Dagens lille: Maling til naboen

Alt malingspreiket den siste tiden har gjort at jeg har fått litt dårlig samvittighet. Ikke fordi det har blitt for mye maling, det kan jo aldri bli for mye maling! Det er riktignok lenge til jeg skal skrive om maling igjen – men farger er jo utrolig spennende, det er gøy å se hvordan en ny farge på veggene kan endre et helt rom.

Men den dårlige samvittighet jeg har, er for den stakkars Warm Blush-fargen som ble så innmari feil hjemme hos oss. Fargen i seg selv er jo helt nydelig, og derfor tenkte jeg å rette opp det litt småkjipe mensen-ryktet jeg har skapt om den på bloggen de siste ukene. 

For da min kjære nabo stakk bortom for å se på den grønne, nymalte gangen vår, spurte jeg om hun kanskje ville ha spannet med Warm-Blush-maling vi hadde til overs. Jeg visste nemlig at hun også hadde siklet på denne fargen en stund, til en vegg med mye lys. Og det vet vi jo nå, Warm Blush trenger mye lys!

Samme kveld tikket dette bildet inn på telefonen. Nydelig, eller hva?


 

Fy flate – naboen ble kjempefornøyd, og det skjønner jeg godt! Helt ny stue på 1-2-3, se hvordan den svarte hylla kommer fram med den bakgrunnsfargen. Skikkelig lun og fin stemning – akkurat det jeg hadde sett for meg i gangen vår 😉

Så mye har dagslyset altså å si! Til sammenligning så det jo slik ut hos oss:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Det ble jo rett og slett ikke bra – men det er altså ikke Warm Blush sin skyld! Resultatet etter at vi malte over med grønnmaling ble forøvrig slik:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg insisterte på at vi måtte ta et tilsvarende bilde 😉
 

Det ble jo mye grønt, men atmosfæren er en helt annen. Å komme inn i en grønn gang føles så “velkomment”, dessuten trives den brune trappa mye bedre i grønne omgivelser. Og selv om det ikke kommer frem på bildet, ble panelet et ørlite hakk lysere enn veggene oppe, siden det er to ulike typer maling (en til slett vegg og en til panel). Det syns jeg ble fint 🙂

Det eneste som krasjer litt nå, er fargen på de tre fuglene i eggene på den lille kanten i trappa.. Peter kjøpte dem for 50 kroner på gjenbruksbutikken, og han syns de er utrolig vakre der de står. Så de får bli.

Så tar jeg meg av resten av huset 😉
 

* Følg Malekona på Facebook *

11 kommentarer
    1. Wow, ja der må jeg si meg helt enig. Den fargen kom mye bedre til sin rett i den stua. Og den grønne dere valgte er kjempefin der dere har valgt å ha den. Vinn vinn. Så bra at dere er fornøyde i nabolaget :-))

    2. Stua ble jo helt ny, veldig moro! Fornøyd med grønnfargen også, selv om jeg syns den ble finere i virkeligheten enn på bildet 🙂 Også er det utrolig ålreit med gode naboer. Lo godt av regneværs-snappene dine i dag forresten 😀 Vi vil ha vår!

    3. Hehe, da jeg så de eggene Peter hadde kjøpt tenkte jeg “Stakkars Christina…”. Men nå som dere har malt gangen slik syns jeg faktisk at de passer inn utmerket! Virkelig vinn vinn!

    4. «Grønt er skjønt»🌱 Du kan ikke male de eggene da? Tror de hadde blitt kule i dempet sort f.eks💫 Eller så gjør det jo faktisk ingenting om ikke alt matcher… vi er vel litt i overkant «hysteriske» på den fronten🤣

    5. Stua til naboen ble dødsfin! Skikelig koselig stemning)
      Skulle til å kommentere de fuglene i trappa. Elsker at dere har de fremme, så søte! Husker da Pater la de ut på snap da han kjøpte de, og tenkte at du ikke kom til å tillate å ha de fremme (siden du er opptatt av interiør osv), men der tok jeg feil gitt! 😀

    6. Wow! Tenk at den samme fargen kan bli så ulik i ulikt lys!
      Det merket vi her og, da vi skulle male en vegg i stua. Resten av stua er dekket i furupanel som vi har hvita med interiørvoks, men plutselig så ble den siste gjenværende hvite tapetveggen så veldig hvit. Enkelt, vi maler den, jeg så for meg en veldig spesifikk lun blåfarge, og uansett hvor mye jeg nistirret på fargekart, fant jeg den ikke.
      Så da var det fargeprøver som var tingen, hele 5 forskjellige. For alt så jo helt anderledes ut på den veggen på grunn av lyset som kom inn. Men da vi prøvde med fargen jade (som hverken er blå eller lun), falt brikkene på plass! To år siden nå, og jeg elsker den enda.
      Farger altså!

    7. Jeg syns det ble finere med grønnfargen ja. Men hvorfor har dere ikke hvit list mellom panelet og den slette veggen? Det hadde livet det opp litt, pluss at det hadde stått mer i stil med den hylla med eggene 😉 Men fint er det uansett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg