Heim te jul

I dag skjedde det noe spesielt i sofaen.


 

For i dag har jeg ligget på sofaen under pleddet – det har seg nemlig sånn at vi har vært så heldige og fått lungebetennelsen på førjulsbesøk. Yey! Dette er altså grunnen til at det er stille fra meg på Snapchat om dagen, det er rett og slett for mye hosting i hus.

Og når formen min er dårlig, skjer to ting:

1. Jeg syns ganske veldig synd på meg selv
2. Jeg blir fryktelig sentimental

Hver gang jeg er syk, har jeg jo såklart glemt at det medfører store doser sentimentalitet. Det går bare plutselig opp for meg, i et eller annet øyeblikk der jeg snufser høylydt og er på bristepunktet til å bryte ut i ugly-cry.

I formiddag lå jeg på sofaen da en NSB-reklame rullet over TV-skjermen. Du vet den med det paret som sitter på toget hjem til jul? Han skal tydeligvis møte hennes familie for første gang, og jo nærmere hjemstedet til jenta de kommer, jo mer slår hun om til dialekten sin. Jeg kjente klumpen i halsen allerede da, men det bristet helt da de hoppet av toget og hele familien hennes stod og ventet, og jenta snudde seg til kjæresten og sa:

– “Det e berre å kåmmå Jonas, her er det omogleg å unngå klemminges, så det nyttaskje å værrå fremmon!”

Og jeg som atpåtil har sett den reklamen mange ganger før! Akkurat da kom jeg på det punktet med sentimentaliteten.

Men så dro jeg like godt på med tre episoder av “Vårt lille land” som jeg har hatt på opptaksboksen lenge. Og jeg innså i dag at det må være et av mine soleklare favorittprogrammer – altså de historiene! Så såre og nydelige på samme tid. Så tårene rant, og rant. Og rant. Samtidig som selvmedlidenheten falmet mer og mer.

For å toppe kaka, skulle jeg bare sjekke facebook, og der fikk jeg se videoen til Kreftforeningen der kreftsyke Tone blir overrasket av mannen og barna som har tatt med alle yndlingstingene hennes hjemmefra, for å pynte opp rommet hennes på sykehuset til jul. Gardiner og alt – og da rant det jo over for meg igjen.

Fader altså. Så takk til TV-en for dagens mange realitysjekker, der jeg innså at det ikke hjelper å synes synd på seg selv, selv om feberen herjer.

Den trengte jeg i dag ❤️
 

* Følg Konatil på Facebook *

29 kommentarer
    1. I år skal jeg ?heim tell jul? for første gang, gråter en skvett hver gang jeg tenker på det. Gleder meg så fælt. Men, først skal jeg nyte adventstida her jeg er❤️

    2. God bedring:) skulle tro du tok en lungebetennelse på strak arm etter å ha vært syk i så mange år tidligere, men alt glemmes vel når man har blitt frisk

    3. God bedring 😘Jeg griner også av endel programmer og den kreftforeningen filmen tok nesten knekken på meg 😭. (Og jeg er frisk som en fisk.. 🤣)

    4. Kanskje konatil mangler litt D-vitamin eller noe…, men den som legger igjen en skikkelig frekk og ekkel kommentar helt uten grunn, mangler kanskje noe helt annet..?! Og kanskje til og med noe viktigere!

    5. God bedring Christina <3 🙂
      Jeg kjenner meg veldig godt igjen når det kommer til grining av reklame.
      Hva med Elkjøp-reklamen hvor pappaen gir sønnen sin krølltang! Sååå nydelig! <3

    6. JA! Den er utrolig fin! Også den der datteren flytter ut, og det blir så tomt hjemme hos mor og far. Så sender hun snapper til pappaen sin. Da tuter jeg litt hver gang <3

    7. Det var en snål retorikk 🙂 Hvis du får omgangssyken på julaften, kan du ikke klage fordi du hadde influensa i februar? Hehe.

      Men du, kan jeg spørre deg hvorfor du fortsetter å stikke innom bloggen min? Jeg skjønner jo at du ikke har spesielt mye til overs for meg. Men hvorfor bruker du ikke da tiden din på andre ting som gir deg litt glede isteden? Misforstå meg rett, det er bare hyggelig at du av en eller annen grunn trives her inne, men jeg forstår bare ikke helt greia. Håper uansett at du får en fin jul 🙂

    8. Masse god bedring!!! Det er nok barnehagen sin feil ja. Du passer godt på deg sjøl og resten av familien ved å spise så sunt og variert, men av og til er en lungebetennelse ikke til å unngå. 😞

    9. Alle disse “legene” og bedreviterne i kommentarfeltet får meg til å lure……. Uansett; alle blir syke av og til! God bedring ❤️

    10. Masse god bedring! <3 Jeg håper du blir frisk i en fei!
      Tror jeg må lete litt på nett og se om jeg finner den reklamen, for jeg klarer ikke å huske om jeg har sett den! Alt som treffer rett i hjertet er verdt å se <3 😉

    11. God bedring til deg❤️ digger bloggen din og din evne til å finne gleder i de små ting. Fortsett med det👏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg