Testflekken

Skal jeg tro mannen min, kan det fort bli litt mye gnål om hva slags farge vi skal ha på veggene. Jeg er selvfølgelig ikke enig, og etter å ha sett hvilken fantastisk forandring soverommet fikk etter et par strøk blåmaling, har jeg i alle fall fått blod på tann!

Problemet er jo selvfølgelig at jeg bruker uhorvelig lang tid på å bestemme meg, det er vel der “gnålet” kommer inn. Men pytt sann, det viktigste er jo at man blir fornøyd til slutt.

Fargen vi har i gangen har irritert både Peter og meg helt siden vi flyttet inn, og det er nesten utrolig at vi har latt den være vaniljegul (eller nikotingul, i følge Peter) i over fire år. Men som min yndlingslærer på videregående pleide å skrive på tavla: TTT. Ting tar tid.

Før helgen gikk det endelig mot et gjennombrudd, da jeg malte en liten testflekk bak den ene døra i gangen. “Warm Blush”. Fargen jeg rett og slett ikke klarer å glemme, fordi jeg syns den er så nydelig. Ei venninne har malt den i stua, og den gir bare en sånn varm og harmonisk følelse som jeg egentlig ikke kan beskrive.

Så det var med stor selvsikkerhet jeg viste frem testflekken til min kjære mann…


Dette må jo bare bli bra 😉
 

Peter kastet ett blikk på veggen, før han utbrøt: – “Det der er jo bortimot noe av det verste jeg har sett. Det ser jo ut som en mens-flekk”.

Akkurat. Det stakk jo i grunnen kjepper i hjulene for hele prosessen – fra nikotingult til mensenrødt..?

Så jeg må innrømme at jeg har brukt helgen på å tenke. Jeg har spurt Snoogle, jeg har grublet og fundert. Skal jeg satse på magefølelsen og bare kjøre på, og håpe at mens-flekk-følelsen forsvinner så fort veggene blir dekket av det jeg mener er en nydelig, varm og harmonisk rødaktig farge? Hva hvis Peter aldri venner seg til fargen?

Men så satt jeg ved frokostbordet i dag morges og skrev dagens to-do-liste, der et av punktene var å lande på en beslutning. Så skulle jeg bare kjapt ut for å hente posten, og hva var det som lyste mot meg da jeg åpnet postkassa? Joda, en tilbudsavis med 35% avslag på all maling fra Jotun.

Sorry Peter, men klarere tegn kommer jeg aldri til å få!


La meg få to spann med mensenrød Warm Blush, takk!
 

Fortsettelse følger. Helt garantert 😉
 

/ Husk God Morgen Norge i morgen ca 09.30! Da skal Peter snakke om Halloween 🙂

21 kommentarer
    1. Hold oss oppdatert!! Jeg er midt i “skal jeg klinke til med Warm Blush i stua”-prosessen selv. Her i huset kaller mannen fargen for “noe en med laktoseintoleranse har etterlatt seg i doskåla”…

    2. Altså….hvem sin mens har Peter sett?? for jeg har til gode å se denne nyansen, og jeg vil si jeg snakker av erfaring på etter snart 20år med den måntlige😂😂
      Denne skal vi forøvrig kjøre på med på vårt kjøkken i nyhuset vi skal bygge, syns den er nydelig 👌🏻

    3. Helt ærlig.. mensen var det første jeg tenkte på også! Ikke dag 1-2-mensen, men den utblanda restmensenen.
      Hva faen er denne kommentaren😂

    4. Blir spennende og se hva resultatet blir 🙂
      Det jeg funderer på, etter og ha sett på fargekartet til Jotun Lady, er… Hvem bestemmer navnet på fargen? For det er noen ganske sære navn der 🤣

    5. Min første tanke var «hjelpes meg, hun har menstruert på veggen😱😭» også tenkte jeg at jeg ikke kunne kommentere at det lignet på mensen… så da ble jeg ganske glad når jeg leste Peters reakson😂 Men smaken er som baken, du finner sikkert noe å bestikke han med om du vil ha den på veggen 😁

    6. Jeg tenkte umiddelbart det samme som Peter!!! Haha!! Men den blir nok fin når du får den over hele stua 🙂

    7. Har malt to vegger i stua i denne fargen og er SÅ fornøyd! Mannen hater fargen og kaller den «lortebrun»😂🙈 men jeg tror alle menn er livredd farge så det driter jeg i! Stua ble så lun og eksklusiv❤️

    8. Hei 😊
      Syns du skal kjøre på! Takket være deg er soverommet vårt malt med nyyyydelige St Pauls Blue 😃👩‍🎨 Er så fornøyd!
      Hilsen Stine ☺️

    9. Bare elsker Warm blush. Har den selv på veggen i stua, å den ser mye bedre ut når du får malt hele veggen.

    10. Jeg har akkurat malt soverommet i en farge Jotun kaller Rustic Terrcotta. Her kalles den bare melkesjokolade. men … hvem liker vel ikke melkesjokolade?
      Lykke til med restemensfargen din, gleder meg til å se resultatet 🙂

    11. Unnskyld. Men den fargen er jævlig og det er dårlig gjort å male med en farge som Peter tydeligvis ikke liker, det er jo en gang og et felles rom, så her burde dere sammen blitt enig om farge. Jeg hadde ikke overkjørt fordi jeg liker fargen, noen beslutninger tar man sammen, og dette er bare dårlig gjort. Som jeg skrev fargen er jævlig, ser ut som rest mensen eller at noen har smurt diaré på veggen.

    12. Jeg er enig med de som nevner diare over her altså… Det var min første tanke da jeg så bildet. Med mindre fargen på bildet lyver noe voldsomt så hadde den aldri kommet på min vegg…

    13. Wtf?! Fargen ser kanskje ikke så fin ut når det bare er en klæsj på en hvit vegg, men dere har ganske fin mens og diare, hvis det er sånn den ser ut..
      Fargen er jo nydelig på en hel vegg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg