også et lite dryss med bursdagsgaver. Peter elsker å kjøpe gaver, og det beste han vet er å overraske med flere ting.

Det klarte han også denne gangen, men i år var det én gave som skilte seg litt ekstra ut fra de andre. En veldig flat konvolutt. Og den viste seg å inneholde noe jeg først trodde var tull. Men det var det altså ikke. Inni konvolutten lå… et adgangskort.

Peter hadde meldt meg inn på et treningssenter!

Først lo jeg nervøst, så satte panikken inn. Jeg har ikke trent på femten år. Femten år. Det er lenge, jeg vil gå så langt som å kalle det en evighet. Og fra å være en utrent jente i sin beste alder, var jeg nå plutselig medlem av et treningssenter? Jeg var i sjokk.

Okei, så har jeg kanskje klaget litt det siste året om at jeg føler kroppen min er i ferd med å punktere litt.. At spesielt holdningen er ille, at jeg kjenner jeg har stramme brystmuskler og slakke ryggmuskler. Det er lange dager foran skjermen hver eneste dag, og jeg vet jeg er for lite i aktivitet.

Så det er jo forsåvidt på tide å ta noen grep. Jeg vet jo det. Men selv om jeg hadde snakket om det til Peter flere ganger, så var jeg bare ikke helt forberedt på å bli kastet ut i treningsverdenen på denne måten.


    Kontorjobb og 15 år uten trening begynner å gi resultater X-)

    Men som om ikke det var nok, så fulgte det med en liten bonus med det adgangskortet:

    1. Full kroppsanalyse
    2. En time med personlig trener

     

    / To be continued...

    10 kommentarer
      1. Jeg er på din alder, har akkurat begynt å trene etter ti års opphold og to barn. Fordelen med å være helt utrent er at resultatene kommer ganske så raskt, kanskje ikke sixpack første måneden, men kondisjonen kommer seg veldig raskt! Lykke til, det er en investering i god helse når vi blir grå i håret!

      2. Heia pao deg 👊🏻💪🏻 Eg har starta med organisert trening for første gong i mitt 42 årige liv… tae kwondo, faktisk 😂😁

      3. Yes, så inspirerende å høre! Jeg starter i alle fall på scratch, også har jeg ikke særlig høye ambisjoner annet enn å styrke kjernen. Hvertfall sånn i starten, kanskje jeg blir hekta! Haha 😉

      Legg igjen en kommentar

      Obligatoriske felt er merket med *

      Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
      Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
      Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

    Siste innlegg