GOD JUL!

Nå er det jul!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gæmlis eller ei – tøflene er med! #frysepinne
 

Hver julaften tenker jeg på onkelen min. For hele barndommen feiret han jul med Tante Margit og Johansen, en gammel tante og hennes venn – som begge måtte hvile én til to timer etter middagen. Det mens resten av selskapet satt og trippet for å komme i gang med gavene.

Så på denne dagen føler jeg vi er ekstra heldige som ikke har slike hensyn å ta 😉 Nå lukter det ribbe i hele huset, mens fem spente barn svinser rundt og gleder seg til å pakke opp gaver rett etter middag.

Jeg ønsker hver og en av dere en riktig god julaften – jeg håper den blir så fin som mulig! Også har jeg lyst til å runde av med noen veldig kloke ord som henger på kjøleskapet her vi feirer jul.

Disse ordene skrev niesen min helt selv da hun gikk i 1. klasse, og de blir bare bedre og bedre hver gang jeg leser dem. Selv om det egentlig er ment å være “husregler”, føler jeg de gjør seg godt generelt i livet også 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Hjelpe hverandre sonn at vi får det hygelig.
Prøve og ikke krangle eler prøve og få andre lei seg eller sinte.
Prøve og få andre glade.
Ikke gå fra borde før alle barna er ferdig og spise.
Ryd romet eter du er ferdig og leke med noe som skaper veldig mye rott.
Du kan hjelpe mamma og pappa med og stele huset så mye du vil.
Ikke mas på mamma eller pappa nor de er optate.”

 

/ GOD JUL!

6 kommentarer
    1. Virkelig fine husregler. Tror jeg skal henge de opp på veggen her også. Og håpe at noen leser dem. Ønsker deg og familien en riktig så god mellomjul.

    2. Veldig kloke ord som vi alle burde følge 🙂
      Ønsker deg og dine en riktig fin romjul <3
      PS: Hva fikk du hos Peter forresten?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg