Å savne litt

Det går vel ikke en uke uten at noen spør meg hvordan det egentlig er å ha hjemmekontor med gubben. Dag ut og dag inn, liksom – blir det ikke litt mye? Vi må jo bli veldig lei av hverandre til tider?

Sannheten er at det er rart det går så bra som det gjør. Haha! For det er jo helt vilt å tenke på, at hver eneste dag sitter vi ved hver vår kontorpult og grubler og klekker ut ideer, skriver og sletter, og skriver litt igjen, svarer på mailer og telefoner, står fast og trenger hjelp og forstyrrer hverandre akkurat når den andre er veldig opptatt.

Så møtes vi kanskje på kjøkkenet for påfyll av kaffe, blir enige om hvem som skal lufte hunden og hva vi skal ha til middag. Dag etter dag. Vi burde jo gått hverandre på nervene for lengst 😉

Jeg spurte Peter hva han tror er årsaken til at det går så greit, og han var ikke helt sikker. Jeg lurer på om vi rett og slett bare har hatt flaks.. Flaks fordi jeg er et vanedyr, og flaks fordi Peter er så innmari omgjengelig. Det bare funker.


 

Men så var det baksiden med å være rundt hverandre hele tida, da – og det er jo at det er skikkelig uvant når den ene reiser bort. Akkurat nå er Peter på vei til Berlin sammen med foreldrene og tre søsken – og selv om han bare skal være borte i tre dager, har jeg faktisk gruet meg litt..

Det er ganske flaut, og jeg innser jo hvor innmari pinglete det er – vi snakker TRE små dager! Og egentlig burde det være helt herlig med et lite pusterom, det er bare veldig uvant. Men da er det vel kanskje på tide å være litt oftere borte..?

For som piloten som trøstet Mormor med flyskrekk sa: – “Hvis du er redd for å fly, da har du flydd for lite” 😉
 

/ Men jeg gleder meg til hjemmekontor igjen på mandag 😉

5 kommentarer
    1. Ikke kommentert før, vært frista mange ganger, og nå må jeg bare!
      Jeg og sambo har vært sammen i to år. På de to åra har vi vært borte fra hverandre et par ganger, maks ett døgn. For to mnd siden var jeg borte en helg, reiste fredag ettermiddag og kom hjem søndag midt på dagen. Nå skal han være borte en helg og det er grusomt! 😂
      Full forståelse herfra✌

    2. Jeg og mannen har vært gift i 7 år, gått oppå hverandre nesten hele døgnet (-8 timer jobb da :p)
      Nå fikk han seg jobb på fiskebåt, og er borte 4-6 uker i slengen.. Egentlig veldig godt når han drar, og når han kommer tilbake 🙂

    3. Her er vi begge uføre, og er i samme hus hver dag år ut og år inn. Og jeg ville ikke hatt det på noen annen måte. Jeg elsker å dele hver dag med han.
      Akkurat nå er han innlagt på sykehus, og det er første gang siden vi møttes for 5 år siden at det har gått over 24 timer siden sist vi pratet sammen. Det er veldig rart og uvant. Jeg synes ikke noen ting om det. Men sånn er det akkurat nå.
      Jeg synes med andre ord ikke det er noe rart at dere trives med å jobbe sammen hjemme 🙂

    4. Her jobber samboern turnus og er borte 14 dager og hjemme 14 dager. Var rimelig spent på hvordan det skulle gå men jeg er faktisk kjempeglad for at han jobber som han gjør! Vi rekker å savne hverandre litt også får vi begge litt «fri» fra hverandre. Tror faktisk det hadde klikka for oss begge om vi skulle gått oppå hverandre hele tiden😅 han har riktignok jobba sånn siden lenge før vi møttes, så jeg har vært vant med det fra dag 1.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg