10 bursdagstegn for oss voksne

I går skulle jeg sende bursdagsmelding til en venninne som ble 36, og det var først da jeg hadde skrevet den første setningen i meldingen, at jeg innså at vi ikke er ungdom lenger: “Hipp hurra – gratulerer så mye med 29-års dagen!”

Og akkurat dét skriver man ikke før man har rundet en viss alder, det skal jeg love deg 😉

Jeg måtte humre litt mens jeg begynte å tenke, for det er faktisk flere ting rundt det å fylle år som tyder på at klokka tikker og at livet som ungdom er over… Derfor samlet jeg de 10 viktigste punktene jeg mener indikerer at det er fare på ferde 🙂

Birthday candles on blue background
 

1. Uriktige bursdagshilsener
Som jeg skrev over: Når man har begynt å juge på alderen, som for eksempel å skrive “Gratulerer med 29-års dagen” til en 36-åring.
 

2. Usikker på hvor gammel man blir
Når man i fullt alvor må regne ut hvor gammel man blir ved å sjekke årstallet man ble født
 

3. Ingen feiring
Når man fint kan hoppe over feiringen, fordi man av ulike årsaker ikke lenger ser poenget.
 

4. Ingen gaver
Man får ikke lenger bursdagsgaver av tanter og onkler som man gjorde da man var liten.
 

5. Flaxlodd
Man blir oppriktig glad for å få Flaxlodd, som for øvrig er den samme gaven man selv pleier å gi familiemedlemmer som aldri ønsker seg noe.
 

6. Opplevelser og spiselige gaver
Man ønsker seg opplevelser og spiselige gaver (og Flaxlodd) istedenfor harde pakker og kan finne på å bli hoppende glad for en kurv med sjokolade eller en pose med kaffebønner.
 

7. Gelé
Bursdag er ikke lenger synonymt med gelé.
 

8. Takknemlighet på Facebook
Dagen etter den store dagen skriver man en melding på Facebook der man takker for alle bursdagshilsener, oppsummerer hvor mange man fikk og konkluderer med at det ikke er så ille å bli et år eldre likevel.
 

9. Trøstegave
Man kan fort komme til å kjøpe en gave til seg selv, bare fordi “man tross alt har bursdag”.
 

10. Quotes
Når man skriver, sier eller tenker setningen: “Liker ikke å bli eldre, men alternativet hadde tross alt vært verre”.
 


 

/ Er det punkter jeg har glemt – legg gjerne igjen et pip i kommentarfeltet  🎉🎁

13 kommentarer
    1. I år hadde jeg rett og slett ikke tid til feiring. Så da mamma begynte å styre med cafebesøk og at vi måtte jo spise kake ble det liksom bare stress…
      Og selv om jeg kanskje har hatt tid de siste årene, men på en annen dag (les nærmeste helg) har hatt kaffebesøk av nærmeste familie eller venner… så MÅ jeg jo unne meg noe godt den dagen det gjelder. Selv om jeg sitter alene…

    2. Nailed it! Iaf 8/10 for egen del😎 «Lager kake så får den som vil komme» Men gelé er fortsatt et must, og håpe at det det blir igjen såpass mye til dagen etter, som man gjemmer under et lass vaniljesaus

    3. “Hva ønsker du deg da?”
      “Jeg ønsker meg at dere kommer”.
      Tok meg selv i å si dette på bursdagen min i fjor da min svoger spurte hva jeg ønsker meg til den (bittelitte) feiringen jeg hadde planlagt for ettermiddagen (for øvrig en onsdag). “Gratulerer med 55-årsdagen”, fikk jeg i svar. Jeg ble 29.

    4. Planlegger 40-årslaget med min bestevenninne, fordi 4 år unna vil antagelig gå rasende fort! Og da vil 40 bli gøy og ikke «ja, nå er jeg DER ja…»

    5. Når den eneste grunnen til at man baker kake, er at man vet ungene blir skuffet hvis man ikke gjør det. Og man spiser ikke av kaka selv, for det synes man ikke man har godt av….. 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg