Bryllupsgave i boks

I dag skjedde noe skikkelig sprøtt 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Vi er jo fortsatt i Bergen, og i dag morges fikk jeg melding av Pappa som ville tipse meg om at jeg har en tremenning her i byen som heter Marianne. Det viste seg at Marianne er kunstner, med eget galleri i Bergen sentrum, og Pappa skrev at vi burde stikke innom henne dersom vi befant oss i nærheten.

Det viste seg at galleriet hennes lå rett ved Fløyen, og etter en tur med Fløybanen, stakk Peter og jeg hodene våre innom da vi oppdaget at Marianne var på jobb.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Det var mange turister som tittet seg rundt i det lille lokalet, og jeg var litt usikker på hva jeg skulle si til min tremenning. Jeg har mye familie på den ene siden av slekta, og kan ikke huske å ha truffet Marianne før.

Plutselig smilte den søte kunstneren til oss og sa hei, og det eneste jeg klarte å stotre frem var: “Hei, jeg fikk beskjed av pappa om å stikke innom, for vi er tremenninger”. Haha!

Så startet samtalen med å finne ut hvem som var i slekt med hvem, og hvordan dette hang sammen. Det var mange år siden Marianne flyttet til Bergen, og vi ble stående å snakke om alt mulig en god stund før både Peter og jeg plutselig fikk øye på et maleri på veggen som fengslet oss helt.

Jeg kikket på Peter, og Peter kikket på meg, og mens vi stod der og stirret, kom jeg plutselig på at Peter og jeg fikk et pengebeløp til bryllupet vårt som skulle brukes på valgfri kunst til å ha på veggen. Det har jo gått ett år, men vi har enda ikke funnet noe av interesse.

Så kikket jeg på prisen på Mariannes bilde – og fikk nesten hakeslepp da det viste seg å være nøyaktig samme beløp som vi fikk til bryllupet! Og hvilken dato er det i dag? Jo, det er nøyaktig ett år siden Peter og jeg ga hverandre våre “ja” i Tingretten. Litt sprøtt, eller hva? 😉

Dette var jo bare ment to be, så jeg forklarte hele historien og at bildet til Marianne måtte bli med oss hjem til Larvik!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
😍
 

Så nå er bryllupsgaven i boks! Et herlig minne fra en by jeg har blitt skikkelig glad i på bare tre dager. Og ekstra, ekstra gøy at kunstneren er min tremenning! Jeg må innrømme at jeg er skikkelig stolt 🙂
 

(Sjekk Marianne Skjelbreds hjemmeside her – eller Facebook-side her ☀️)

4 kommentarer
    1. åååh er dette sant?! Jeg bor i Bergen, og hver morgen passerer jeg en utstiling av Marianne sine bilder. Jeg ser drømmende bort på dem hver gang, og kjæresten min og jeg har bestemt oss for å kjøpe et bilde av henne når vi blir eldre og etablerte (og rike). Bildet dere kjøpte har jeg sett på mange ganger! Så gøy at det nå skal henge hjemme hos dere 🙂 Kos dere videre i Bergen og nyt bryllupsturen!
      Hilsen fra Helene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg