Ikke prøv dette hjemme

Torsdag denne uken var ventetiden over! Åtte uker etter bestilling hadde min nye sofa til tv-stua i 2. etasje, endelig funnet veien til møbelbutikkens lager – og var klar for utkjøring.

Det var såklart julaften for meg, men julegleden viste seg å være kortvarig da jeg hadde glemt å ta med i beregningen at vi har trapp. Vinkeltrapp. Og at sofaen selvsagt var altfor stor til at den på noe som helst vis kom seg forbi.


Når du innser nederlaget..
 

Peter var selvfølgelig ikke veldig imponert over at jeg ikke hadde tenkt på dette da jeg endelig klarte å bestemme meg for sofa – og i to dager har det lille beistet stått rett på innsiden av døra i gangen, og skapt hodebry for liten og stor.

Hvordan i all verden skulle vi klare å få sofaen opp i 2. etasje? Måtte vi ty til plan B: Balkongen og tauverk?

Jeg bestemte meg for å ringe Pappa, noe jeg pleier å gjøre når Peter og jeg står fast. Og Pappa mente også at plan B var den eneste løsningen. Så i går kom Mamma og Pappa på taco – med et aldri så lite sofaprosjekt til dessert… 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mamma holder gåsa, mens sofaen bæres ut på verandaen..
 

Vi innså kjapt at det ville bli vanskelig å heise den rett opp, men så var det et glupt hode som kom på at vi kanskje kunne bruke stigen..?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ett stykk oppgitt mann X-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Skal du bare stå der oppe og ta bilder..?”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Litt plast for å beskytte sofaen, kanskje..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Den dingsen der må vel bort hvis vi skal skyve sofaen oppover stigen..?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dette ser like ille ut som det var! *hold pusten*


*Holder fortsatt pusten*


*Puuuuuuuuuh*

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Greit fornøyd 🙂

Jeg er fortsatt helt i sjokk over at sofaen er i hus i riktig etasje, og vil samtidig benytte anledningen til å advare alle andre mot å gjøre det samme som oss 😉


Kosekrok – here I come!

 

/ Denne sofaen skal aldri noensinne ned igjen

21 kommentarer
    1. Gratulerer med sofa på plass! Godt jobba!
      Er viktig å dokumentere ting og😉💪
      Veldig fin den sofaen forresten, kor er den kjøpt og kva heiter den? Har vert på utkikk lenge etter ein passende i stua vår😄

    2. Jeg er relativt ny leser på den flotte bloggen din, så jeg har et spørsmål! 🙂 Kaller du alt for “gåsa di”? Du kalte Peter det for et par innlegg siden, men det ser ikke ut som det er Peter som blir holdt på dette bildet (?) :’D

    3. Haha!!! Vi kaller bikkja vår for gåsa. 😂
      Hadde nesten samme erfaring med en hylle fra Jysk når vi skulle flytte fra leiligheten vår. Den ble jo skrudd sammen inne….og vi bodde i andre etasje i et gammelt hus…trenger jeg si mer? 😂

    4. Haha, godt å se at det ikke bare er oss som driver med ekstremløsninger på å få sofaen på plass. Vi kjøpte også uten å tenke på veien inn…

    5. Jeg ler meg ihjel av innleggene dine. Snakk om goodfeeling! Nå er det bare å nyte kosekroken. Kanskje du slipper å bli svimmel og kvalm i den terassestolen flere ganger? 🤣 Fniiiis

    6. Jeg har gjort det samme! :p men den skulle inn i en leid kjellerleilighet, med verdens smaleste trappe”ned”gang… Vet ikke hvordan, men pappa og husverten fikk den tilslutt inn – men med beskjed om at den neppe kan flyttes ut igjen uten å sages opp. Såvidt jeg vet står den i den leiligheten enda – godt det var en tidløs og nøytral sofa 😉

    7. Jeg syntes sofaen ble kjempefin jeg. Det minner meg om den gangen jeg var kjempefornøyd med å ha kjøpt ferdig montert spinkelseng. Men så var sengen for stor til at den kom inn soveromsdøren…så da måtte sengen demonteres og så monteres igjen på soverommet…

    8. Haha! Underbart! Flyttade ihop med en man förra sommaren…
      I en lägenhet på andra våningen. Med SMAL trapp..
      Kontentan – ALLA (helvetes jävla) möbler fick knytas och Hissas upp på balkongen. Vilket jävla slit!
      Kan tillägga att sängen är typ 30 år och väger ungefär 7 ton! Det var INTE en dans på rosor.
      Lovade att ALDRIG flytta därifrån.
      Förhållandet tog slut 6 månader senare… Bara att hissa ner “skiten” igen…. Hedanefter blir det aldrig mer lägenhet högre upp än första våningen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg