“Hæ? Har du ikke vært ute i dag?”

I går skulle jeg finne et gammelt bilde Peter hadde lagt ut på bloggen sin for et par år siden, og det var da jeg ramlet over det. Et innlegg Peter hadde skrevet i juni for tre år siden.

Og akkurat det er noe av det beste jeg vet, å bli minnet på at ting har forandret seg. Å se svart på hvitt, hvordan ting var før – og forstå at ting er i endring. Til det bedre.

For i går innså jeg at nå, nå har jeg det jaggu ikke verst! Bare les disse ordene Peter skrev sommeren 2015:
 

“Det er jo ikke alle som leser denne bloggen som har barn. Kanskje sitter du akkurat nå og lurer på om småbarnslivet er for deg eller vurderer å fortsette i samme tralten et par år til.

Kanskje har du lyst på barn, kanskje er du usikker. For hvordan er det egentlig å få barn?

Vel, her skal du få et ordrett utdrag fra en samtale vi hadde en kveld midt i den verste babytiden, så kan du jo bestemme selv.

Scenario: Jeg står ved kjøkkenbenken og flikker på mobilen i det frua åpner utgangsdøra for å dra på butikken. Klokken er ca. 20.20.

Christina: – “Herregud, jeg skal ut!”

Peter: – “Hæ? Har du ikke vært ute i dag?”

Christina: – “I dag?! Jeg har ikke vært ute på tre dager!”

Og da snakker vi ikke om “ut” som i ut på byen, men “ut” som i utenfor husets fire vegger.

Jeg sier ikke at det nødvendigvis må bli sånn, men det blir gjerne litt sånn i blant. Gjerne flere dager i strekk. Glemmer å gå ut, glemmer å dusje

Det er ganske nitrist ;-)”
 

Haha! Tenk at det var meg! Nå er jeg på et sted i livet der jeg får dusjet hver morgen. Jeg er ute i frisk luft hver eneste dag. Jeg får innimellom sjeldent sitte på do i fred, men helt ærlig: Det gjør ingen ting. For jeg føler jeg har tid til å puste i fred.

Babytida er fantastisk på mange måter, men fy flate så enerverende og slitsom den kan føles ut når det står på som verst. Joda, selvfølgelig verdt det og alt det der, men det er jammen meg godt å innse at småtrolla er i ferd med å bli større også 😉
 


Det blir ikke tatt så mange sånne bilder lenger 😉

/ 😍

8 kommentarer
    1. Åh! Gleder meg til dagen jeg kan dusje på morgningen igjen! Og søvn en hel natt! Samtidig ønsker jeg å sette pause på babytiden, eldste er 2,5 år, og yngste 8 mnd. Ha en fin dag! Hilsen hun som ikke har sovet på snart 3 år!

    2. Lett å kjenne seg igjen i den teksten, ja!😊
      Husker det var vanskelig å få tid til å dusje mens de var små, for det slo aldri feil at de sov en kortere blund akkurat den dagen jeg bestemte meg for at «NÅ, nå MÅ jeg dusje!». Veldig glad for at den tida er forbi, selv om jeg savner de koselige stundene med verdens fineste babyer💙❤️

    3. Jeg kjenner meg litt igjen i det å ikke har vært ute osv. Men nå som prinsessa mi er 16 mnd å elsker å være ute å kun skal ut ut ut, så får jeg kommet meg ut, å ting blir lettere å lettere jo eldre de blir 🙂 I alle fall en liten stund frem til tenårene kommer 😛

    4. Jeg er så enig! Min yngste fylte 2 i februar, og i det siste har jeg kjent på følelsen av å puste igjen. Storebror er knappe to år eldre, så det har vært noen år der jeg enkelte dager bare har tellet timer til barnas leggetid. Nå kan jeg nesten uforstyrret få rake løv i hagen, jeg kan henge opp klær uten at de blir revet ned sekundet etterpå, og ikke minst kan jeg stille nydusjet på jobb! Små gleder, men akk så godt!

    5. Som jeg skulle sagt det selv! Babytida er slitsom når det står på, selv om babyer er helt herlige. Har selv to sønner på snart seks og snart tre år, så jeg merker også at det er veldig godt at de blir større og litt mer selvstendige 😊 Litt morsomt at jeg alltid har trodd jeg skulle bli trebarnsmor/ firebarnsmor, men her fant både jeg og mannen ut at to barn er veldig riktig for oss 😉

    6. Er i det nå, bare med to små på 4 uker. «Rekorden» min er to uker der jeg kun her vært rett utenfor huset, ikke lengre. Utrolig hektisk med to små, selv om de er herlige så gleder jeg meg til de er eldre! Det blir bedre, er vel vårt motto om dagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg