Partybriller og gammel olje

Rekk opp hånda alle som har glemt hvor slitsomt det er å flytte 🙋🏻

Ålreit, så er det noen uker til det smeller på ordentlig, men det lakker og lir til fotografen kommer på besøk for å ta bilder av huset til salgsoppgaven. Og nå som det i tillegg er sommerferie med to småttiser hjemme, har vi virkelig ingen tid å miste!

Jeg, som til vanlig bruker to år på å bestemme meg for hvilken farge jeg skal ha på en TV-vegg, har nå for alvor fått kniven på strupen. Alle tingene jeg har hatt stående i boden, som skulle kommet opp på veggene for lengst – er nå plukket fram fra glemselen og venter på å få sin etterlengtede plass på veggen.

Hodet er konstant stresset, for med kniven på strupen er det jo enda verre når jeg ikke klarer å bestemme meg! Men, det må jo ordne seg på et vis. Det må jo bare det.


 

Tidenes beste sommer (beklager til dere i nord som kanskje ikke er like enige) ruller og går, mens Peter og jeg smårydder mellom slagene. Og akkurat nå må jeg innrømme at det føles godt å få sortert ting i skuffer og skap.

For er det noe som er fint med å skulle flytte, så er det i alle fall at man får tenkt godt gjennom hver eneste ting man eier – før man vurderer om det skal bli med videre på ferden. Ting kan selges, ting kan UFFes, ting kan gis bort. Det viktigste er å ikke dra med seg ting man ikke har bruk for, inn i et nytt hjem 🙂

Men så dukker det opp tvilstilfeller da, som i dag da jeg ryddet i en skuff, og disse dukket opp:


Kan jo ikke kaste dem..? Eller?
 

Først pælmet jeg dem i søpla, men så angret jeg rett etterpå. Man vet jo aldri når man kan få bruk for partybriller! Så de fikk bli med videre X-) 

Men i en skuff på badet dukket det opp noe helt annet, som jeg ikke hadde savnet – og som definitivt ikke får bli med videre:


Takk, og farvel 😂
 

For nå er det en ny tid i nytt hus med nye gleder, og jeg har ingen planer om å ta korken av den flasken der igjen med det første…

Men brillene blir 😉
 

/ 😎

9 kommentarer
    1. Hmmm, har hørt at en vanlig følge av å flytte er et nytt barn… Ikke for det: vi flytta for 13 år siden og ungeflokken er like stor nå som den var da 🙂
      Lykket til! Jeg synes det er kjempestas å flytte inn i nytt hus, men aldeles grusomt kjedelig å pakke seg ut av det gamle!

    2. Det er jeg spent på også.. Akkurat nå er det største problemet mitt at jeg har blitt så glad i husselgeren at jeg ikke vet om jeg klarer å male over hennes tapeter :-/

    3. Å huhei, da blir det i såfall travelt for oss framover, haha 😉 Pakkingen er ikke spesielt gøy nei, men samtidig er det litt godt også! Klarer ikke helt å forklare det, annet enn at jeg liker å få litt orden 😉

    4. Kan jeg spørre hvor de kule bildene på veggen er fra? Og føler med dere i flytteprosessen! Vi er akkurat i samme situasjon, har kjøpt et oppussingsprosjekt som nå er ribbet inn til bjelkelaget! Det var den ferien si 😬

    5. Det beste med å flytte er alle lekene og dilldallet til ungene som bare “forsvinner”. Alle vet jo at ting bare forsvinner når man flytter 😉

    6. Man burde egentlig få noen annen til å kaste for seg, er min erfaring! sist vi flyttet, så hadde vi så dårlig tid at vi ikke rakk å sortere noe særlig: det meste ble med. I tillegg overtok vi etter et par der mannen i huset hadde blitt syk (kreft) og det var derfor de måtte selge. Så vi sa at de bare kunne ta med seg det de ville ha, så kunne vi ta på oss å rydde og sortere resten (blant annet et stort verksted). Det var jo snillt av oss…. men har resultert i at vi fremdeles ikke har kommet til bunns… og det er snart 15 år siden. Så mitt råd: Kast heller for mye enn for lite. man skaffer seg tidsnok nytt skrap…..

    7. Oh, da er det bare å glede seg til neste sommer – og håpe at huset ser bedre ut da! Lykke til med alt, regner med det er spennende og grusomt på en gang 😉
      Bildene er fra VisseVasse – massevis av fine motiver i herlige, duse farger! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg