Supersmoothie med naturlig hudpleie

/ Annonse

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Rett før jul var jeg på det årlige julebordet med jentegjengen, og som alltid blir de kveldene en herlig miks av mimring fra barndommen og en oppdatering på hvordan vi har det akkurat nå.

Felles for oss alle, er vel at tiden har løpt litt fra oss – og i mitt hode stoppet alderen da jeg var 27. Jeg vet ikke hvorfor det er akkurat 27 som liksom henger igjen, men jeg føler meg i alle fall ikke en dag eldre!

Men på papiret har jeg jo passert 35, og selv om jeg ikke tenker så mye på alderen min i hverdagen, har jeg de siste årene blitt mer og mer opptatt av å ta godt vare på kroppen min.

Jeg elsker å snike inn litt næring her og der – og favoritten er smoothie: Hvor sunn kan jeg lage den før resten av familien begynner å grynte på nesa? 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Den grønne basen er viktig 😉
 

Jeg pimper opp smoothiene med både kokosfett og kollagen, og de siste ukene har jeg brukt kollagenet til Oslo Skin Lab. Porsjonspakningene er unike, og en liten pakke om dagen er det som trengs!

Jeg veksler mellom å ha det i kaffekoppen om morgenen eller smoothien til lunsj – også har jeg noen liggende i veska, til dager der jeg er på farten.

Pulveret løser seg enkelt opp i både kald og varm mat eller drikke, men andre ord kan det tilsettes i hva enn du måtte ønske i løpet av dagen. For eksempel smoothie 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Produktene til Oslo Skin Lab har solide studier bak seg, og jeg føler dette er en enkel og effektiv måte å pleie huden på. Kollagenet er hydrolysert, altså brutt ned til kollagenpeptider for lettere opptak.

Dette erstatter selvsagt ikke en daglig hudpleierutine, men kollagentilskuddet gjør at huden forbedres på en naturlig måte, og bidrar til å forebygge hudens aldringstegn innenfra.

Lærhuden, som styker og støtter huden vår, består av 90% kollagen – og dette proteinet begynner å avta i huden allerede i 20-årene. Jeg er med andre ord takknmelig for all den drahjelpen jeg kan få 🙂

Akkurat nå får du en skikkelig romjulsrabatt på 65% på første forsendelse, ved å trykke her. Kanskje en forsinket julegave til deg selv? Det er selvsagt ingen bindings- eller oppsigelsestid 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og har du lyst til å prøve den grønne smoothien nå i romjulen, trenger du:

– Et par håndfuller grønnkål
– 1/2 avokado
– 1/2 agurk
– fire-fem frosne spinat-terninger
– en liten bit ingefær
– 1/2 boks kokosmelk
– valgfri frossen frukt (jeg bruker blandingen til Rema 1000 med mango/banan/melon)
– vann

Ha alt i en blender, og kjør på! Nam nam 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Mer informasjon om kollagenet til Oslo Skin Lab finner du her. Fortsatt god romjul!

* Følg Oslo Skin Lab på Facebook *

7 kommentarer
    1. Før- og etterbilde var faktisk en del av avtalen, og jeg hadde gledet meg veldig! Jeg begynte å ta kollagen daglig i slutten av oktober, men måtte dessverre avlyse hudanalysen på grunn av familiære årsaker.
      Når det er sagt, må jeg bare få presisere at bloggen er jobben min. Den dagen jeg begynner å takke ja til samarbeid jeg ikke kan stå inne for, kommer jeg helt sikkert til å miste levebrødet mitt. Kollagen er jeg derimot veldig positiv til og anbefaler gladelig videre! Selv om jeg dessverre ikke fikk tatt før- og etterbilder 🙂

    2. Hva er forskjellen på oslo skin lab sitt kollagen og vanlig gelatinpulver? Gelatin er jo også hydrolysert kollagen, men det løser seg vel ikke så godt i kaldt vann?

    3. Kollagen brytes ned til aminosyrer når man spiser det, og kan ikke på noe vis transporteres fra magen til huden. Tviler derfor på at dette tilskuddet har noen effekt sålenge man får i seg nok fullverdig protein fra kostholdet.

    4. Vet ikke hva du mener med “vanlig” gelatinpulver – tenker du på det som står i bakeavdelingen på butikken? Kort fortalt (jeg måtte få dette inn med teskje da jeg var i møte med OsloSkinLab, hehe) finnes det ulike typer kollagen. Type 1 virker på hud og type 2 på ledd. The Solution™ (altså produktet til OsloSkinLab) inneholder type 1 kollagen.
      Det skal være en unik og kontrollert prosess der spesifikke enzymer bryter kollagenet ned til kollagenpeptider som er avgjørende for effekten dette produktet gir. Jeg har undersøkt flere andre kollagen-typer som også er hydrolyserte – men felles for dem er at man helst skal ta store doser tre ganger daglig. Og da lurer jeg litt på kvaliteten – når det er tilstrekkelig med 2,5 gram av kollagenet fra OsloSkinLab.
      Dette kollagenet løser seg lett opp uansett hva det blandes med 🙂

    5. Jeg kan ikke påstå at jeg er noen ekspert på dette, men jeg skal prøve å forklare det jeg vet: Det at kollagenet allerede er brutt ned til peptider, gjør at huden er i stand til å nyttiggjøre den. I tillegg har jeg lest at det er stor variasjon i hvordan kollagen prosesseres, og at nedbrytningen har stor betydning for selve effekten. Så jeg velger å stole på resultatene i studiene OsloSkinLab viser til – der til og med biopsi før og etter viste stor forskjell. Der skal det vel godt gjøres å skylde på placebo, hehe 🙂

    6. Peptider er for store til at de kan nyttiggjøre noe som helst. Peptider i mage/tarm vil bli nedbrutt ganske raskt i enzymatiske reaksjoner til enkeltstående aminosyrer, om det i det hele tatt blir noen. Ganske spennende om dette pulveret kan gi huden kollagen på denne måten…Har du en god forklaring til meg? Jeg tipper den smoothien din har mer godt for seg enn pulveret (antioksidanter og vitaminer).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg