Hvor ble du av, februar

Ikke spør meg hva som skjedde, men februar er forbi. Februar – hvor i all verden tok den måneden veien? Kan det være den forferdelige kulda som spiste den opp? For nå, nå er det greit. Nå kan vinteren takke for seg, nå kan våren banke på døren sånn den skal gjøre i starten av mars.

Det kan godt komme litt mer snø om et par uker, men det er viktig at våren titter innom først, for å si at den er på vei. At det er håp, liksom. Jeg trenger det!

Men selv om det er altfor kaldt for en frysepinne, er det i dag altså siste dagen i februar! De to første månedene av året er forbi, og jeg gleder meg til en liten oppsummering ♡

FEBRUAR

Beste kjøp

Nye ski! Trodde aldri jeg skulle si det, men de to dagene vi fikk i skiløypa på Norefjell med knallblå himmel og knirkete snø… Hadde han som solgte meg skiene dukket opp i løypa, ville jeg gitt ham en smask midt på truten. (Okei, kanskje ikke helt midt på, men du skjønner greia)


Det var magisk.

Beste bomkjøp

Jeg trekker forresten tilbake det smasket midt på truten til skiselgeren, for i min begeistring glemte jeg helt at han prakket på meg et sånt rensesett til felleskia mine, som jeg selvfølgelig ikke fikk bruk for. Han burde visst at jeg, som skulle stå på ski for første gang på veldig mange år, ikke ville trenge et rensesett. Vel, håper han fikk mersalg-kvota si.

Fullførte prosjekt

Da vi kjørte inn i oppkjørselen foran huset etter nesten en uke på vinterferie, følte jeg at prosjekt vinterferie var fullført. Det er en jobb å pakke bilen for fire personer og en hund, samt å komme seg fram til hytta (med noen omveier), være der sammen med 14 andre, for så å pakke seg hjemover etter endt ferie og komme seg hele hjem.

Prosjekt som videreføres til neste måned

Off. Dette kommer ikke Peter til å like. Mer info kommer snart…

Peter-øyeblikk

Da vi oppdaget at vi hadde kjørt feil til Norefjell, og måtte snu.. Så klarer vi for pokker’n å skli på glatta over i autovernet på andre siden. Jeg tror ikke jeg har hørt Peter banne så heftig noen gang. Forståelig, men dog. Fått beskjed om at det koster 10.200,- å fikse skaden, så jeg tror bilen vår får værra som den er ❤️

Christina-øyeblikk

Jeg kan jo ikke svare annet enn: Tubeosten. Jeg beklager fortsatt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Tristeste øyeblikk

Det går fortsatt opp og ned med tristheten. Det kommer bursdager og det kommer sanger på radioen og det kommer minner i hodet og man må gråte litt. Sånn er livet, og det gjør ganske vondt.

Herligste øyeblikk

Gleden når noen står på langrennski for aller første gang, og åpenbart har arvet tøffheten til faren sin! Det var en fryd å se den lille kroppen suse nedover bakkene sammen med Farmor og høre latteren bakover i sporet. Glede!

Bilde som aldri havnet på bloggen

Jeg vet ikke helt hva som skjedde her, men jeg skulle prøve å ta bilde av den gamle lua mi fra 80-tallet…


 

Friskus

Jeg har stått på ski. That’s it! Haha..

Daffus

Jeg har ikke kommet i gang med hjemmetrening enda, til tross for at jeg har store planer. Det er jo noe hele tida! Eneste trøsten, er at det føles bra at jeg har sagt opp treningsabonnementet mitt. Penger spart, i det minste!

Månedens seier

Jeg har vært på God Morgen Norge. Jeg kan fortsatt ikke tro at det faktisk skjedde! Og at det attpåtil ikke var så ille som jeg hadde trodd – det er en skikkelig seier i seg selv. Nå skal det sies at jeg er sjeleglad for at vi var på vinterferie da God Morgen Norge og TV2 Nyhetskanalen ringte for å spørre om jeg ville komme en tur i forrige uke – men det trenger jeg vel ikke fokusere så mye på 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Yndlingssanger

Jennifer Lopez – Us (Ja, jeg lengter etter sommer!)
Amanda Delara – We don’t run from anyone (Da hun fremførte denne låta på Vixen fikk jeg et “øyeblikk” der jeg trodde jeg drømte 😂)
Endre Nordvik – I can’t find my way home (Norskt og vakkert)
Thea & The Wild – Medicine (Denne minner meg om barndommen)
 

/ Takk for nå februar – og velkommen mars, håper du blir mye varmere!

6 kommentarer
    1. Fin måned :-)) Mange øyeblikk. Men den lua tar «kaka» har akkurat maken sjøl. Men greia med min er at jeg har dobbeltnavn, så bare første halvdelen står på lua. Foreldra mine brukte begge navnene, så en dag jeg var passe irritert tok jeg leppestiften til mutter å klinte på resten av navnet mitt. Hjalp ikke så veldig. Men har den enda. Ren og pen. Takk for at du her om dagen minte meg på den lua :-)) heldig er du, hvis hele fornavnet ble med i trykken :-))

    2. Men du trenger faktisk det rensesettet, hvis det er det samme som det jeg kjøpte med meg.. det er én spray for impregnering til fellene som du sprayer på før første gangs bruk, også er det en glider som er kjekk og ha etterhvert som ferdighetene øker, skiene trenger fukt, ellers tørker de ut. Den tredje er en rens, og den kan du bruke etter endt sesong, også må fellene impregneres igjen.. Det siste er noe papir jeg tror er for viderekomne 🙂
      Men det settet har man jo i hundre år, så jeg hadde ikke klassifisert det som et bomkjøp!

    3. Hahaha, leppestift funker vel i nøden 😀 Det skal sies at jeg etter måneder med leting måtte til Sverige for å få tak i Christina med ch, så den er ganske spesiell for meg også 😉 Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg