Dagens lille: Datasupport

Det har gått et par uker siden jeg fikk fjernet Side2-oppsettet på bloggen min, og jeg syns overgangen har gått overraskende bra! Nå er jo riktignok det nye designet ganske likt det forrige, selv om jeg plutselig over natta ble “Kona til” “Kona til” 😉

Jeg er veldig, veldig lite teknisk, og var sikker på at jeg måtte legge inn nytt toppbilde uten “Kona til” for å få fikset det. Men etter to uker med kløning og knoting fant jeg plutselig ut at jeg enkelt kunne fjerne den øverste “Kona til” ved å trykke “skjul” i design-malen…

Så ja, kjenner jeg er glad jeg aldri rakk å sende mail til support-avdelingen for å spørre om hjelp til akkurat det… X-)

Men, det er et par andre ting som går igjen fra flere lesere, og det er at bloggen ikke lenger kan leses i Internet Explorer. Dette har jeg spurt support-avdelingen om, og svaret er rett og slett at Microsoft har sluttet å oppdatere Explorer, fordi de ønsker at folk skal begynne å bruke “Edge” isteden. Dermed ligger feilen i Explorer, og ikke i blogg.no – så dere som fortsatt sverger til Internet Explorer bør laste ned Edge først som sist 🙂

Så er det dette med skriftstørrelsen, jeg har helt siden overgangen klaget til Peter om at skriften på mobilvisning har vært for liten. Peter har ikke skjønt hva jeg har snakket om, for han mente tvert imot at skriften var altfor stor!

Da oppdaget vi at bloggen min vises på to helt forskjellige måter på våre telefoner:

Min Samsung til venstre – Peters Huawei til høyre
 

Dette er derimot noe support-avdelingen må hjelpe meg med, for jeg aner ikke hvorfor det er så stor forskjell fra telefon til telefon. Ikke bare skriftstørrelse heller, men til og med font og store/små bokstaver i overskriften.

En liten oppfordring til slutt: Skulle det være andre ting som skurrer, blir jeg veldig glad hvis dere fortsetter å melde fra til meg! Da kan jeg prøve å få det fikset (Les: sendt det videre, heh..)
 

/ God søndag! ☔️☀️

7 kommentarer
    1. Og min Huawei viser bloggen som en mellomting av det din og Peters mobil viser🤔 Glad det ikke er jeg som skal svare på eller finne ut hvorfor😉 Synes oppsettet fra den gamle plattformen var bedre, men venner meg nok til det nye også. #ikkesågladiforandringer

    2. På min iphone vises det som enda litt mindre skrift og tettere skrift, enn på din mobil. Går fint for meg uansett egentlig, men tenkte jeg skulle si i fra. 😄

    3. Min Huawei viser siden slik din samsung gjør😋 men bruker dere samme nettleser på mobilen? Jeg bruker Chrome.. Det kan vel også være innstillinger på telefonen eller i nettleseren som gjør at Peters prøver å vise en bedre mobiltilpasset versjon? Uansett er det fullt leselig og uproblematisk med begge deler 😊

    4. På chrome nettleser er det veldig vanskelig å lese bloggen din nå. Skriften er liten og den forsvinner langt ut til høyre under reklamen. Håper virkelig du får ordnet dette snart.
      Det er faktisk mye lettere å lese på mobil!

    5. På min Iphone er skriften litt liten og tett. Det var lettere å lese før, nå må jeg myse litt….
      Kanskje jeg bare skal ta hintet og skaffe briller?🙈

    6. Enig med Ingrid. Teksten (særlig kommentarfeltet) er litt liten.. og jeg bruker linser, så kan ikke helt skylde på synet😛

    7. Hola! Henger meg på her; på min iPhone vises bloggen med en skriftstørrelse som er en mellomting mellom deg og Peter sin. Går helt greit det for min del.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg