Tidenes comeback

Ikke at jeg noen gang mistet trua, altså… Men det er mye som tyder på at vi er i ferd med å oppleve et aldri så lite comeback i vinduskarmen 😉


 

Før vi dro på ferie vannet jeg alle plantene, inkludert de spirende avkoadosteinene i vinduskarmen. Det begynner å bli noen måneder siden Peter og jeg startet konkurransen “Førstemann til avokadoplante”, og Peter har jo ledet soleklart siden start.

Vi startet med to steiner hver, og jeg satset alt på den minste av mine – for å bevise en gang for alle at det ikke er størrelsen det kommer an på. Men i avokado-verdenen er det visst det, og mye tyder på at de små steinene blir for små og råtner, istedenfor å spire.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Er det bare meg som ser en avokado-high-five? 😉
 

Konkurransereglene var klare; vi skulle holde oss langt unna hverandres planter, selv om vi oppdaget tørr jord og behov for vanning. Men da Peter plutselig en dag bestemte seg for å sette sin spirende avokadoplante ut på verandaen “sånn at den skulle få seg litt sol og litt frisk luft”, måtte jeg spørre om det var en god idé.

Han insisterte på at den skulle bli stående, og da vi pakket oss ut i bilen for å reise på hytta i forrige uke, måtte jeg spørre på ny om han ikke skulle ta inn den stakkars planten før vi dro. Jeg syns den begynte å se litt pjusk ut…

Men “neida, lar den stå – såpass må den da tåle”.

Vel…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Godt av litt frisk luft, sa du?
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Så nå kan det se ut som at gubben må vente på et mirakel for å dra i land denne seieren, bare se på min lille fighter som har kost seg i sola i vinduskarmen mens vi var på hyttetur 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Så gjenstår det å bli enige om hvem som faktisk dro i land seieren, for selv om det er ganske åpenbart at Peter vant “Førstemann til avokadoplante” så mener jeg å huske han sa at førstemann til 30 cm stakk av med seieren. Men så spørs det om han husker det, da 😉

 

/ Avocado-power

5 kommentarer
    1. Litt off topic, men kan jeg spørre deg om hårfarging?
      Jeg har egentlig askeblondt hår( kommunefarge) og har de siste årene gjort som deg. Hatt det brunt stort sett hele året og lysnet det litt mer til sommeren. Jeg var hos frisøren forrige uke og skulle lysne det, men jeg syns det ble altfor bleket selv om frisøren kun stripet det. Har en ny frisørtime i morgen og lurer nå veldig på om jeg rett og skett skal farge det brunt igjen. Jeg tror jeg føler det er det jeg kler best og fordelen er jo å slippe den stygge etterveksten som kommer om jeg har det lyst. Du kler utrolig godt den hårfargen du har nå og jeg lurer på om du kan fortelle meg om hvordan du ble fornøyd og landet på en farge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg