Pass deg for passbildet

Du vet hva de sier: “Hvis du ser ut som du gjør på passbildet, er du for syk til å reise.”

For passbilder er triste greier! Og for en snau uke siden måtte jeg på politistasjonen og bestille meg nytt pass. Jeg har jo byttet etternavn siden sist jeg var på tur, og i dag kom mitt nye pass i posten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Og la meg bare få si det først som sist; Jeg er ikke veldig forfengelig av meg, men jeg må innrømme at jeg ikke har spesielt mye til overs for passbilder. Så triste, så avkledde – det er virkelig ikke mye å juble for.

Men det jeg var aller mest spent på med tanke på mitt nye pass, var hvordan ansiktet mitt hadde forandret seg siden forrige passbilde for 6 år siden! Ville jeg være mørkere under øynene?  Ville jeg ha større poser? Mer rynker? Se mer sliten ut?

Her kunne det nemlig slå alle veier, for da jeg tok passbilde sist, var jeg rimelig fersk førstegangsmor. Bildet mitt i 2012 så slik ut:


Mugshot eller passbilde, sa du? 😆
 

Her hadde jeg vært mor i fire måneder, og helt ærlig: Jeg følte meg ikke spesielt fresh. Jeg husker jeg var sliten. Og stressa. Og trøtt.

Men hvor mye har jeg forandret meg på seks år?


2012 vs 2018
 

Haha! Først: Hårsveisen! Den er jo helt lik? Til og med fargen er identisk, og jeg som har vært innom både mørkt og lyst og mørkt og lyst utallige ganger de siste seks årene. Det var ganske uventet.

Jeg syns naturlig nok jeg ser eldre ut nå, men samtidig syns jeg også jeg ser hakket mer sliten ut på 2012-bildet. Men på 2018-bildet er det helt tydelig at mitt høyre øye er i ferd med å kaste inn årene. Det venstre øyet er jo faktisk ganske våkent, men det høyre..? Her snakker vi seks år med svært få sammenhengende netter med søvn. (Og jeg innser jo nå hvorfor jeg nesten ikke ser noe når jeg smiler.)

Men puh. Da var det i alle fall gjort. Nå er det forhåpentligvis 10 år til neste passbilde 😉
 

/ Kryss fingrene for det høyre øyet X-)

19 kommentarer
    1. For det første, må jeg si at du er utrolig pen!
      For det andre, må jeg si at jeg syns du faktisk ser litt freshere og yngre ut på 2018-bildet! 😮

    2. Hahaha! Ser ut som det høgre øyet er i ferd med å legge inn årene!! 😂😂😂 Beste kommentaren eg har hørt på lenge! Du er morsom! Keep up the good humor! 😁👍

    3. ….. hvilket minnet meg på at min sneip og jeg også må ha nytt psss ! Takk 😉
      Jeg synes du blir penere og penere , jeg 🤗

    4. Måtte le litt av denne! 😂
      Ser godt at det er samme person på de to bildene, for å si det sånn! Litt smalere kinn nå enn da, men det er jo helt naturlig siden du nesten akkurat hadde født. Gøy å se!

    5. Wow – de er jo kliss like! Har aldri sett passbilder med 10 års mellomrom som ligner SÅ mye på hverandre. Du skulle sett mine – LOL. Du ser ikke engang sur ut, slik absolutt alle andre bilder jeg har sett. Nei dette kan du være riktig så fornøyd med 😀

    6. 2018 var finest 🙂
      Men du, det er vel strengt tatt det venstre øyet som er i ferd med å kaste inn årene. Speilvendt 😉

    7. regner med du vet det på øyelokket kjaps kan fikses 🙂
      men du såg jo egentlig ikkje noe eldre ut i 2018… du er sikkert en slik som holder deg godt du 🙂

    8. ikkje at du må fikses altså 🙂 du er kjempefin slik du er. men rent praktiske årsaker, så kan slikt fikses, praktisk å kunne se 🙂

    9. Du ser jo helt lik ut på bildene!! De kunne vært tatt på samme dag 😊 Det er ikke ofte man ser så fine passbilder 😄

    10. Det hender nesten aldri at det triller dråper på mine kinn. Nå er vi inne i pollensesongen, så nå kan det forekomme. Hassel og salix (gåsunger) nå i april har jeg latt meg fortelle. Når jeg leser kommentarene så blir det enda litt mer pollen i lufta. Helsikes – nå tror jeg bjørka har kommet åsså. Dine lesere ass.

    11. Det jeg synes er så rørende, er at 2018-bildet ser du ut til å ha en helt annen ro på <3 Du har vært mor i mange år nå, du er tryggere på deg selv på sikkert de fleste områder og du har 'landet' mer i livet mtp det å ha blitt mor og kone og at du har det bra <3

    12. Hahaha😅 Gleder meg til å få nytt pass snart – fikk mitt da jeg var 16 for nesten 10 år siden! Har forandret meg så mye tydeligvis at da jeg skulle inn i Australia i vinter fikk jeg spørsmål om jeg hadde gjort noen plastiske operasjoner😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg