Dobbeldyne og ærespris

Akkurat nå kjenner jeg at jeg angrer litt på at jeg ikke tok bilder i går.. Men det er det verste jeg kan tenke meg å gjøre i sånne sosiale sammenkomster, spesielt med kjente fjes på alle kanter.

Kvelden begynte bra, jeg var så fornøyd med meg selv, for jeg klarte faktisk å snike meg forbi presseveggen uten at noen merket det. Peter og Line Victoria (Supporterfrue) var ganske gira begge to på å la fotografene få sitt, at de ikke la merke til at jeg forsvant.

Men plutselig hører jeg en dame rope, så jeg snur meg – og kikker rett inn i et smilende fjes. Så vinker hun på meg, jeg rister på hodet, hun smiler samtidig som hun sender strengeblikket, jeg rister på hodet igjen, før hun stirrer som for å si “Åjoda, du kommer her”. Så begynner hun å gå mot meg – og jeg lurer et par sekunder på om jeg skal legge på sprang, før jeg innser at jeg har på pensko med hæler, og at jeg tross alt ikke er ti år gammel.

Så jeg ga opp. Inn i presseveggen med seg – hei hallo, like kleint som i fjor.

Jeg har funnet et bilde av Peter og meg fra presseveggen, men det er jo ikke lov å legge ut andres bilder uten tillatelse. Så jeg sendte en melding til hun som hadde skrevet artikkelen, men bildet var ikke hennes. Så sendte jeg en melding til fotografen, men han jobbet for NTB, og sa at jeg måtte kontakte dem. Så for noen timer siden sendte jeg NTB en mail med spørsmål om jeg kan bruke bildet i et blogginnlegg, men der er det vel bare vaktsjefen som er på jobb nå, så jeg får vel ikke svar før i morgen. Litt sent det, gitt.

Det med at jeg hadde på pensko med hæler i går var jo selvsagt en krise, for på lørdag ble det bestemt i en fei at vi skulle reise til svigers istedenfor at de skulle komme til oss. Dermed måtte jeg pakke i en fei, og jeg fant ikke de svarte, myke skoene mine! Dermed måtte jeg ta de med hæler, og det er jo ingen hemmelighet at jeg ikke er så god på sånt. Så i går tasset jeg halve kvelden rundt i bare strømpebuksa. Gikk så fint, så 😉

Det blir faktisk bare gøyere og gøyere med Vixen for hvert år som går, det er utrolig trivelig å se igjen folk man ikke har snakket med på evigheter. I går var det faktisk så mye folk at jeg ikke kan ha sett halvparten av dem som var der. Kanskje fordi jeg bare er 159 cm på strømpelesten uten pensko, hehe 😉

Rosinen i pølsa var selvfølgelig at Peter fikk Juryens ærespris, jeg har seriøst aldri sett Peter så satt ut og tom for ord som da han skulle prøve å holde en takketale. Men det gikk jo så bra!


Bilde med tillatelse, har tatt det sjæl 🙈
 

I år var det ikke noe After Party i regi av Vixen, så alle ble litt satt ut da festen plutselig var over. Selv for en trøtt småbarnsmor føltes det litt tidlig å ta kvelden kl 23, så det ble en liten samling på rommet vårt, før vi fant ut at vi måtte ordne en obligatorisk burger som nattmat.

Jeg må innrømme at det meste har blitt mye lystigere etter at Line-Victoria (Supporterfrue) kom inn i livet mitt, og hun stod som vanlig for de fleste latterkulene i går også. Men mot slutten av kvelden ble hun borte, og jeg sendte en melding og spurte hvor hun hadde blitt av. Hun svarte at hun var på vei til rommet vårt, men minuttene tikket og ingen Line dukket opp. Så sjekket jeg om hun hadde oppdatert snapstoryen sin..


 

Halv to var det kvelden, og jeg gledet meg som en unge til å krype under dyna. Det var bare ett stort problem. Ser du hva som er feil på dette bildet?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Dobbeldyne. D o b b e l d y n e. Dobbeldyne! Nei og nei og nei. I hele natt har jeg våknet hver gang Peter har røsket dyna over på sin side, jeg kan ikke forstå hvorfor det produseres dobbeldyner, og jeg kan i alle fall ikke forstå hvorfor det finnes dobbeldyner på hotellrom!

I tillegg var det demonstrasjoner utenfor Stortinget i dag morges, så vi bråvåknet til høylydt roping og aggressive kamprop. Ikke akkurat den sovemorgenen og nydelige natten på hotell jeg hadde drømt om, men 😉


Dobbeldyne og furtetryne 😏
 

Men festen var altså helt topp! Og jeg er ufattelig stolt av Peter som fikk kveldens gjeveste pris. Og at fantastiske Marna ble “Folkets Favoritt” andre året på rad – og at Kristin Gjelsvik som vant “Årets Livsstil” brukte tiden sin veldig godt på scenen ❤️

Jeg syns årets utdeling er et bevis på at ting er i endring, og det til det positive. Og jeg er kjempestolt av å få være med på moroa.
 

/ Ett år til neste gang 

14 kommentarer
    1. Vi har dobbeldyne! Elsker den. Vil ikke ha noe annet. Har man hver sin er det bare tull med overlapping osv for å prøve å få hudkontakt, funker så dårlig. 😂
      Så det er jo bare salgstriks for meg hvis hoteller har det, ante ikke at det fantes. 😄

    2. Så enig i det med dobbeltdyne!!! Det er koselig, helt til det skal soves 🤣
      Glad det ble en fin dag i går. Gratulerer med å være nominert, og gratulerer med mannen

    3. Dobbeldyne er laget for frosne fruer 😄 Mannen har en enkeltdyne og jeg har en dobbel, helt for meg selv! 👍😁

    4. Haha. Så rätt ang. Täcket!! Här har jag en karl som både sparkar, slår och snarkar. Det var GULD värt när vi skaffade två täcken! Amen! Haha!
      Superkul med Peters vinst förresten!! 🙂

    5. Enig med deg, Beate og Silje over her! Dobbeldyner skal ikke brukes til soving så frem til at det kun er det selv som skal bruke den. Ender med slåsskamp og skilsmisse!

    6. 😂😂 har hatt dobbeldyne i alle år, elsker det! Alltid så stress å overnatte hos andre som ikke har, må drive med overlapping som slipper inn kaldt trekk osv, her er vi bestevenner med dobbeldyne etter 7 års ekteskap🤞🏻

    7. Her i huset begynte det med dobbeldyne for ca 12 år siden. Men etter noen års irritasjon over at en alltid fikk for lite dyne har vi endt opp med ei dobbeldyne hver🤣Det er digg det😍

    8. Vi er fortsatt gift etter 9 år med dobbeldyne 😄 Men på sommeren kan det bli litt varmt så da blir det hver vår sommerdyne. Men jeg elsker dobbeldyne 😄 Skjønner at det ikke er for alle da!

    9. Vi hadde dobbeldyne på hytta, nå brukes den som ekstradyne OPPÅ to enkle ulldyner når det er kaldt. :o) Det blir jo en åpen “kanal” mellom oss når vi sover med dobbeldyne, vi liker nemlig ikke å ligge helt tett når vi sover. Men du kunne bare tatt en kjapp telefon til ekspedisjonen på hotellet og bedt om en dyne til vet du. :o)

    10. Dobbeltdyna hindrer deg jo i å slenge den ene foten oppå dynen når en blir for varm😱 Det er krise, det😫🤣

    11. Eeeelsker dobbeltdyna vår! Hater når jeg kommer et sted de ikke har.. men den må være stor nok, har 240cm fra ikea -helt topp! Digger bloggen 👍

    12. Huff nei, dobbeldyne brukes kun i taktelt for det er for smalt til at en klarer å snike den unna, også er det som regel litt kaldere der enn hjemme i senga, så der er det fint (for meg) med noen å stjele varme av. Hjemme er det uaktuelt. Da hadde vi nok daua begge to. Fysjameg. Fint med kroppskontakt altså men når jeg skal sove da skal jeg sove!
      Og gratulerer så masse til gubben din med så fin en pris da! 😍

    13. Jeg synes dobbeldyne er helt supert – men jeg liker å mose meg inntil noen når jeg skal sove, da. Det er muligens en forutsetning for å like dobbeldyne. Ulempen kommer når fireåringen kommer krypende for å ligge i midten – og insisterer på å sparke dyna av seg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg