“Jøss, den lukten..”

Her om dagen bestemte jeg meg for å rydde litt i parfymene mine. Jeg har en liten samling med forskjellige dufter, men jeg er fortsatt på leting etter en favoritt jeg ikke blir lei av.

Den siste uka har jeg testet en parfyme på hvert håndledd, slik at jeg lettere har kunnet gi tommel opp eller tommel ned etter et par timer. Føles den ikke riktig, så er den ikke riktig. Og det er vel med parfymer som det er med klær: Det man aldri bruker kan med fordel gis bort.

I dag hadde turen kommet til en parfyme jeg kjøpte for flere år siden. En jeg egentlig liker veldig godt, men som jeg har brukt lite. Jeg sprayet et par ganger i nakken før jeg gikk ned trappa i dag morges.

“God morgen!”, smilte Peter, før han fortsatte: – “Jøss.. Så fresh du ser ut da?”

“Jeg tok meg en dusj for å våkne”, svarte jeg.

“Åja”, humret Peter, “Jeg tenkte egentlig mest på olabuksa. Det er fridag i dag, jeg hadde forventet joggebukse..”

Jeg ga ham en klem.

“Jøss, den lukten..”, mumlet han.

Parfymen!, tenkte jeg glad – kanskje den er en favoritt likevel?

“Mener du parfymen min?” sa jeg oppglødd, “Liker du den?”

“Ja jøss! Du lukter jo… Gode minner!”

Eh, at det var? Gode minner? Hva søren mente han? En gammel flørt? En ekskjæreste..? Er det bra eller dårlig å lukte “gode minner”?!

“Hva mener du?”, spurte jeg

“Nei, jeg vet ikke helt.. Jeg klarer liksom ikke helt å sette fingeren på hva det lukter!”

Så ble han stående å tenke. Han luktet i nakken min et par ganger, mens grublerynkene i panna var i ferd med å slå salto.

Men så plutselig, bredte det seg et glis i hele fjeset hans. Han hadde kommet på hva det var.

Jeg holdt pusten. Dette kunne være bra, dette kunne være dårlig.

“Det var det jeg sa – jeg visste at du lukter gode minner! Du lukter som danskebåten!”
 

Close-up portrait of businesswoman hiding face in her hands, with smoke from ears
(Licensed from: cherezoff / yayimages.com)

/ … Og parfymejakten fortsetter 😆

14 kommentarer
    1. He he he he. Ler med deg, håper du ler av det 😉 Jeg for min del er veldig glad i parfymer, ikke de aller sterkeste. Men min paefymegarderobe er nok større enn plassen for penkjoler. Hihi. Og gemalen vet hvem 1 av dem er. Den jeg brukte mest når vi ble kjent :-)) Selv så mange år etter gliser han bredt de dagene jeg bruker den. Men danskebåten altså. He he he.

    2. 😂😂esså vittig..lykke til i jakten videre👍Ville bare tipse om at Korres har noen veldig gode lukter,ikkje ekte parfyme men varer veldig lenge.Koster en 200-lapp og er ganske drøye..og i tillegg veganske uten tilsatt krims krams👏👏😄selges på Vita

    3. For ganske mangen år siden kjente eg en deilig duft av ei som gikk forbi meg på et kjøpesenter….Eg fikk ett “bilde” av slik som vårens første gressklipp dufter! Helt NYDELIG! Eg MÅTTE bare vite hva det var så eg gikk bort til dama og spurte høflig og eg fikk navnet! For å si det sånn så har eg aldri tålt parfyme pga migrene, men denne ass! Oh MY!!!
      Der og da kjøpte eg min aller første parfyme i en alder ca ca 40! Den heter L`eau D`issey av Issey Miyake!!! Hvis du ikkje har luktet på den anbefaler eg deg å gjøre det, ja åsså mei ut alt det andre du har stående (I fare for flere danskebåtminner!) Skal LOVE at han Peter går ned i knestående! hehe
      Ha en riktig God Natt og en super morgendag!
      Vibbedille 🙂

    4. Hahahah, danskebåten ja – herlig! 😂
      Jeg for min del har gitt opp denne jakten på den gode parfymen, men heller gått for litt mildere bodymist. Mange friske, gode 😊

    5. To gode grunner til å la være å bruke parfyme : økende antall allergikere og astmatikere , samt at naturlig lukter best . Mild såpe og du lukter som en sommerlig blomstereng uansett ☺️🌸🌸

    6. Støtter anonym over her. Siden jeg er allergisk mot parfyme selv synes jeg det er grusomt når jeg må vaske minste jenta sitt hår når hun kommer hjem fra barnehagen, fordi jeg ikke klarer å ha henne på fanget fordi hun oser parfyme etter å ha sittet på fanget og kost med de voksne i barnehagen. Synes faktisk det ikke burde vært lov med parfyme i barnehagen, da man ikke vet helt om barna er allergiske eller har astma etc.

    7. Det er to veldig gode grunner! Er bevisst på dette når jeg kjører kollektivt eller skal steder der det er mye folk. Men burde nok tenke mer over det selv om jeg bare skal kjøre og hente i barnehagen 🙂

    8. Håper du har meldt fra om dette til barnehagen? Vil jo tro det er en enkel sak for leder å videreformidle til de ansatte.. Se svaret mitt til Anonym 🙂

    9. Må bare spørre deg om en ting! Husker for en god stund siden at du fortalte om vennene dine Pål og Janne, som du spleiset. Hvordan går det med dem, er de fortsatt sammen?
      Hilsen nysgjerrig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg