Ett fint og ett smart øyeblikk

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

I dag skulle vi ta en liten perlerunde for å lage noen smågaver til jul, og mens vi satt der og knotet på hvert vårt lille brett, fikk jeg plutselig et sånt overveldende øyeblikk der jeg ble minnet på hvor fort tida med de to småtrolla har gått.

Jeg kikket på treåringen min, og kunne plutselig ikke huske sist jeg bekymret meg for at hun skulle putte ting i munnen! Det som var en av mine store bekymringer da begge barna var små, at de skulle putte et eller annet i munnen som ville havne i magen, eller enda verre; sette seg i halsen.

Og nå satt jeg altså der og klarte ikke huske hvor gammel hun var da jeg sluttet å bekymre meg for akkurat det. I fjor på denne tida var det at perlene satt fast inni håndflatene som var det store, så det må være enda lenger siden enn det;-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Men i dag fikk jeg også et smart øyeblikk, og det handler om noe jeg er overbevist om at jeg burde visst om for veldig, veldig lenge siden… For jeg må innrømme at jeg elsker å perle, og syns det er helt storveis at barna også syns det er gøy.

Men etter noen brett med de trauste stjernene, sirklene og hjertene – pleier jeg å bli litt smålei. Det er jo begrenset hvor artig det er med nok et hjerte liksom… Vi har noen former med kaniner, kuer, hester og biler også – men de er jo altfor store!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Men da, helt plutselig, fikk jeg altså et innfall. Hvorfor hadde jeg ikke tenkt på det før – jeg kunne jo bare søke opp noen perle-oppskrifter på google?

Som sagt, så gjort – det viser seg jo at det ligger et hav av perleinspirasjon der ute og bare venter på å bli kopiert! Voila:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Perlingen ble plutselig utrolig mye artigere 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Så nå kommer nok strykejernet til å gå varmt de neste dagene 😉
 

/ 😜

16 kommentarer
    1. Om du trenger enda flere tips, så har pinterest.com også utrolig mange ideer til perling 😉 Der bruker jeg og 5åringen å finne myyyye

    2. Jeg er 27 år å har perling som en hobby 🙂 jeg perler til alle døgnets tider og glemmer av og til klokka helt 🙂 huset er snart proppa med bilder jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av 😮
      Kopierer og lager mitt eget design av og til.
      Perling syntes jeg alltid har vært utrolig gøy, å har det ofte artigere enn barn.

    3. Der jeg jobber(Fritids, Sveriges SFO) brukes perlemaler fritt og uhemmet. Barna er helt i hundre, og det er kreasjoner i alle farger og utforming. Min 8år gamle datter perlet her om dagen en snømann i 3D som skal plasseres i en snøglob, der hun har funnet opp alle «lagene» fra hatt till bunn helt selv. Blir dritkult! Synd det ikke går å legge igjen bilde her😜
      Perling er kult!

    4. Perling er kult! Jobber som sfo-leder og vi har MYE perlemønster funnet på nett, printet ut og laminert. Her hjemme sitter ungene på 8 og snart 13 med ipadene sine og søker etter mønster for å perle. Vi har prøvd iss på sånne mini-perler. Enda kulere med ferdig produkt, men en tålmodighetsprøve uten like undervproduksjon…

    5. Vi har akkurat oppdaga det samme, så nå perler 5åringen superheltmerker for harde livet, mens mor perler snøkrystaller😊 Og med en liten kaffekopp til er ettermiddagen komplett!

    6. mye bra perlemønstre på google. selv har jeg perla alt for mye. har kjøleskapet dekka av mario-land, veggene har ikke bilder men perlefigurer som har tatt meg 12-30 timer å lage og som ble litt større enn jeg hadde tenkt kan man si 😛 men gøy er det fremdeles

    7. Hei! Husker at du skrev litt om Anders Gjønnes når han var med i the voice og sang i bryllupet til søsteren din så ville bare gi deg et lite tips!
      På mandag skal Anders sammen med broren sin ha julekonsert i Østre Halsen kirke og det anbefaler jeg på det sterkeste. Var på konserten i fjor og det var helt nydelig!
      Hvis dere har tid og lyst burde dere virkelig dra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg