Ja, ja – januar!

I dag har jeg subbet rundt som en zombie, trøtt som en rumpepinne (Mutterns uttrykk, ikke spør meg hvor hun opprinnelig fikk det fra – eller enda verre: hvordan hun fant det på).

Men i dag har jeg altså vært trøtt, og for en gangs skyld har det vært fint! For endelig skyldtes det noe annet enn mammalivet. Oh yes, helt riktig – i går kveld var det endelig duket for første møte med jentegjengen. Ingen sykdom. Ingen frafall. Yey!

Planen er å treffes fast en gang i måneden, og bare sånn for å ha ting klart, avtalte vi på forhånd at det ikke måtte bli sent. Alle skulle tidlig opp dagen etter, så vi avtalte å si adjø og farvel senest klokka 23.00.

Akkurat den planen gikk sånn passe bra, for da vi skulle si hadet, kom vi på at vi hadde glemt å snakke om klassefesten som skal arrangeres til sommeren. Også tikket minuttene avsted.

I tillegg var vi smarte og kjørte én bil, og da jeg skulle slippes av, var vi midt i en historie. Så da ble vi jaggu sittende i bilen i sikkert tjue minutter på utsiden av huset vårt mens skravla gikk.

Jeg la meg kvart over ett i natt! Herregud, også på en tirsdag. Innser at vi skranter skikkelig på sosiale sammenkomster, men vi gir oss ikke så lett. Neste gang går det nok enda litt smidigere 😉

Men i dag er det altså siste dagen i januar! Jeg elsker at det nærmer seg våren, og gleder meg til å oppsummere årets første måned 

JANUAR

Beste kjøp
Det må jo være de nye hyllene mine på TV-veggen! Nesten fælt å være så fornøyd med egen smak, men jeg syns de passer perfekt på den blå veggen. Akkurat passe synlige, liksom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Beste bomkjøp
Jeg fikk jo litt pes for at jeg kaller dette punktet “beste” og ikke “verste”, men jeg syns det er noe trivielt over “beste bomkjøp”. For skjedd har skjedd, og spist er spist – og da er det like greit å tenke positivt. Så jeg har altså bestemt meg for å beholde “beste” 😉

Jeg elsker “Flying Tiger”, du vet den butikken som har så vanvittig mye småtterier man ikke vet man trenger? Jeg skulle bare kjøpe et par notatbøker, og kom ut igjen med to svære bæreposer med så mye rart at jeg har ikke sett på makan. Jeg kjøpte til og med en gapende flodhest til å ha mascaraen min i. Da skjønner du kanskje tegninga..

 

Peter-øyeblikk
Egentlig burde svaret på dette vært: Da jeg kom hjem i natt og oppdaget at Peter hadde malt gangen. (Nå er vi nesten ferdige med evighetsprosjektet!) Men jeg blir faktisk nødt til å svare den dagen han kom hjem med en bukett tulipaner, og jeg bare visste at jeg ikke hadde fortjent dem. PMS og skikkelig glefsing fra meg i noen dager, også presterer han å kjøpe blomster. Jeg hadde aldri gjort det hvis det var motsatt 🙈

 

Christina-øyeblikk
Fortsatt helt utrolig fornøyd med at jeg samlet alle gamle Flax-lodd og cashet ut penger!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Fullførte prosjekt
Solgt barnevogn og gjesteseng på finn! Eller, egentlig er det Peter som har ordnet det – men det var i alle fall utrolig deilig å få det gjort. Jeg var skikkelig i ubalanse da barnevogna ble pakket inn i en ukjent bil, klar for nye trilleturer på en annen kant av landet. Men det hjalp veldig med forståelse fra de trivelige kjøperne. Peter fikk attpåtil bilder av vogna på sin første trilletur, og det var superfornøyde nye eiere <3

 

Prosjekt som videreføres til neste måned
Nå er gangen straks ferdig, og i går var jeg på posten og hentet to oppbevaringskuler jeg skal ha på veggen. Gleder meg til å få på plass alt, etter flere uker med halvveis malte vegger.

 

Tristeste øyeblikk
Jeg regner med det er normalt å ha ganske mange av dem etter at man har mistet noen man bestandig har tenkt skal være her for alltid. Det går litt opp og ned.

 

Herligste øyeblikk
Gleden når det mistes en melketann! Det var like stort som jeg husket det var i 1987.

 

Bilde som aldri havnet på bloggen
Dette er da Peter i et nøtteskall. Jeg trengte bilde av min plastrede nakke til innlegget om flekken jeg hadde fjernet:


 

Og noen dager etter skulle jeg finne et bilde på mobilen, og oppdager helt tilfeldigvis dette:


Se på hun står klar for å bli fotografert ved siden av 😂

Friskus
Jeg har testet min første hjemmetrening! Oppdatering kommer snart 😉

Daffus
Her en dag kikket jeg på fitbit’en min rett før jeg skulle legge meg, og den dagen hadde jeg gått 2500 skritt! Er det mulig at jeg kan ha vært så lite i aktivitet i løpet av en dag? Med to barn? (Og det skjedde samme skjedde to dager til)

Favoritt-blogginnlegg
Mammas bursdagsoverraskelse – blir i godt humør hver gang jeg tenker på at vi skal på tur til våren!

Yndlingssanger
Søk opp “Konatil – januarfavoritter” på Spotify for hele januarlista 🙂 I morgen endrer den navn til februarfavoritter 🎉

 

/ Takk for nå januar – og velkommen februar, håper du blir fin!

8 kommentarer
    1. Alltid vemodig å selge en barnevogn, det følger alltid med så mange minner,
      og hvis noen seinere triller forbi med samme vogn som jeg hadde, må jeg snu meg å se minst 2 ganger med litt savn i hjerte.
      Tror menn har samme følelse når de selger bilen sin, noen ganger kan det høres ut som de virkelig sørger 😂😂

    2. Det var faktisk en av adventskalender-gavene julen 2016.. Så jeg vet ikke om de fortsatt er å få tak i! Men jeg fant dem på Meny 🙂 Så noen lignende på Tiger, så om du har den butikken i nærheten kan du jo sjekke der!

    3. Hair kjøpte du hyllene? Malte stua i den herlige fargen deco blue, men mangler noe på veggene… herlig blogg også!👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg