Vixen-outfit og vorsplaner

– “Heeei Kona til! Hva har du på deg i kveld?”

Dette var spørsmålet som møtte meg da vi kom inn døra på Grand Hotel og Vixen i fjor. Jeg husker jeg ble helt satt ut av hvor mange folk det var der, antallet måtte være tredoblet fra året før – journalister, fotografer og kjente fjes på alle kanter.

Og hjelp, hva skulle jeg svare – for hva hadde jeg egentlig på meg?

– “Eh”, stotret jeg, “En svart kjole for å forsvinne i mengden”

Journalisten lo høyt, hun trodde vel jeg hadde servert en halvdårlig vits, mens jeg bare hadde svart som sant var. Jeg ante ikke hvilket merke kjolen min var fra, men heldigvis kom det ingen oppfølgingsspørsmål 😉


Begravelse…
 


… eller prisutdeling?
 

Det er koselig å pynte seg altså, det er tross alt ikke hver dag man går i kjole. Men siden det skjer såpass sjeldent, tar det noen timer med kjolen på før jeg venner meg til følelsen.

Høye hæler kommer derimot aldri til å skje, tida der jeg kunne tenke “jeg skal bli flink til å gå på høye hæler, jeg skal bare øve meg litt” begynner vel å nærme seg slutten nå. Og det er helt greit. Noen må gå i fotformsko også, si 😉

I år er prisutdelingen på en søndag, hvilket betyr at jeg må ordne håret mitt selv. Jeg er helt grønn på hår, jeg klarer for eksempel ikke å lage krøller, så det er mye som tyder på at det blir Hair Natural. Helt greit det også, si.

Med fjoråret friskt i minne, er Peter livredd for at jeg skal få en breakdown i år også – selv om jeg gang på gang har forsikret ham om at jeg ikke er nervøs for å vinne noen pris i år. Men for å være sikker, har han i alle fall samlet en gjeng med folk som skal slarve og skåle litt på hotellrommet vårt før prisutdelingen starter. Det blir trivelig!


Hun her kommer – så liv blir det i alle fall 😉 (Line Victoria Supporterfrue)
 

I år skal jeg ha på en kjole som har hengt i skapet i to år! Faktisk kjøpte jeg den før Vixen for to år siden, men da skulle vi ha Bloggerne-kameraer på slep og måtte endre til skjørt for å ha et sted å henge den der mikrofon-dingsen.

Denne gangen skal jeg definitivt huske å sjekke hvilket merke kjolen min er fra, før jeg ankommer Grand 😉 Og bare så det er sagt; jeg har tatt det et hakk videre når det gjelder farge, for i år kommer jeg ikke i sort kjole. I år er den mørkegrå 😉
 

/ Kan fortsatt være greit å forsvinne litt i mengden 

PS! Jeg trodde avstemmingen til ‘Folkets Favoritt’ var stengt, men her telles det visst fortsatt! 🌟 Stem på din favoritt her 🌟

25 kommentarer
    1. Hei og gratulerer med nominasjon, det er virkelig vel fortjent😊 de siste dagene har jeg blitt oppmerksom på at ikke alle er enige i juryens utvelgelser og det spekuleres i diverse fora om at nominasjoner og vinnere er arrangert. Bl.a. bloggomtoppbloggere har satt mye fokus på dette og anbefaler deg å lese litt der. Selv mener jeg at jeg ikke vet nok om bakgrunnen for utvelgelse til å uttale meg, og bruker heller energien på å heie på deg😂har du noen tanker rundt disse spekulasjonene?

    2. …..ikke fortelle fotballfrua at du ikke klarer aa kroelle haaret ditt for da vet Hun at du ikke leser bloggen hennes!!!!!!

    3. Flott du har fått med deg “en del av diskusjonen”. Generelt sitter jeg med et dårlig inntrykk, og jeg har lest litt både her og der. Leste bl.a. en interessant kommentar på Ida Wulff sin blogg: http://www.idawulff.no/2018/01/29/halv-pris-pa-leilighet/#comments
      (Ida er jo en perle av en skribent, men ikke god nok for Vixen gitt..)
      Noen bloggere er bannlyst fra Vixen, noen blir bare “glemt”, noen mener feil ting og er derfor ikke relevant i “det gode selskap”, noen kan drive på med feilmerking uten konsekvenser og likevel være “top of the pops” etc… Useriøst!
      Bloggbransjen er til tider useriøs i seg selv, men du er jo en av de beste og til tider fantastisk! At du bejubler en nominering i denne suppa av en pris må jeg derimot riste på hodet av.

    4. Når jeg skriver “en del av diskusjonen”, sikter jeg til at det fortløpende dukker opp nye innlegg, poster, kommentarer etc i saken, og at det er vanskelig å få med seg alt. Såpass håper jeg du kan si deg enig i 😉
      Det mest ironiske med hele denne saken for min del, syns jeg er hvor lite seriøst blogg-bransjen blir sett på ellers i året, men nå har det plutselig over natta blitt blodseriøst på alle kanter. Den hadde jeg ikke sett komme 🙂

      Du sikter til Idas kommentarfelt, og skriver at “hun ikke er god nok for Vixen gitt”. Det stemmer jo ikke, hun skriver selv at hun ble nominert et år (hvilket er lesernes fortjeneste, ikke Vixen-juryen), men at hun valgte å ikke nevne eller gi det oppmerksomhet på egen blogg. Da sier det seg vel selv at hun ikke fikk nok stemmer til å gå videre til finalen? (Og samtidig har hun sendt et signal om at hun ikke ønsker å være med påfølgende år)

      Dette med at noen bloggere er med til tross for gjentagende feilmerking, syns jeg selvfølgelig er forkastelig. Jeg skjønner ikke helt at det skal være så vanskelig å merke samarbeid, enten det er på blogg/instagram/snapchat. MEN jeg syns ikke det skal være Vixens jobb å straffe bloggere for ikke å følge reglene. Det syns jeg bør være opp til Forbrukerombudet, selv om det kan virke som om FO heller ikke har nok kapasitet til å dra i land den oppgaven skikkelig.

      At bloggomtoppbloggere er disket på grunn av brudd på åndsverkloven, er det egentlig vanskelig for meg å uttale meg om. Jeg må innrømme at jeg bare har vært innom bloggen noen ganger, men fikk skikkelig avsmak da jeg leste innlegget om spekulasjonene om hvorvidt Lene Orvik hadde innledet et forhold med en annen kjent personlighet (som de selv åpenbart ikke ønsket å bekrefte) – og BOTB velger å poste et “bevis” i form av et bilde som er snikfotografert av dem på Gardermoen. Det syns jeg faktisk ikke er innafor, men så er jeg ikke så fan av Se&Hør heller, da.
      Men for all del, jeg tror bloggnorge har godt av en slags blogg-vaktbikkje – og derfor syns jeg vel også det er på tide at de to damene kommer ut av skapet sitt snart 😉

      Når det gjelder å trekke seg, er jeg enig med Morten Hegseth: istedenfor å trekke seg, må det jo være bedre å påvirke prisen innenfra sånn at de kan fortsette å fronte de med bra meninger? Jeg kommer ikke til å boikotte prisutdelingen på noen som helst måte, jeg ser på dette som jeg alltid har gjort: En artig prisutdeling med muligheter for å treffe igjen masse fine folk. Og jeg er helt sikker på at det blir en like bra fest som i fjor 🙂

    5. Skjønner at det er et artig event for bloggerene, men ryktet til Vixen er ikke bra samme hvordan du snur og vender på det. “Kom igjen, så pisser vi hverandre oppetter ryggen, ispedd content marketing i huet og ræva, liksom”. Hva ER Vixen, sånn egentlig?
      Om jeg forstår deg rett.. så kan Ida Wulff takke seg selv? Om du har blitt nominert og ikke nevner Vixen på bloggen er du ute av leken neste år!? Jøss!! Hvilke fantastiske “regler!” Det kreves altså et egasjement rundt selve Vixen for å bli regnet med i influencer-klubben?! Dette er jo helt på jordet!
      At det i tillegg er den som klarer å mase til seg flest stemmer (og nevne Vixen, viktig!), som blir nominert til finalen, er jo høyst merkverdig. Ta Årets Gullpenn for eksempel! En pris som bør henge høyt! Tenk om andre priser innenfor tekst/skriving hadde samme utgangspunkt? Latterlig! Stem på meeeeg!! Kom igjen!!! Minner om Idol for oppmerksomhetssyke, der talentet ikke alltid er i fokus, men heller andre uviktige elementer.
      Og du, Vixen bør vel ha et visst moralsk ansvar, generelt sett? Eller er det ok å hylle “influencere” som åpenlyst driver urederlig (til tross for gjentatte advarsler fra FO)? Virker som den moralske pekefingeren og utkastelse er et tastetrykk unna om du skulle komme med noe kritikk av noe slag, mens andre er fredet og kan fortsette med umerket reklame til krampa tar de…
      (Sorry litt hissig innlegg.. men Vixen har nada kredibilitet. Men det har du!!)

    6. Er så glad for at jeg, i min uskyldighet, kan glede meg over Vixennominasjoner, andre konkurranser og andre «happeninger» uten å analysere og dømme. Tror sånne som meg har det ganske mye kjekkere enn de som er så kritiske til alt mulig😄 Kos dere i Oslo, herr og fru Khilman☺️🌷

    7. Haha, du skal ha for engasjementet – som alltid er det bra folk bryr seg! 🙂

      Selvfølgelig er du ikke automatisk ute av leken neste år dersom du ikke promoterer Vixen – men du må jo fortsatt blir nominert neste år? Og hvem gidder å nominere en blogger som uansett ikke er interessert i å delta? Syns du virkelig det er på jordet? Jeg syns ikke det høres rart ut i det hele tatt. Det er de med flest nominasjoner som går til semifinalen – hvordan ellers skal utvelgelsen foregå?

      Selvfølgelig MÅ du ikke nevne Vixen en eneste gang – men dette er jo en stemmebasert konkurranse! Selvfølgelig husker ikke folk å stemme dersom de ikke blir minnet på det. Og hvis du mener folk er så roboter at de stemmer på deg i gullpenn-kategorien selv om de mener en annen burde vunnet, så får det stå for din regning. Jeg vet i alle fall at mange av leserne mine har trykket seg inn på “Folkets Favoritt” via min link – men stemt på Line-Victoria. (Jeg vet det fordi de har sagt det) Det er jo når folk stemmer på sin favoritt at det blir skikkelig konkurranse!

      Og sånn avslutningsvis: Er det BOTB du sikter til, som har kommet med kritikk til Vixen? Mener du de har blitt disket fordi de kom med kritikk? Det høres jo helt på jordet ut spør du meg.
      Og bare så det er sagt, det er ikke det at jeg ikke bryr meg, jeg mener tvert imot at det er bra det settes spørsmålstegn ved en del ting. Jeg er overbevist om at det kommer til å bli en helt annen struktur på Vixen allerede til neste år, og at det kommer til å komme flere aktører til med større muskler. Og som jeg skrev i sta, mener jeg at det ikke skal være Vixens jobb å straffe bloggere som ikke følger reglene. Også mener jeg stemmegivningen burde offentliggjøres. Gjerne nå med en gang.

      Anbefaler forøvrig å lese Kristins innlegg, som er en av dem jeg gleder meg skikkelig til å se igjen på søndag 😉
      http://www.kristingjelsvik.no/trekke-meg-fra-vixen/

    8. Liv: Ja, kommentaren din var jo helt fri for “dømming” (som du er så i mot…) Å mene noe og å være kritisk er ikke så fælt altså. Har mye moro jeg! Kos deg i bobla di du!

    9. Du,, vi er kanskje litt enig uti kantene! 😉 Vixen fremstår uansett som useriøs for meg, skulle gjerne blitt overbevist om noe annet. Håper uansett du får en kjekk aften!

    10. Og du, jeg skriver at jeg ikke kommer til å trekke meg – og at jeg gleder meg til søndag, men alt rotet må virkelig ryddes opp i og forbedres dersom det skal bli aktuelt til neste år. Så ja, vi er kanskje litt mer enig enn bare uti kantene også 😉 Takk for en fin preik!

    11. Ikke lær deg hvilket kjolemerke du har! Det er jo bare så befriende alminnelig å ikke vite det! 😀 Du er som oss <3

    12. Regner med det er en skygge av noe slag – men siden bildet er fra en filmsnutt kan det også bare være noe krøll med fargene 🙂 (la faktisk ikke merke til det før du nevnte det nå!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg