Bare litt i ustand

Beklager stillheten de siste dagene, og beklager spesielt at jeg ikke har lagt ut et eneste livstegn siden fredag. Jeg skal prøve å komme med en liten forklaring.

For ideelt sett skulle jeg bare kjørt på og blogget som vanlig akkurat nå. Men jeg har aldri vært spesielt god på å late som om alt er bra når det ikke er det – derfor ble jeg rett og slett nødt til å ta meg noen dagers pause.

Jeg mener det er veldig viktig å skrive om ting som er vanskelig – så lenge det gjelder meg selv. Men akkurat nå er det ikke meg det handler om. Og det gjør det ekstra vanskelig – for jeg er sliten og ganske tom innvendig og jeg klarer ikke bare å overse sånt. I sånne perioder er det ikke så enkelt å skulle oppdatere en blogg.

Men så var det dette med timing, da. I går ble jeg minnet på at det er Verdensdagen for Psykisk Helse i dag – og i år er temaet “Noe å glede seg over“:

“Det er ikke nødvendig å ha noe å glede seg til. Minst like viktig som å ha noe å glede seg til, er å kunne glede seg over det som er og det som har vært. Det er mye glede i å hente frem gamle og gode minner. Eller bare å glede seg over de små tingene i hverdagen, de som vi tar for gitt av og til.”

Hvis ikke dette er et fint og viktig fokus, så vet ikke jeg! Og dette fikk meg til å se forbi bobla jeg befinner meg i akkurat nå. For vi har alle en psykisk helse – og det er jo helt normalt å ha tøffe dager! Herregud, vi er jo bare mennesker hele gjengen?

Og selv om livet serverer motbakker innimellom, så er det jo da man må sette inn ekstragiret. Å ta seg små pauser der man prøver å glede seg over det som er, og det som har vært.

Og sannheten er jo at bloggen er min lille lykkepille! Og den følelsen ønsker jeg ikke å gi slipp på, selv om jeg kommer til å kjøre på ekstragiret en stund til.

Tusen takk for at dere fortsatt er her ♥

29 kommentarer
    1. It shall pass, er det ikke det dere sier? 😊 Det kommer til å bli bedre, og alle her inne ønsker deg alt godt. Om du vil høre på noe anbefaler jeg “Jeg vet” av Siri Nilsen, den er fin når livet føles tungt – synes nå jeg. Tenker på deg ❤

    2. Åh, det var fine ord å få i dag, tusen takk. Jeg skrev ikke innlegget for å få medlidenhet, men det ble for rart å bare gå videre uten å forklare en fire dagers bloggtørke. It shall pass, det passer omtrent alltid! Takk for påminnelsen<3

    3. Livet er ikke alltid en dans på roser….. noe. Ganger så har man nedover perioder og da er det greit med et liten pause det trenger de fleste noe ganger.. så jeg sender deg en gode klem til deg 🙂 ha en flott ule og dag 🙂 så kommer du tilbake når du er klar for det 🙂

    4. Sender deg varme styrkeklemmer. Håper du får det bedre snart. Du er ei lita lykkepille for meg. Varm klem fra Tønsberg

    5. Takk takk 🙂 Det er jo en litt rar jobb å “sykemelde” seg fra, så jeg skjønner at mange har lurt litt de siste dagene. Men skal prøve å fokusere framover altså, å komme meg tilbake på hesten igjen så fort jeg klarer 😉 Klem tilbake <3

    6. Vi står hanj ut,i lag me dæ så vi dei her i Nord☺gode klemma te d som man må kalle en lykkepille i en blogger. Du er dagens høydepunkt😚uansett hvor ofte du blogger☺

    7. Så deg på snappen til Peter så jeg har ikke tenkt så mye på at du har vært “borte”. Du bruker den tiden du trenger, og plutselig er du tilbake 🙂

    8. Traff meg godt idag… Akkurat når man følte seg akkurat sånn, så beskrev du det så finfint ord for ord! Takk for at du er du og deler med oss rundtom! Varm klem og gode tanker til de som måtte trenge det!

    9. Hei, så fint du tok opp dette med Verdensdagen for psykisk helse. Tenkte at i år skulle eg hugse den og gi ein oppmuntring til meg sjølv og alle dei eg veit treng det. Og så gløymde eg det nesten. Så takk for at du setter psykisk helse på dagsordenen. Sender deg ein “pause-pille” på blå resept, og tek ein pause sjølv også:)

    10. Sender deg gode tanker og Spotify søker du på Her Nu med Hanne Ahlstrøm. Hør på teksten og flyt gjennom tilaus magi.

    11. Håper alt ordner seg! ❤ Ikke bekymre deg for bloggen. La den forbli et fristed og lykkepille, ikke en kilde til følelsen av tvang og dårlig samvittighet!

    12. Ta hånd om mamman til barna dine, kona til Peter og ikke minst Christina. Vi klarer oss og sender varme tanker til deg og dine. It shall pass.

    13. Håper du ikke tar dette kom kritikk, heller at du kanskje får en boost. Du er utrolig heldig som får jobbe hjemmefra, og gjøre noe du liker veldig godt. Bloggen er din jobb. Når vi vanlige A4 menneskene skal på jobb, kan vi ikke sende inn en melding til sjefen om at vi er litt i ustand eller at humøret er litt dårlig for tiden, eller at privatlivet er trøblete. Vi må late som, hvorfor kan ikke du? Du er faktisk enda heldigere, du kan skrive innlegg om humøret ditt og få støtteerklæringer. Vi må gå på jobb og smile som aldri før. Da er det ganske ålreit å komme hjem og lese at du kanskje ikke er den eneste som har det litt tøft 🙂
      Håper dagen i dag er litt bedre.

    14. “Enten går det bra, eller så går det over” pleier pappaen min å si. Og det er jo sant for det aller meste, selv om det gjør vondt når det står på. Alle har sine mestringsstrategier og så lenge du er ærlig med deg selv og dem rundt deg om hvordan du har det, så tror jeg du kommer deg igjennom det meste 🙂
      Er for øvrig helt uenig med kommentaren over her om det å måtte ta seg sammen og gå på jobb. Jeg er ihvertfall så heldig å ha fantastiske kollegaer jeg kan være helt åpne med, både i gode og dårlige dager. Da blir jobben et pusterom, en mulighet til å tenke på andre ting, få ting i perspektiv og se at verden utenfor min boble faktisk går videre, takket være gode mennesker som både støtter meg og utfordrer meg. For meg er jobben og kollegaene mine ekstra viktig i tøffe perioder.
      Jeg ser veldig mange fordeler og gleder i jobben din og måten dere har organisert hverdagen deres på. Samtidig har dere også med dere jobben på ferie og i helger, og ingen egenmeldingsdager, betalt ferie eller velferdspermisjonsrettigheter, som vi andre kunne benyttet oss av i din situasjon. Du skal ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet eller måtte forklare deg i detalj om behovet for noen dagers fravær! Ta vare på deg selv og de rundt deg – vi er her når du kan og vil komme tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg