Hva i all verden får jeg til jul?

De siste dagene har han tuslet rundt med et lurt smil om munnen, så jeg vet at han er fornøyd med det han har funnet på i år også.. 😉


 

For det er jo ingen hemmelighet at Peter elsker julen, og jeg kjenner vel i grunnen ingen som er like gira som ham. Julemusikk, røkelse, julepynt og julegaver – han nærmest forguder alt sammen.

Og selv om han fortsatt syns det er stas å få julegaver selv, er han enda mer glad i å pønske ut hva han skal kjøpe til dem han er glad i.

Blant annet meg.

Han spør meg aldri om jeg har en ønskeliste, likevel klarer han på finurlig vis å treffe blink hvert eneste år. Som oftest er det ting jeg en eller annen gang har sagt at jeg ønsker meg, som han har skrevet seg bak øret og tar fram når det er tid for juleshopping.

Men i dag morges skulle jeg rydde bort pakke-verkstedet på kjøkkenbordet, da jeg fant et ark med en liste på, som jeg måtte ta en titt på for å se om jeg kunne kaste.

Jeg så med en gang at det var Peters håndskrift, men siden det meste var klusset over, skjønte jeg først ikke hva det var. Så oppdaget jeg mitt eget navn, etterfulgt av noen bokstaver… Og da gikk det opp for meg: Det var julegave-handlelista hans!

Samvittighetsfull som jeg er, kastet jeg arket fra meg, for julen skal jo være full av mystikk og spennende pakker under treet..

Men… Så kom jeg på at han bare hadde skrevet noen bokstaver etter navnet mitt, og jeg bare måtte ta en ekstra titt. Som jeg mistenkte, så hadde min smarte mann skrevet i koder! Fantastisk, eller hva?

Og jeg vet jo dette strider mot all natur, men det er tross alt julaften i morgen… Så – hva i all verden får jeg til jul i år?


 

Jeg har ikke snøring på hva bokstavene står for, så her er det bare å gjette i vei.

De store spørsmålene er jo såklart om han bare har klusset over det han har fått tak i, om han har skrevet villedende koder i tilfelle jeg skulle finne lista hans, om han har brukt faktiske forkortelser, om han har brukt koder for hvilke butikker han skal innom – eller om kodene er forkortelser for hva slags ting han tenkte å kjøpe…

Også er det jo litt snålt at han har klusset så møysommelig over alt annet han har kjøpt..?

Ikke vet jeg, men jeg gleder meg veldig! 😀
 

/ 1 dag igjen 🎄

5 kommentarer
    1. Litt misunnelig på deg! Skulle gjerne hatt en mann som pønsket ut litt på egenhånd. Og ikke minst var like glad i jula som meg… DET hadde passet meg meget BRS! Ha en fantastisk jul.. Og du! Fortell hva du får da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg