Blomstene til Rønnaug

Da vi flyttet til Larvik for fem år siden, husker jeg vi hadde besøk av svigers en helg. De kjørte seg en tur i nærområdet, og litt etter kom de helt nyfrelste tilbake. 

De hadde nemlig ved en tilfeldighet oppdaget et gartneri rett nedi veien for her vi bor, og der hadde de gått helt bananas og kjøpt blomster som fylte hele bagasjerommet på bilen, og vel så det.

Både svigermor og svigerfar er sånne “hagefolk”, og jeg har sjeldent hørt flere lovord komme fra dem, verken før eller siden. Kvaliteten på blomstene var tydeligvis noe for seg selv, sånt no hadde de i alle fall aldri sett i by’n 😉

cof
 

sdr
 

Til tross for at jeg er oppvokst i traktene, visste jeg ikke om noe gartneri som solgte blomster rett nedi veien. Så jeg ringte Mormor.

– “Du, er det et gartneri i nærheten som selger blomster?”, spurte jeg.

– “Hva mener du med i nærheten, da?”, svarte hun.

– “Nei, sånn nedi veien. Tror kanskje det var ned forbi butikken, liksom?”, fortsatte jeg.

– “Åååååååja! Ja, du mener blomstene til Rønnaug! Vi kjøper ikke blomster andre steder, nei”, svarte Mormor.

Sånn var det altså. Så siden da har vi kjøpt blomster av Rønnaug, hvert eneste år. Og hver eneste gang svigers er på besøk om sommeren, fylles bagasjerommet opp med stauder og urter og fargerike blomster fra det lille gartneriet.

cof
 

Jeg vet ikke hva det er, men blomstene hennes er bare helt unike. Jeg aner ikke hvordan hun klarer å få dem så nydelige, men jeg mistenker at hun steller vanvittig pent med dem. Mye vann og mye kjærlighet.

Og akkurat nå er det skikkelig godt å tenke på at vi ikke flytter så langt til høsten. Sånn at blomstene til Rønnaug fortsatt blir å finne rett nedi veien 😉

cof
 

/ Livet på landet 😍

3 kommentarer
    1. Enig! Bor selv i Sandefjord, og for oss er det bare blomstene til Rønnaug som gjelder. Fantastisk koselig dame med fantastisk nydelige blomster 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg