Teller soving som egentid?

Tidligere denne uka var Peter hos naprapat for å få orden på den vonde armen sin. Da jeg spurte hvordan det hadde gått, svarte han at naprapaten hadde hatt både øvelser og tøyeteknikker på lur, men at han “hadde gitt streng beskjed om at han ikke kunne male”.

Haha! Er det bare meg, eller var dette et veldig tilfeldig forbud å gi..? Det lukter i alle fall at det er noe man som pasient må spørre spesifikt om, dersom man for eksempel er på jakt etter en unnskyldning for å slippe å male resten av gangen 😉

For da sykdomsmaratonet kom krypende i november, stoppet alt opp – og gangen vår står fortsatt og skinner halvferdig. Det er så klart utrolig irriterende å se på halvmalte vegger hver dag, og på mange måter føler jeg at gangen er et symbol på at det meste henger litt på halv tolv akkurat nå.

Jeg fikk faktisk en åpenbaring da vi satt i bilen i går. Da gikk det opp for meg at den eneste egentiden jeg har hatt de siste ukene, har vært når jeg har sovet om natta. Og selv da har jeg ligget på vakt og lyttet etter surklete hosting.

Sorry to say, men jeg tror jeg er i ferd med å miste huet. Barna mine vil selvfølgelig alltid komme først, og jeg passer så klart også på min elskede mann når han er syk, men jeg tror ikke jeg har pustet på mange uker. Altså sånn “trekke pusten og føle at man lever, for nå var det godt å være litt for seg sjæl”-pusting. Jeg kan seriøst ikke huske sist.

Og det forklarer kanskje noe annet som har skjedd: Over natta ble jeg bare ferdig med vinteren! Og det gjør at jeg har konstant småpanikk, for jeg er bare så innihampesvarten klar for våren akkurat nå. NÅ. Og det er ganske kjipt med tanke på at vi bare skriver 14. januar.

Med alt dette i hodet, har jeg nå trommet sammen noen nødvendigheter:

1. Det er søndag i dag – altså ny uke i morgen (og nye muligheter, heh..)

2. Dagen i dag er 47 minutter og 29 sekunder lenger enn på Vintersolverv (altså går det i det minste den rette veien)

3. Om noen år har ungene flyttet ut, og da sitter jeg der og gråter fordi jeg har for mye egentid (true story)

4. Jeg har ikke mistet huet (hehe)

5. Jeg skal ta meg en fridag for å male ferdig gangen (og da skal jeg jaggu kose meg glugg)

Sånn, det hjalp faktisk litt. Ny uke – bring it on 😉

/ Vår, tralala vår ☀️

12 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Digger bloggene deres 🙂
      Fikk ikke dere hjelp av svigerfar til å male gangen for en stund tilbaka? 🙂

    2. Egentid er gull, og alle bruker den forskjellig. Jeg som student ville kalt en malejobb slavearbeid, men jeg skjønner også at dette er frihet for deg! Håper du får mulighet til å puste ut, gjøre litt som du vil og at det snart blir våååår.. der holder jeg med deg, etter jula ble jeg plutselig så klar for vår! Ønsker deg ei fin uke, og med litt egentid inkludert 😉

    3. Du er ikke alene! Jeg er småbarnsmor/student,og vinterens tilfeldigheter ville ha det til at jeg heller ikke har hatt en dag fri siden oktober!
      Jeg lover deg at det blir bedre,hold ut!! 👏🏼👏🏼

    4. Skjønner SÅ hva du mener! Maling, en god husvask, klesbretting på et stille rom… Mammaer er ikke kravstore;)

    5. Jeg trodde jeg visste hva jeg gikk til da vi fikk en ny baby etter seks år, I did not. I tillegg så bygger vi hus, det var egentlig en utrolig dårlig ide. Hva er alenetid egentlig? En bil? 😛 Når barna er vokst opp og jeg får alenetid igjen, så mistenker jeg at jeg fort kan bli en sånn plagsom mor som hun i Karl&Co. “Juhuu det er bare meg!”

    6. HAHA! Juhuuuu, det blir flere av oss, for å si det sånn! Mamma syns det var utrolig deilig da søsteren min og jeg flyttet ut, og jeg skjønner ikke hvilket språk hun snakker når hun sier det.. Det er forøvrig seks år mellom søsteren min og meg – så jeg tipper du har de samme tankene som min mor hadde på 80-tallet 😉

    7. Det skal sies at jeg også syns maling er slavearbeid.. Akkurat nå er det panel, og det er et rent h*#%”/! å få det pent langs listene oppe og nede. Holder på å bli gal! Også det været ute da gitt, haha, huff – skal slutte å klage nå. Det lakker og lir mot våååår <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg