Angrer jeg på bryllupet?

Etter at lillesøster giftet seg i august, har jeg fått veldig mange spørsmål: Angret jeg på at Peter og jeg gikk for en liten vielse? Skulle jeg heller ønske vi hadde valgt et stort låvebryllup, sånn som søsteren min gjorde? Føles det trist å se tilbake på i ettertid?

Og nå som det snart er 7 måneder siden vår bittelille vielse – er det på høy tid med en evaluering 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nygift og rimelig happy 🙂
 

Peter og jeg hadde vært forlovet i over fem år da vi fant ut at vi måtte få fortgang i bryllupsplanene. Det var jo såklart ikke uten grunn at det hadde stoppet helt opp, for i en hektisk hverdag med to barn, hadde vi rett og slett ikke et snev av tid til overs å bruke på bryllupsplanlegging.

Dere som har vært gjennom hele reisen fra frieri til storbryllup, vet nok hva jeg snakker om. Det kan bli rimelig utmattende dersom man ikke er god til å holde tunga rett i munnen.

Men la oss ta det viktigste først. Jeg har aldri sett for meg at jeg kom til å gå opp et kirkegulv med alles øyne rettet mot meg. Hallo, jeg tør ikke takke ja til å bli intervjuet på Vestfoldsendinga på radioen engang, oppmerksomhet er bare ikke min greie.

Og jeg visste at Peter følte det på samme måte, han mente også at et stort bryllup kom til å bli lite “oss” og for mye pes – derfor var det ingen vanskelig beslutning for oss å ta. Bare tanken på å måtte planlegge alt fra bordkort til sanger i kirken, føltes uoverkommelig. Og det gjorde jo valget enkelt 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Å gifte seg på tinghuset viste seg å passe oss midt i blinken! Akkurat passe seriøst, akkurat passe stemningsfullt. Det var over på ni minutter – og da startet jo feiringen for vår del. Med barnevakt hele helgen lå Oslo for våre føtter, og vi fikk en skikkelig fin helg med skreddersydd opplegg fra time til time. Litt som å planlegge sitt eget utdrikningslag 😉

Men på den annen side, var det helt fantastisk å få være forlover for lillesøster i august. Det var en opplevelse å få være med på et stort låvebryllup med masse gjester, taler og god stemning. Selve dagen deres ble helt perfekt – men det var jo også en grunn til at den ble nettopp det.

Jeg måtte flere ganger den dagen bøye meg i støvet for alt søster og svoger hadde planlagt, fikset og ordnet i forkant. I uka før, månedene før – året før. Og atpåtil tør jeg ikke tenke på alt jeg fortsatt ikke vet at de hadde ordnet med.


 

Så om jeg angrer på vårt bittelille bryllup? La meg si det sånn: For en lettelse det er at Peter og jeg og våre angivelige 100 gjester, slapp å oppleve en total kollaps på bryllupsdagen, da det viste seg at Peter hadde glemt å bestille maten – og jeg hadde glemt å booke kirken 😉

Vi fikk vår drømmedag, og jeg ville ikke gjort noe som helst annerledes ❤️
 

/ Hurra for kjærleiken – uansett vielse

6 kommentarer
    1. Vi hadde et litt større bryllup enn dere hadde; vi var vel 40 til middag og 60 til kaffen, men hadde vi skulle giftet oss i dag, hadde vi ikke orket å invitere så mange som vi gjorde. Det hadde blitt kun nærmeste familie og forlovere, og ferdig med det. Lite bryllup kan også være VELDIG koselig <3 Det viktigste er tross alt at både brud og brudgom er tilstede 😉

    2. Dette er jo opp til hver enkelt men det finnes jo en mellomting også da 🙂 må jo hverken være kontorbryllup eller stoooort låvebryllup…

    3. Det er jo det viktigste ja 🙂 En fin dag har jeg heldigvis inntrykk av at det blir uansett – med mindre man sliter med forventningene da 🙂

    4. Fundert på samme sak selv. Giftet meg med min mann(såklart, hvem ellers) i juli i fjor. 10pers inkl oss selv, våre 6 foreldre og mine 2 barn.
      Vielsen var ved et tjern ikke langt fra der vi bor.
      Hadde seriøst aldri fikset det store opplegget med kirke og taler, nestintill pinne-i-ryggen-opplegget 😜😄 Vi grillet og spilte kubb på gresset barbeint i 26 graders varme på gårdstomten til svigers. Helt tipptopp!❤️
      Man skal velge akkurat det som passer en selv, så blir dagen perfekt.

    5. Syns disse bildene av dere er aldeles nydelige! De forteller på sin enkle, varme måte, så mye! De oser av kjærligheten mellom to mennesker, og det er den man legger merke til <3 Glad dere viser hva giftemål handler om i bunn og grunn. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg