Den hemmelige konkurransen

Hvorfor var det ingen som fortalte meg om den hemmelige konkurransen?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

I slutten av april fortalte jeg at jeg har vært trampolinemotstander helt siden jeg hørte en lege fortelle om de kompliserte bruddene han var vitne til i sommerhalvåret.

Der og da bestemte jeg meg for at vi aldri skulle ha trampoline i hagen, jeg orket rett og slett ikke tanken på de skadene som hopping på trampoline kan medføre.

Men så var vi på førstehjelpskurs i april, og jeg benyttet sjansen til å lufte min skepsis. Også viste det seg at kursholderen fra ambulansetjenesten var udelt positiv til trampoliner. Altså virkelig. Så da ble jo jeg også udelt positiv. (Det er en grunn til at jeg ikke engasjerer meg i politikken.. #lettpåvirkelig)

Og bank i bordet, det ble ingen brudd eller skader selv om trampolina har vært flittig i bruk i sommer, og langt utover høsten. For på grunn av den globale oppvarmingen eller jeg-vet-ikke-hva, så strekker jo høsten seg lenger og lenger utover vinterstid for hvert år som går.

Og etterhvert som datoen krøp seg utover i november, og jeg begynte å bli synlig stresset for den stakkars trampolina, forklarte Peter at det er vanlig å spekulerte i når man skal demontere for vinteren. At det er en konkurranse, der naboen som demonterer så nært opptil første snøfall som mulig, vinner.

Etter hvert som gradestokken krøp nedover, poppet en etter en av naboene våre ut i hagen for å redde trampolina før den første snøen dukket opp. Spillereglene i konkurransen for øvrig er som følger: Legger det seg snø på duken har du tapt – bedre lykke neste år 😉

På søndag bestemte jeg at vi hadde strukket strikken mer enn langt nok – og vi fikk vasket og demontert sommerens høydepunkt. Og gjett om jeg var glad for det i dag!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Det er forresten fullt mulig at dette ikke er noen konkurranse i det hele tatt og bare noe Peter fant på fordi han ikke gadd å rigge ned trampolina, men hvis det faktisk er en konkurranse, tror jeg kanskje vi vant i år 😀
 

/ Tiddelibom

13 kommentarer
    1. Hmm.. bsre pensjonister nesten i gata vår.. men tror uansett vi tapte konkurransen… nedsnødd trampoline i hagen… godt det er meldt 8 varmegrader og regn i morgen😜😂 da er det kanskje håp før neste snøfall… 👍

    2. He he, da taper vi så det suser hvert år😂 vi er raske å ta ned hele (også rammen), men det har litt med at her vi bor (på Sunnmøre) kommer den ene stormen etter den andre hver høst, og vi gidder ikke kjøpe ny hvert år😂😂😂samme med paviljongen forøvrig 👍

    3. Ja, sorry altså – men da er dere ute av konkurransen for i år, haha 😉 Men hvis trampolina holder, er det bare å slenge seg med til neste år!

    4. Den konkurransen hadde jeg aldri hørt om, men jeg blir gjerne med på den, for å si det sånn! Mandag formiddag ble nemlig vår trampoline demontert for vinteren, slå den, haha 😂😂 (veldig sjelden jeg vinner noenting, for øvrig 😉…)

    5. Da jeg var liten sa alle foreldrene at hvis trampolina stod ute hele året, gjennom snø og regn og all slags vær, ville spretten bli bedre og bedre for hvert år. Vet ikke om den spretten var innbildt, men hver eneste vinter når det kom snø var vi i ekstase fordi trampolina ble bedre. Snakk om å redde seg ut av en gørrkjedelig opp og nedryddingsjobb… Men trampolina overlevde mange år uten å bli ødelagt, så hvem vet. Kanskje noe sannhet i det allikevel…

    6. Jeg glemmer ikke det året vi ikke tok ned duken og jeg sånn midt i januar sto oppe på trampolina og måkte av 40-50 cm snø…det er tidenens treningsøkt å måke samtidig som du skal holde deg på beina…husker duken hver høst etter det….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg