Den hvite skuffen

Her om dagen kjøpte jeg en ny klokke til å ha på veggen, og da jeg skulle henge den opp, innså jeg noe som gjorde meg skikkelig glad 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Tittei! (Det er gjenskinn ja, ikke bakgrunnsbilde av meg selv…)
 

For klokka trengte naturligvis et batteri for å vise korrekt tidspunkt til enhver tid, og det minnet meg på en av min barndoms store frustrasjoner; vi hadde aldri nye batterier i hus!

Nå vet jeg ikke om det faktisk var sånn store deler av tida eller om det bare var det lille barnehodet mitt som oppfattet det sånn, men jeg minnes i alle fall at hver gang vi trengte batterier, hadde vi aldri nye liggende på vent. Og det kunne være ganske så krise!

Så derfor…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

… Har dette liksom blitt en greie for meg, at etter at jeg flyttet for meg selv, har jeg alltid hatt nye batterier på lur. Og hver gang batterier må skiftes, enten det er fjernkontrollen, lekebiler, syngende bamser, eller nyinnkjøpte klokker – blir jeg litt sånn glad i hjertet når jeg kommer på batteriskuffen 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Det er ikke så halvgærent å ha blitt voksen faktisk 😉

 

/ God fredag!

19 kommentarer
    1. Jeg har også en sånn skuff full av batterier, da jeg har samme erfaring som deg som barn.
      Men jeg har funnet ut at de aller beste, er ikea sine. De varer lengre.
      Jeg har også begynt å bruke ikea sine oppladbare batterier i kontroller 😉

    2. Har en slik skuff vi og😉Syns det er så mye som trenger batterier Idag!
      Og etter jeg bruker batterilys istedet for levende lys (pga langhåret pus i hus 😉😻) så går det ihvertfall mye batterier😉

    3. Bråker klokken? Altså, tikker den høyt? Har en mann som hater høy tikking fra klokker i rom han oppholder seg. Den vi har nå bråker og tikker på lånt tid……

    4. Tikking er krise når det er stille! Legg meg til på snap (umulius82) så kan du se video av klokka 😉 Det er nemlig en sånn viser som flyter rundt!

    5. Utrolig fin kombinasjon av klokke og farge på veggen! Fikk lyst på begge deler 🙂 Hvilken farge er det? (Jeg antar det er et innlegg om den her et sted, men akkurat nå virket det lettere å bare spørre… :p)

    6. Alt til sin tid, tenker jeg, men noen ganger hadde det vært deilig å kunne skru klokken tilbake til barndomm-og ung voksentid. Plutselig var jeg godt over halvveis i livet, hva skjedde liksom? Nyt den tiden du er i nå.
      Beste hilsen Ingrid på https://ingridtunheim.no

    7. Noe helt annet. …hvordan går det med avokadokonkurranse? Og tættis? Venter spent 😆. God hælj. B

    8. Hola! Oppladbare batterier er smart! Miljøvennlig er jo et godt argument. Jeg har kjøpt sånne både på Biltema og Claes Olson. Trenger da ikke dra helt til Ikea 🙂

    9. Akkurat! Voksne er lure, haha 😀
      (PS, beklager skrivefeilen i den forrige kommentaren, skulle selvsagt stå lydlagende)
      (PPS, hver gang jeg kommenterer må jeg skrive sånne bokstaver for å bekrefte at jeg ikke er en robot. Skjer hver gang, noe det ikke gjorde for 1måned eller 2 siden. Er det en grunn til dette?)

    10. Så fin klokke 🙂 Etter vi fikk barn i hus har vi alltid batteri i skuffen, for alle lekene nå i dag skal jo så å si alt av leker ha batteri 😛

    11. Teip! Jeg har det sånn med teip! Hver gang jeg trenger teip, går i skuffen – og finner teip føler jeg meg som det mest organiserte mennesket ever! En million voksenpoeng rett på konto!

    12. Ahahaha, samme her! Av en eller annen grunn var alle batteriene som fantes hjemme hos oss også tomme. Lå i skapet, men var tomme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg