Dette skjedde med smøreosten

Etter å ha lest dette innlegget på Peters blogg, er det mange som har begynt å tvile på meg. Som person, som medmenneske, som individ. For hvordan i all verden kunne jeg gjøre noe som dette?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Og, vel. Det er vel ikke annet å gjøre enn å legge seg flat..

Okei, så er jeg kanskje ikke like fanatisk opptatt av tube-klemming som resten av det norske folk. Det vil si, jeg er ikke så opptatt av hvordan det går underveis – så lenge jeg får smurt knekkebrødet mitt i en fei.

Joda, i gamle dager, da jeg hadde all verdens med tid til å lage frokost kun til meg selv om morgenen, var jeg opptatt av sånt. Men ikke nå. Nå er det viktigere å bare få det på, slik at knekkebrødet kan slukes i en fei.

Også rydder jeg opp i rotet litt senere.

Men dere skjønner, akkurat denne smøreosten var spesiell. Den var mye seigere og hardere enn vanlig, selv om jeg ikke merket noe til det i starten. Det er bare meg som spiser baconost i denne husstanden, så jeg kan ikke rådføre meg med noen andre heller, for å få det bekreftet.

Men etterhvert som dagene og ukene gikk, ble det nærmest totalt umulig å få innholdet ut av tuben. Jeg har et triks jeg lærte av eksen min, som går ut på å holde tuben langs kanten av kjøkkenbenken, for så å dra tuben oppover slik at innholdet presses nedover – altså i retning korken og utgangen.

Men dette trikset funket ikke på denne tuben, innholdet var for hardt! Og dermed måtte jeg gå for løsningen “presse alt man har midt på, og håpe på det beste”.

Og det fungerte til en viss grad, det – helt til tuben eksploderte i bunnen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Akkurat i det øyeblikket, burde jeg jo kastet hele tuben, for jeg skjønte jo at Peter kom til å reagere.. Men så hadde jeg det litt travelt, så jeg slang bare tuben midlertidig ned i en av skuffene i kjøleskapet og tenkte at jeg sikkert kunne få ut nok til et knekkebrød til, ved en senere anledning.

Det rakk jeg altså ikke før den stakkars tuben ble brettet ut på bloggen til Peter.

Så ja. Jeg legger meg flat, jeg skjønner at dere reagerer, jeg skjønner at jeg sikkert har mistet mange lesere det siste døgnet. Men jeg lover, dette var en engangshendelse – det var innholdet som var for seigt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Ny tube er kjøpt inn – gi meg en ny sjanse, plis?
 

/ Alt godt
– Christina
❤️

8 kommentarer
    1. Bruk trikset!
      Det gjør jeg. Det funker. Bare å kjøre på fra første knekkebrød, eller i hvertfall andre eller tredje.
      Jobber på SFO og irriteres over unger som ikke har lært å klemme riktig på tuben… for nestemann får jo ikke ut noe.. Hehe… så sånn sett tipper jeg det er noen flere foreldre enn deg som også klemmer på midten😉

    2. Altså, selv om jeg også ristet litt på hodet da jeg så bildet på bloggen til Peter, så skjønner jeg ikke hvorfor han reagerer så sterkt om det bare er du som spiser den osten 😂.

    3. Har samme problemet med skinkeost-tubene for tida. Det er nesten umulig å skvise ut på knekkebrødet! Kanskje dem har endret patenten på osten siden den er blitt så seig! Har til og med vært innom forskjellige butikker for å kjøpe ny tube uten at de har vært bedre. Jeg klarer å skvise ut innholdet etter mye om og men, men ungene klarer ikke det. Går mye skinkeost her i huset, så nå er vi gått over til den på boks.

    4. Jeg sier også at det der er en engangshendelse og at jeg skal skjerpe meg. Veeeel, det skjer igjen og igjen og igjen 😂 Hilsen med-tube-klemmer 🖐

    5. Hurra for Christina! Sånn er mine tuber også. Også tannkrem tube..du mister ikke noen leser her😉

    6. Glis 🙂
      Du kan jo bare vise kællen bilder av diverse bager som sjelden blir fjernet fra gangen før de går av seg selv 😀
      (er jo enda mer irriterende enn en ramponert tubeost)

    7. Haha, du er ikke såå ille – jeg setter tomme melkekartonger inn i kjøleskapet når det virkelig brenner på dass, fordi det går raskere enn å legge det sammen med papiravfallet. Fornøyd samboer ja :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg