Bortskjemt 36-åring

Kvelden før den store dagen. Lukten av stress, og synet av bunadsskjorta som henger klar og roper på strykejernet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Sånn pleier det i alle fall å være.

For å stryke bunadsskjorta er noe herk. Det er ikke det at jeg ikke kan stryke, det er bare noe av det kjedeligste som finnes! Dessuten har bunadsskjorta så mange kriker og kroker og steder det kan gå galt. Liker det bare ikke.

Men så var det Mormor, da. Du vet, hun som pleier å ordne ting for meg, og som liker å få ting gjort. Hun ringte for noen uker siden:

– “Ja du, det var den bunadsskjorta di..”, hørte jeg stemmen hennes i telefonen. 

– “Heh.. Bunadsskjorta ja?”, svarte jeg, mens jeg lurte på hvor i all verden jeg hadde lagt den etter at jeg vasket den i fjor. Den lå nemlig ikke på sin vante plass, hvilket var veldig merkelig.

– “Ja, kan ikke jeg ordne den skjorta for deg til 17. mai, da?”

– “Åh, har du virkelig lyst til det?”, svarte jeg, mens jeg febrilsk prøvde å tenke meg til hvor den kunne være.

– “Ja, den skjorta ordner jeg, vet du!”, fortsatte Mormor med et smil.

– “Eh ja”, mumlet jeg, “Jeg må bare finne ut hvor jeg kan ha lagt den..”

– “Lagt den?”

– “Eh, ja..”

– “Bunadsskjorta?”

– “Eh, ja..”

– “Men kjære deg, den har jo jeg her hos meg.”

– “Hos deg?!”

– “Ja? Jeg sa jo i fjor at du kunne sende den ned til meg så fort du hadde vasket den. Og det gjorde du.”

– “Ååååå”, pustet jeg lettet ut.

“Så det er fint, det”, fortsatte Mormor, “Jeg stryker den, og tar den med når jeg kommer innom neste gang.”

Så tusen millioner takk, Mormor. På grunn av deg vil hele bunadsskjorta være strøket i morgen, ikke bare de områdene som syns 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ 🇳🇴❤️

6 kommentarer
    1. He he, mitt triks er å kløne og klage litt, så tar gubben over. Eller smiler pent og han stryker den bare fordi jeg spør så pent. Nå kan det nevnes at gubben har jobbet på vaskeri, så stryke kan han. I år slipper han dog, siden jeg ammer og går for ammekjole.

    2. Hehe nå fikk jeg meg en god latter. Selv i en alder av 36 kom bunadskjorta nystrøket levert på døra her av pappa tidligere i kveld 🙈😂 Og den har selvsagt lagt hos foreldrene mine det sist året.

    3. Ganske heldig jeg, bor i Praha, og kan gå på vaskeri for skjorta. Koster rundt 20 kroner, inkludert stryking.
      Husker første gang, da hadde jeg videosamtale med bestemor, og hun ble så imponert av skjorta at hun nesten datt av stolen.
      Så eneste stresset er å huske å hente skjorta!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg