Hva har skjedd på vaskerommet?

I dag kom vi hjem etter å ha vært en natt på hytta til foreldrene mine – og jeg skulle bare kjapt inn på vaskerommet for å henge opp et vått badehåndkle. Dette var synet som møtte meg:


 

Det kan tilsynelatende se ut som vi har hatt innbrudd på vaskerommet – ingenting er riktignok stjålet, men man trenger jo ikke særlig høy IQ for å forstå at det ser ut som noen har vært her, romstert rundt og etterlatt seg et forferdelig kaos.

Men dette er altså hva som skjer når man har hatt barnehageferie i tre uker og samtidig prøvd å slappe av litt…

Vanligvis skylder jeg på gubben når det er rotete, men vaskerommet er liksom mitt ansvar. Det skal sies at det aldri er helt strøkent der inne, men jeg har i alle fall et system. Og i denne ferien har jeg altså fått bevist at man må opprettholde dette systemet, selv om det er ferie.

Jeg kikket meg raskt rundt i rommet på leting etter et sted jeg kunne henge det våte håndkledet i sta, og oppdaget ting jeg ikke visste var der. For eksempel denne orkideen, som jeg ikke aner hvordan har havnet på gulvet foran vaskemaskinen:


Ser du den..?
 


Tøymykner og hundemat, tørkerull og dassrull
 

Sommeren er virkelig ikke over, men det er definitivt ukene der vaskerommet har fått leve sitt eget liv… I morgen er det tilbake til hverdagen igjen, og det tror jeg trengs 🙂

 

/ Takk for nå sommerferie – du har vært fantastisk

6 kommentarer
    1. Jeg husker en gang det så sånn ut hos meg også… overalt.. jeg stod der, passe oppgitt da datteren min som da var 8 år til hånden min og sa: :Men mamma, dette er lykkelig rot.. sånn rot som det blir når vi har hatt det gøy hele sommeren.. Så ikke bry deg noe om det du.. Vi rydder sammen, alle sammen” Suns det var en ganske vakker tanke😊

    2. Sånn kommer det til å se ut hos oss også, når vi kommer hjem etter to ukers ferie i morgen og dumper alt mulig der inne… 😬
      Elsker forresten at du kaller det dassrull! 💜

    3. Hos oss ser det sånn ut når jeg ikke har vært på vaskerommet i løpet av bare 1 dag.. #tenåringsmamma

    4. Nå ble jeg glad! Jeg som kjenner meg som DEN dårlige husmoren. Men vaskerommet mitt ser prikkfritt ut i forhold til dette! Ganske enkelt som en konsekvens at det der har hendt meg SÅ mange ganger at i år var jeg faktisk forberedt: Vasket og ryddet alt barnehagetøy lørdagen etter feriestart, og tok samtidig en skikkelig rydde/vaskerunde i vaskerommet. Etter det har det vært enkelt å vaske fortløpende, og fristende å rydde på plass både dassruller og tøymykner!
      men det tok meg noen års erfaring!!
      Og du: Det er virkelig gøy å se realistiske bilder på blogger, ikke bare glansbilder av utstillingshjem. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg