Bursdagsgaven ♥

Peter mener det er litt usikkert hvem jeg hadde i tankene da jeg kjøpte bursdagspresang til lillesnuppas 3 års dag 😉

For i år var det aldri noen tvil om hva den lille jubilanten skulle få! Jeg hadde planen klar for flere måneder siden, og gaven har stått på vent i boden i lang tid. Valget falt på noe jeg selv var veldig opptatt av da jeg var liten, og som jeg husker ga meg utrolig mye moro og glede i mange år.

Årets bursdagsgave ble: Dukkehus!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Med dører..
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
..Som kan åpnes begge veier..
 

Dessverre aner jeg ikke hvor mitt eget dukkehus fra 80-tallet har tatt veien, det hadde vært så artig å tørke støv av mitt gode, gamle fra barndommen.

Men hell i uhell; det har jo skjedd et par ting med dukkehusene på tretti år, da 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Det er lys i stekeovnen! 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Og via denne lille tv-benken kan man streame musikk fra mobilen. Klyp meg i armen!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mangler seng, men det fikset arkitekt-tanta på et blunk ved hjelp av litt papp og litt teip 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Og så fort lillesnuppa snur ryggen til, må Mamma bare ordne littebittegranne..
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ble personlig veldig fornøyd med lesekrok-stylingen.. 😉
 

Og har man først et dukkehus i hus, fant jeg ut at det jo er en kjempeidé å ønske seg flere møbler dersom man ber inn til familieselskap! Litt samkjøring, og vips så unngår man å kjøpe de samme tingene.

Så gjenstår det å se hvem som kommer til å leke mest med huset framover, da.. For det er jo faktisk nesten like artig som i gamle dager – i tillegg til at møblene er finere og at man atpåtil har Spotify i TV-benken..

Derfor kan det vel hende at mor og datter må fortsette å små-krangle om hvor kjøleskapet skal stå, i alle fall for en liten stund til 😉
 

/ God søndag

15 kommentarer
    1. Å, så kjekt! Selv elsket jeg dukkehuset mitt da jeg var liten og lekte sikkert like lenge med det som antakelig du gjorde 🙂 Til min store fortvilelse har ingen av mine to jenter likt å leke med det fine dukkehuset, som jeg kjøpte til de…sånn kan det gå 🙄

    2. Akkurat det samme gjorde jeg! Tvillingene fikk Lundby-dukkehus i treårspresang. Som barn ønsket jeg meg alltid et slikt, men fikk det aldri.
      Dessverre viser det seg at det var litt tidlig, og noen av de fine elektriske komponentene har blitt ødelagt. Nå, når de er fire og ett halvt, leker de med huset, men for øyeblikket har det rolle som hyller i butikken deres. Møblene ligger i en kurv under bordet. Ja-ja. Nytter ikke å gi barn en fasit for hvordan man leker med lekene sine!
      Kan for øvrig tipse deg på en fantastisk hobby, som jeg skal gjenoppta så fort jeg får tid til hobby igjen! 1/12 skala dukkehus, autentiske fra ulike tidsperioder. dette er stort i Storbritannia, og du kan handle deg både blakk og forgjeldet på utrolig detaljerte miniatyrer. Eller lage dem selv! sjekk http://www.dollshouse.com enjoy!!

    3. Nå inspirerte du meg til en knall julegaveidé! Gikk rett på Finn og kjøpte ett gammelt slitt dukkehus, og skal pusse det opp å gi til tantebarn til jul!❤️

    4. Å det er så koselig det der😊❤️Jeg og måtte kjøpe slikt til datteren min😊 tror vi som lekte med slik når vi var små, bare må ha slik til vår egen datter💖min bestefar laget til meg da, det var så fint husker jeg, bare synd det ble borte i no flytting når jeg var yngre…😔men har noen av retro møblene da så de er i bruk!😀forøvrig et tips til andre som vil kjøpe slikt Lundeby hus, selve huset er ikke så dyrt, men møblene! Gosh de er dyre altså! Kom på 1200,- kr å «legge» inn «strøm»(lamper) husker jeg, og hun måtte ønske seg litt til jul når hun ønsket seg mer av møbler etc, så lurt å sjekke Finn.no. Jeg så jo det etterpå at fix ferdig full møblert hus selges til ganske greie priser der 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg