Badeløve likevel

Jeg husker i gamle dager, jeg. Da livet om sommeren først og fremst bestod av å boltre seg i vannet når man var på stranda. Bade så lenge at man ble blå på leppene, og deretter la seg varme opp av sola – til man på ny var klar for å hoppe uti sjøen igjen.

Men et eller annet sted langs veien snudde det for meg. Jeg tror det må ha vært mellom 20 og 30 – plutselig ble jeg en frysepinne, og den ubehagelige følelsen av å synke ned i kaldt vann ble såpass lite fristende at jeg heller lot det være.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Og sånn har det liksom fortsatt. Svigerfamilien ler jo av meg, badeløver som de er. Morgenbad er for eksempel obligatorisk på hytta, men jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å forlate søvn og en varm og herlig dyne, for så å kaste seg ut i kaldt vann. Bare fordi det er tradisjon.

Lenge har jeg tenkt at det er meg det er noe galt med. At jeg har mistet bade-gleden, og at jeg aldri ville komme til å dyppe meg i sjøen igjen – til badeløven Peters store fortvilelse.

Men så viste det seg at jeg hadde glemt noe helt essensielt: Det har jo ikke vært skikkelig sommer siden nitten-pil-og-bue! Hvem gidder vel å bade når man sitter og fryser på land?!

Det er jo noe helt annet når gradestokken nærmer seg 30 i skyggen, og sola steker fra skyfri himmel! Som nå 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Okei, litt småkaldt i starten..
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ikke noe å si på stilen X-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Okei Peter, sjekk dette trikset!”
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Først sånn..”
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“.. Og så sånn!”
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
🐳
 

.. Også må det kanskje nevnes at det hjelper betraktelig på badelysten at vannet holder 23 grader, da 😉
 

/ Men morgenbading får vente til neste år 🙈

10 kommentarer
    1. Selv bader jeg til nød i Syden, ikke bare pga temperaturen, men fordi jeg har sett diverse “naturprogrammer” om haier, elektriske åler og livsfarlig blekksprut. I Norge setter jeg ikke engang stortåa i vannet og å senke seg ned i et vann er “no way, José…” og “ARE U NUTS!!!!??”. Men badekaret derimot, og svømmehallen (varmebassenget), vel…ja, der kan det være aktuelt. Har du fått lest boka mi no da?

    2. D jeg la merke til på bildene, spesielt d første . er at d er ingen tvil om at du er mamma! Skal ikke begynne å snakke om mamma kroppen i sin helehet, men mamma armen! Høyrearmen din bærer preg av mye bæring og løftig av småttiser 😉

    3. Du skal se den store gjedda som vaker nede ved brygga her.. 😉 Badekaret er tryggest!
      Jeg har ikke lest bøker på evigheter dessverre, men hva heter din?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg